دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

پاكسازی اطلاعات هماهنگ شده



 

مرورگر كروم, ترفندهای اینترنتی

یكی از امكانات بسیار خوبی كه گوگل در مرورگر مخصوص خودش، كروم، در اختیار كاربران قرار می‌دهد، قابلیت هماهنگ‌سازی اطلاعات شما در مرورگر كروم مورد استفاده روی دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های متعدد است.

به كمك این قابلیت شما می‌توانید برنامه‌ها، سایت‌های مورد علاقه، كلمات عبور، تنظیمات مرورگر و بسیاری از اطلاعات دیگر را در هر رایانه‌ای كه مجهز به مرورگر كروم باشد با خود همراه كنید و اطلاعات شخصی خود را در كروم همیشه به همراه داشته باشید. این اطلاعات در حالت معمول رمزنگاری می‌شود و كسی قادر به استفاده از آنها نخواهد بود، اما اگر بخواهید به‌طور كامل اطلاعات ذخیره شده توسط این قابلیت را از سرورهای گوگل حذف كنید، باید مراحل زیر را بدقت انجام دهید:

روش اول:
1ـ برای پاكسازی اطلاعات ذخیره شده در این بخش ‌باید به داشبورد گوگل مراجعه كنید. دسترسی به این بخش از گوگل با مراجعه به لینك زیر امكان‌پذیر است:

https:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌dashboard

2ـ‌ پس از مراجعه به داشبورد ‌باید به بخش Chrome sync بروید و در نهایت با كلیك روی لینك Stop sync and delete data from Google توقف عملیات هماهنگ‌سازی اطلاعات و پاكسازی اطلاعات از روی سرورهای گوگل را آغاز كنید.

روش دوم:
1ـ شما می‌توانید با مراجعه مستقیم به صفحه تنظیمات هماهنگ‌سازی اطلاعات در كروم نیز این قابلیت را غیرفعال كرده و اطلاعات موجود در آن را حذف كنید. دسترسی به این صفحه از لینك زیر امكان‌پذیر است:

https:‌/‌‌/‌www.google.com‌/‌settings‌/‌chrome‌/‌sync

2ـ پس از مراجعه به لینك فوق مشاهده می‌كنید فهرستی از اطلاعات هماهنگ‌سازی شده و تعداد دفعاتی كه در مرورگرهای كروم مورد استفاده قرار گرفته است، در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این صفحه نیز با كلیك روی گزینه Stop and Clear توقف عملیات هماهنگ‌سازی و پاكسازی اطلاعات ذخیره شده آغاز می‌شود و پس از چند ساعت همه اطلاعات شما از سرورهای گوگل حذف می‌شود.

توجه: برای فعال‌سازی مجدد این قابلیت در مرورگر كروم ‌باید به صفحه تنظیمات مرورگر بروید و پس از ورود به محیط كاربری خود در گوگل به بخش Advanced sync مراجعه كرده و موارد موردنیاز برای هماهنگ‌سازی را انتخاب كنید. در نهایت با تائید انتخاب شما هماهنگ‌سازی دوباره فعال شده و اطلاعات انتخابی شما به فهرست اطلاعات بخش هماهنگ‌سازی در گوگل اضافه می‌شود.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
پاكسازی منطقه المزه توسط كماندوها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبادل اطلاعات تجاري سازمان توسعه تجارت



معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران از تبادل اطلاعات تجاري اين سازمان با 150 کشور جهان براي آشنايي با توانمندي هاي صادراتي يکديگر خبر داد.

 

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، "کيومرث کرمانشاهي" در نخستين روز برپايي کارگاه آموزشي کارشناسان اقتصادي اعزامي به سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور که در محل اين سازمان برگزار مي شود، گفت: تبادل اطلاعات بطور مستمر از طريق سيستم DHL انجام مي شود.

 

وي افزود: اولويت بندي کشورهاي هدف براي داشتن ارتباط يکي از گام هاي اساسي براي صادرات و توسعه آن است که بايد در اين جهت اقدام هاي موثري انجام داد.

کرمانشاهي، سهم تجارت ايران از کل تجارت جهاني را زير يک درصد عنوان کرد و افزود: با حمايت از بنگاه هاي کوچک و متوسط مي توان اين سهم را افزايش داد.

 

وي تصريح کرد: لازمه توسعه شرکت هاي کوچک و متوسط داشتن تشکل هاي قوي صادراتي است که با تشکيل اين شرکت ها مي توان در جهت توسعه صادرات گام برداشت.

 

معاون سازمان تجارت، صادرات را موضوع فرابخشي دانست و گفت: براي اينکه صادرات به عنوان محور توسعه پايدار تلقي شود بايد همه دستگاه ها اعم از حمل و نقل، بانک، بيمه، گمرک، استاندارد و غيره به کمک صادرات بيايند تا به هدف برسيم.

 

وي با اشاره به رشد صادرات غيرنفتي در سال هاي اخير، تصريح کرد: ميزان صادرات غيرنفتي در سال 84، هشت ميليارد دلار که در سال 87 به بيش از 20 ميليارد دلار رسيده که بايد در آينده ميزان صادرات و واردات برابر باشد تا به تراز تجاري صفر برسيم.

 

وي گفت: ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي در سال گذشته 2/5 ميليارد دلار به 60 کشور دنيا بود که اين ميزان در شش ماهه نخست سال جاري به حدود 900 ميليون دلار رسيد که در نيمه دوم سال افزايش خواهد يافت.

 

وي افزود: بمنظور تحقق تجارت الکترونيک بيشتر برنامه هاي سازمان توسعه تجارت بصورت نرم افزاري تهيه مي شود و حدود 20 نرم افزار در اين زمينه طراحي و استفاده شد تا همه مجموعه تجاري کشور به پنجره واحد متصل شود.

 

وي با اشاره به مقوله عضويت در سازمان تجارت جهاني، تصريح کرد: سازمان تجارت جهاني مخالف با پرداخت يارانه ها است به همين منظور در کشور طرح هدفمند کردن يارانه ها مطرح شده که اجراي آن در عضويت کشور در اين سازمان موثر است.

 

کرمانشاهي يکي از رسالت هاي سازمان توسعه تجارت را تعامل و ارتباط مستمر با سازمان هاي تجاري دنيا اعم فائو، اکو و WTO دانست و افزود: در سال گذشته با سازمان اکو تفاهم نامه اي امضا کرديم که بايد با ديگر سازمان هاي تجاري نيز تعامل و تفاهم نامه هايي امضا کنيم.

 

ایرنا