دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

میکروسیلیس، محصول فرعی ارزشمند!



میکروسیلیس,تولید میکروسیلیس,فروش میکروسیلیس

 میکروسیلیس تأثیر زیادی در افزایش مقاومت و دوام سازهای بتنی دارد

 

 میکروسیلیس چیست؟

 میکروسیلیس یک محصول فرعی از کوره های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می باشد که در صورت کاربرد درست از میکروسیلیس، تأثیر بسیار قابل توجهی در افزایش مقاومت و دوام سازهای بتنی دارد.

میکروسیلیس یک محصول فرعی از کوره های قوس الکتریکی در جریان تولید آلیاژهای فروسیلیس می باشد. این ماده با داشتن بیش از 08 درصد سیلیس با حالت غیر کریستالی و به شکل ذرات بی نهایت ریز با قطر متوسط 0.1 میکرون است و برای استفاده به عنوان یک ماده سیمانی در بتن بسیار مناسب بوده و با استاندارد ASTM C1240 مطابقت دارد.

 

هم چنین افزودن میکروسیلیس به مخلوط بتن باعث می گردد Sio2 فعال آن با محلول هیدروکسیدکلسیم Ca(OH)2 آزاد موجود در منافذ موئین بتن ترکیب گردد و کریستال سیلیکات کلسیم نامحلول تولید نماید (خاصیت پوزولانی) و در نهایت باعث تراکم ساختار خمیر سیمان و کاهش نفوذپذیری و افزایش مقاومت فشاری بتن و افزایش مقاومت آن در برابر فرسایش، کاهش قابل توجه نفوذپذیری و تراوش آب و همچنین یونهای کلر، سولفات ها و سایر مواد شیمیایی مخرب به داخل بتن گردد.
 

شرکت میکروسیلیس,میکروسیلیس,تولید میکروسیلیس

کارخانه تولید میکروسیلیس


فروسیلیسیم و اکسیژن زدایی در صنایع متالورژی
سیلیسیم نسبت به بسیاری از فلزات اصلی در صنایع متالورژی (آهن. مس. نیكل. كرم و...)  میل ترکیبی  بیشتری با اکسیژن دارد و از این رو برای بسیاری از آلیاژ های صنعتی به عنوان اكسیژن زدا به كار می رود كه از آن جمله می توان به كاربرد این عنصر در صنایع تولید فولاد و ریخته گری برای كاهش اكسـیژن محلول در مذاب فولاد اشاره نمود.


سیلیسم به عنوان اكسیژن زدا در فولاد ها عموماً به صورت خالص به كار نمی رود و اغلب تركیبات آمیژانـی فروسیلیسیم و سیلیكو منگنز و فروسیلیكو آلومینیوم و یا سیلیكو كلسیم مورد استفاده قـرار مـی گیـرد.


مهمترین عامل در انتخاب سیلیسیم (همراه و یا بدون آلومینیوم) به عنوان اكسیژن زدا در فولاد ها بشـرح زیر است:
• چگالی سیلیس حدود 2 تا 4/2 بوده و از این رو با توجه به رابطه استوك  
  V= 2g. r 2 ( p1 – p2 ) / gn به سرعت در سطح مذاب جمع می شوند كه در آن:
v= سرعت شناوری   r= اندازه ذره یا سیلیس تشكیل شده   1P= چگالی مذاب       2P= چگالی سیلیس  N= ویسكوزیته مذاب است.  


• پسماند سیلیسم در مقادیر كمتر از 0.3% در فولادها اثرات مضر بحرانی ندارد، در حـالی كـه مقدار آلومینیوم در فولاد ها باید در حدود کمتر از 0.1  % كنترل شود.


• سیلیس (SiO2 ) حاصل از اکسایش سیلیسیم در دمای ذوب فولاد، می تواند با جذب اكسید های دیگر نظیـر  آهـن و كلسـیم و... تركیبات سیلیكاته تشكیل داده و با کاهش دمای ذوب آنها و ایجاد حالت سرباره ای، باعث حذف بهتر آن اكسید ها شود. 

نوشته توسط کارشناس شرکت آلیاژ سازان اشتهارد فعال در زمینه تولید فروآلیاژها

 


ویدیو مرتبط :
آنونس فیلم سینمایی"پیچ فرعی" محصول فوژان فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محصول جدید فولكس در راه است



 

 

 

محصول جدید فولکس

 

 

شركت فولكس واگن در اولین گام جدی برای رسیدن به رویای بزرگ و نامتعارف خود كه همانا رسیدن به ركورد فروش ۸۰۰ هزار ماشین در ایالات متحده تا سال ۲۰۱۸ است، محصول جدید خود یعنی فولكس jetta ۲۰۱۱ را به بازار معرفی كرد.

از این محصول در طول توسعه خود تحت نام سدان جدید یاد می شد. فولكس jetta نقش بسیار مهمی در استراتژی فروش محصولات این شركت در آمریكا دارد به گونه ای كه برآورد شده نیمی از محصولات فروخته شده توسط كارخانه فولكس به این ماشین تعلق گیرد.

عدم نمایش این ماشین در نمایشگاه های بزرگ امسال یك تصمیم نسبتا غیرمنتظره بود. عرضه كنندگان در نظر دارند كه این ماشین را با قیمت اولیه ۱۵ هزار دلار وارد بازار كنند.

مدل اولیه این ماشین ۴ سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت است، سیستم تهویه مطبوع نداشته و از سیستم های رادیویی استاندارد بی بهره است.

هدف از این كار جذب خریدارانی است كه پیش از این فكر می كردند داشتن این ماشین دور از دسترس و توانایی خرید آنهاست.

البته ارائه ماشین بدون این امكانات صرفا جهت تقویت باور افراد برای خرید این ماشین است.

این ماشین در مدل های tdi،sel،se،s و مدل اسپرت GLI عرضه خواهد شد. مدل GLI اساسا همان سدان GTI است كه با سیستم های تغییر یافته به بازار عرضه خواهد شد.

تمام مدل های فولكس jetta با جعبه دنده استاندارد دستی و همچنین اتوماتیك عرضه خواهند شد.

به علاوه بسته به مدل ماشین سیستم دنده دستی ـ اتومات به صورت انتخابی و گزینشی عرضه می شود. مدل هیبریدی این خودرو نیز برای عرضه در سال ۲۰۱۲ طراحی شده است.

از لحاظ ابعاد، این مدل نسبت به آخرین مدل عرضه شده ۳ اینچ افزایش داشته و به ۷ / ۱۸۲ اینچ رسیده است.

این افزایش به این دلیل است كه فضای بین صندلی عقب و صندلی جلو ۶ / ۲ اینچ افزایش یافته است.

عرض و ارتفاع ماشین نسبت به آخرین مدل عرضه شده تقریبا بدون تغییر است. از لحاظ ظاهری هم مدل پهن تری نسبت به آخرین نسل ارائه شده است...../تحلیل:جام جم