دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نگهداری کندوی عسل در آپارتمان!


شرکت فیلیپس امکان داشتن یک کندوی کوچک خانگی بی خطر را حتی برای کسانی که به زندگی آپارتمان نشینی گرفتار هستند، فراهم کرده است.

شرکت فیلیپس امکان داشتن یک کندوی کوچک خانگی بی خطر را حتی برای کسانی که به زندگی آپارتمان نشینی گرفتار هستند، فراهم کرده است.

شرکت فیلیپس یک ایده جدید به نام Urboun bee hive ارائه کرده است که امکان داشتن یک کندوی کوچک خانگی بی خطر را حتی برای کسانی که به زندگی آپارتمان نشینی گرفتار هستند، فراهم کرده است.

این طرح از دو قسمت مجزا تشکیل شده است؛ یک قسمت محفظه شیشه ای شفاف است که چند پنل مشبک در داخل آن جاسازی شده و قسمت دیگر گلدانی است که چند شاخه گل برای پذیرایی از زنبورها در آن قرار می گیرد.


ویدیو مرتبط :
کندوی عسل زنبورهای وحشی- مستند استحصال عسل طبیعی کوهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نگهداری عسل درمنازل



 

 

عسل

 

 

PH عسل برابر 4 و به شدت اسیدی است،‌ بنابراین باید از نگه‌داری آن در ظروف فلزی خودداری كرد. چون بعد از مدتی فلز را خورده و خودش هم خراب می‌شود و ذرات فلز كه به همراه عسل وارد بدن می‌شود، برای انسان مضر است. برای نگه داری عسل در حجم زیاد ظروف استیل و گالوانیزه و برای مصارف خانگی ظروف شیشه ای، لعابی و سفالی توصیه می‌شوند.

 

 

ظرف عسل را نباید در باز، در اتاق یا یخچال نگه داشت، ‌زیرا عسل، ‌آب موجود در هوا را به شدت به خود جذب كرده و پس از مدتی، رقیق و آبكی می‌شود. عسل، بوهای خارجی را خیلی زود به خود جذب می‌كند. بنابراین نباید آن را نزدیك موادی چون پارافین، قیر، بنزین و ماهی‌های دودی و ... نگه داشت.

 

 

در نزد عامه عسل متبلورشده و شكرك‌زده عسل تقلبی شناخته می‌‌شود كه این باور صحیح نیست ولی فروشندگان عسل برای از بین بردن شكرك و جلوگیری از متبلور شدن آن عسل را به مدت نیم ساعت در درجه حرارت حدود "65" درجه سانتی‌گراد نگه داشته و سپس آن را سرد كرده و بسته‌بندی می‌كنند تا عسل آن‌ها شكرك نزند. چون حرارت دادن عسل همه ذرات جامد موجود را به مایع تبدیل می‌كند و مانع شكرك‌زدن عسل می‌شود. در ضمن بهترین دما برای نگه‌داری عسل "7" تا "12" درجه سانتی‌گراد است.

منبع:fdo.mui.ac.ir