دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید


اینستاگرام اپلیکیشنی برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم است که به کاربران اجازه آپلود تصاویر و اعمال فیلترهایی روی این تصاویر و به اشتراک گذاشتن آنها با فالوئرها را می دهد.

 
 
 

صبح بخیر: اینستاگرام اپلیکیشنی برای به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم است که به کاربران اجازه آپلود تصاویر و اعمال فیلترهایی روی این تصاویر و به اشتراک گذاشتن آنها با فالوئرها را می دهد. اینستاگرام با "سلفی ها" معروف شد، زیرا کاربران در سفرها، رستوران ها و ... عکس های سلفی خودشان را با اینستاگرام منتشر می کردند. در عصر دیجیتال، رسانه های اجتماعی تبدیل به بخشی از زندگی مردم و حتی بهترین دوست آنها شده اند و اینستاگرام نیز پلتفرمی عالی برای این منظور است. با بیش از 150 میلیون کاربرد و 16 میلیارد تصویر به اشتراک گذاشته شده، شکی وجود ندارد که اینستاگرام بر دنیای شبکه های اجتماعی حکمرانی می کند. البته این محبوبیت رو به رشد آماری هم دارد. 15 نکته زیر جزو این آمار هستند.

15. خوشحال و ناراحت


بر اساس تصاویر به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، بدعنق ترین قاره دنیا (بر اساس لبخندها) قاره آسیا است و شادترین شهر ایالات متحده، شهر سنت لوئی است.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

14. ژئوتگ


نیویورک سیتی در سال 2013 بیشترین برچسب جغرافیایی را خورده است و دیزنی لند از این لحاظ در رده دوم قرار دارد.

13. هشتگ


83 درصد از پست های اینستاگرام دارای هشتگ های (#) محبوب هستند. پرکاربردترین هشتگ سال 2013 هشتگ #love بوده است.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

12. لبخند بزنید!


تابحال 20 میلیارد عکس در اینستاگرام آپلود شده است. این یعنی 55 میلیون عکس در روز.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

11. کاربران


بیش از 90 درصد کاربران اینستاگرام زیر 35 سال هستند و 68 درصد آنها خانم هستند.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

10. لایک!


در هر ثانیه نزدیک به 8500 بار لایک زده می شود.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

9. چیت چت


در هر ثانیه بیش از 1000 نظر ثبت می شود.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

8. بی فیلتر!


محبوب ترین فیلتر در میان کاربران "بی فیلتر" است و بیشترین لایک و نظر در میان عکس های فیلتر دار، فیلتر Mayfair است.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

7. Checking In


70 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک بار در روز check in می کنند. ولی نکته عجیب اینجاست که 36 درصد از کاربران هرگز تصویری آپلود نکرده اند.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

6. سرآغاز


اینستاگرام در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر، فارالتحصیلان دانشگاه استنفورد، تأسیس شد و در ابتدا برای خدمات check in در یک مکان ساخته شده بود.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

5. هتل اینستاگرام


هتل 1888 سیدنی اولین هتل اینستاگرام دنیا است. در این هتل مکانی مخصوص عکس سلفی وجود دارد و اگر بیش از 10000 فالوئر در اینستاگرام داشته باشید می توانید یک شب رایگان در این هتل بمانید.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

4. آبی شوید.


تصاویری که رنگ غالب آنها آبی است، 24 درصد بهتر از عکس هایی که تراکم رنگی قرمز و نارنجی دارند عمل می کنند. همچنین عکس های روشن بهتر از عکس های تاریک هستند.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

3. روز بوقلمون


محبوب ترین روز برای پست گذاشتن در اینستاگرام، به خصوص برای کسب و کار ها، روز پنج شنبه است. در روز شکرگزاری نیز ترافیک این اپلیکیشن زیاد می شود.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید
2. فروخته شد!

در سال 2012 فیسبوک اینستاگرام را به قیمت 1 میلیارد دلار خرید. مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک اعلام کرد که علیرغم آنکه اینستاگرام را خریده، ولی این اپلیکیشن همچنان مستقل از فیسبوک هدایت خواهد شد.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید

1. پول پول پول!


وقتی فیسبوک اینستاگرام را خرید، اینستاگرام فقط 13 کارمند داشت. هر کدام از این کارمندان بعد از فروش اینستاگرام، مولتی میلیونر شدند.

نکاتی که در مورد اینستاگرام نمی دانید


ویدیو مرتبط :
فروش فالوور اینستاگرام - فروش لایک اینستاگرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی که درباره کرم ضدآفتاب نمی دانید



کرم ضدآفتاب ,عملکرد کرم ضد آفتاب

بارها شنیده ایم که استفاده از کرم ضد آفتاب برای پیش گیری از آسیب های پوستی، علایم پیری و سرطان ضروری است. در برخی جوامع، مردم با استفاده از عصاره روغن، کلاه و لباس از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت می کنند.

در گذشته تصور بر این بود که گرمای نور خورشید سوختگی دردناکی ایجاد می کند. اما در سال ۱۸۸۹ ثابت شد که این اشعه ماورای بنفش است که باعث آفتاب سوختگی می شود.این یافته مقدمه ای برای اولین توصیه های پزشکی در زمینه محافظت از پوست در برابر نور خورشید بود؛ توصیه هایی که تا امروز هم ادامه دارد. در این مطلب به نکاتی جالب درباره کرم ضد آفتاب اشاره شده است.

کرم ضد آفتاب اولیه:
علاوه بر چتر و کلاه، در قدیم از کرم های ضد آفتاب تهیه شده از عصاره های گیاهی یا مواد معدنی استفاده می شد.

این کرم های ضد آفتاب حاوی روغن، سبوس برنج، آهن، گل رس یا قیر و... بود.در سال ۱۹۲۰، ارتش و نیروی هوایی از محققان خواست تا موثرترین کرم ضد آفتاب را برای سربازان تهیه کنند. پس از آزمایش روی تأثیر ۱۲ نوع ترکیب، محققان به این نتیجه رسیدند که پترولیوم ( با نام تجاری وازلین)یک ضد آفتاب موثر و ضد آب است.

در گذشته، ترکیب های منعکس کننده نور که به اندازه کافی کوچک نبود، سفید رنگ دیده می شد اما با نانو تکنولوژی مواد مانند دی اکسید تیتانیوم به ذرات ریز و نامرئی تبدیل شد.

 

کرم ضدآفتاب ,عملکرد کرم ضد آفتاب

 

عملکرد کرم ضد آفتاب چگونه است؟
کرم ضد آفتاب را می توان از ۲ نوع ماده تهیه کرد، ذرات غیرطبیعی مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید زینک یا ترکیب های طبیعی مانند عصاره های گیاهی.ذرات موجود در کرم های ضدآفتاب با انعکاس دادن نور خورشید، از پوست محافظت می کند. ترکیب های ارگانیک یا طبیعی اشعه ماورای بنفش را جذب و انرژی خود را به عنوان حرارت رها می کند.اصطلاح عامل محافظت از خورشید (spf) در دهه ۶۰ مطرح شد. spf، مدت زمان محافظتی کرم ضد آفتاب را مشخص می کند. پزشکان استفاده از کرم ضد آفتاب با spf 15و30 را توصیه می کنند زیرا spf بالاتر یا شسته می شود یا جذب پوست می شود و در واقع باعث محافظت طولانی تر از پوست نمی شود.

آیا کرم ضد آفتاب مانع تولید ویتامین d در بدن می شود؟
بدن هر انسان به نور خورشید نیاز دارد تا بتواند ویتامین d تولید کند. اما آیا استفاده از کرم ضد آفتاب باعث کمبود ویتامین d می شود؟ ویتامین d را می توان از مواد غذایی تأمین کرد. این مواد عبارت است از: روغن ماهی، سالمون، ساردین، شیر سویا، تخم مرغ، قارچ و لبنیات غنی شده.

نکاتی که باید به آن توجه کرد:
هر بار کرم ضد آفتاب را به قسمت هایی از بدن که در معرض نور آفتاب است از جمله لب ها بمالید. از کرم ضد آفتابی که در برابر اشعه uva و uvb با spf حداقل ۱۵ است، استفاده شود. به تاریخ انقضای کرم ها دقت کنید زیرا برخی مواد ضد آفتاب به مرور زمان فاسد می شود یا در آن زمینه رشد باکتری فراهم می شود. افرادی که پوست چرب یا مستعد به آکنه دارند، از کرم ضد آفتاب با پایه آب استفاده کنند. استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر ۶ ماه توصیه نمی شود. کودکان زیر ۶ ماه را در سایه قرار دهید یا این که لباس مناسبی بر تنشان کنید که در برابر نور خورشید از پوست آن ها محافظت کند.
منبع:روزنامه خراسان،سلامت نیوز