دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

معرفی خودرویی متمایز از BMW


نسل جدید ب.ام.و سری 5 در آخرین روزهای سال 88 و توسط واردکنندگان آزاد خودرو به کشور آن هم تنها در نسخه 523i وارد ایران شد تا ب.ام.و دوستان داخل کشور نیز شانس این را داشته باشند سوار آخرین محصول خودروساز پرآوازه باواریایی شوند.

هفت صبح: زمانی که در سال های میانی دهه 80 شمسی واردات خودرو به کشور از نو آغاز شد انواع و اقسام بنز و ب.ام.و های آلمانی نخستین خودروهایی بودند که توانستند خود را به داخل کشور برسانند.

در میان انواع خودروهای پر زرق و برق وارداتی، سری 5 ب.ام.و ازجمله خودروهایی بود که به واسطه طراحی منحصر به فرد و پویا و البته قیمت نه چندان گزاف در مقایسه با دیگر رقبای هموطن خود به سرعت توانست جای پای خود را در میان لوکس رانان ایرانی مستحکم کرده و همزمان با بازارهای خارجی در ایران نیز به موفقیت چشمگیر دست یابد.



این سری از محصولات کمپانی ب.ام.و در مدل های 520، 525، 530 و در تعداد محدودی نسخه پرقدرت 540 یکی پس از دیگری وارد خاک ایران شدند و به فروش رسیدند.

نسل جدید ب.ام.و سری 5 نیز پس از خروج رسمی ب.ام.و از ایران در آخرین روزهای سال 88 و توسط واردکنندگان آزاد خودرو به کشور آن هم تنها در نسخه 523i وارد ایران شد تا ب.ام.و دوستان داخل کشور نیز شانس این را داشته باشند سوار آخرین محصول خودروساز پرآوازه باواریایی شوند.

30 سال با سری 5

شاید روزی که کمپانی ب.ام.و در سال 1972، نخستین سری 5 را روانه بازار کرد هرگز فکرش را هم نمی کرد چهار دهه بعد، این سری از محصولات این شرکت لقب «کارآمدترین خودرو سواری جهان» را از آن خود کند و با فروش 5/5 میلیون دستگاهی، سردمدار کلاس سدان های خانوادگی لوکس در چهار گوشه جهان شود. نسل نوین ب.ام.و سری 5 که برای سال 2010 به بازار معرفی شد و اکنون هرچند به صورت محدود اما در خیابان های کشورمان قابل مشاهده است، در هفت نسخه مختلف و با بهره مندی از رنج گسترده قوای حرکتی تولید می شود که ضعیف ترین گونه آن مدل 520 با موتور دیزلی بوده که قادر به تولید 184 اسب بخار قدرت و قوی ترین نسخه آن هم مدل 550 با موتور 4/4 لیتری که توانایی 407 اسب بخار قدرت را داراست، به شمار می آیند. آنچه در ادامه خواهید خواند تست فنی و بررسی تکنیکی یکی از معدود مدل های سری 5 جدید در کشورمان است.



نقد طراحی



زمانی که سال 2010 و پس از گذشت هفت سال از تولید نسل پنجم سری 5 کمپانی ب.ام.و تصمیم به معرفی نسل جدید این خودرو گرفت، آنچه با انتشار نخستین تصاویر استودیویی و سپس تصاویر تبلیغاتی نسل جدید سری 5 به چشم می خورد جذابیت بصری کمتر این محصول نسبت به نسل پیشین آن بود که توسط دستان هنرمند «کریس بنگل» (مدیر وقت دپارتمان طراحی ب.ام.و و بنیانگذار سبک نوین طراحی در محصولات ب.ام.و) بود.

اما آنچه پس از ورود سری 5 جدید به خیابان ها و مشاهده این خودرو از نزدیک، نمود پیدا می کند زیبایی و جذابیت بالای سری 5 برای رهگذران است. سری 5 جدید از نظر بسیاری از کارشناسان، معجونی از طراحی نسل جدید سری 3 و سری 7 محصولات ب.ام.و به شمار می آید.

شباهت محسوس این خودرو به سری 7 ب.ام.و و برخورداری از طراحی ساده که البته روح اصالت همیشگی ب.ام.و بیش از پیش در کالبد آن دمیده شده است، از سری 5 جدید خودرویی عامه پسند و در عین حال محافظه کار ساخته است. دماغه بزرگ و پهن جلو، احجام اغراق شده، خطوط و قوس های روی کاپوت خودرو و چراغ های عقب کپی شده از مدل سری 7 محصولات ب.ام.و مهم ترین المان هایی خواهند بود که در نخستین نگاه توجه شما را جلب خواهند کرد.



فرقی نمی کند در چند سالگی می خواهید سوار سری 5 جدید شوید، در سنین جوانی اهل سدان اسپورت هستید یا در سنین میانسالی می خواهید از خودرو لوکس و اشرافی تان لذت ببرید. ب.ام.و هر دو گروه را راضی خواهد کرد!

تناسبات حساب شده بدنه خودرو، اگزوزهای دوگانه سپر عقب، رینگ های جدید که به صورت انحصاری برای این سری از محصولات ب.ام.و ساخته شده است هر سلیقه ای را ارضا خواهد کرد.

به طور کلی سری 5 جدید را با داشتن زبان طراحی مشترک با سری 7 و با برخورداری از طرح محافظه کارانه نسبت به نسل پیشین خود، می توان یک «سری 7 کوچک» نام برد برای کسانی که توانایی پرداخت قیمت خرید یک ب.ام.و سری 7 را ندرند، می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.





جشنواره تجهیزات رفاهی در سری 5

اما تنها شباهت ظاهری و نزدیکی اندازه جثه نسل جدید سری 5 به سری 7 ب.ام.و نیست که از سری 5 یک «سری 7 فشرده شده» ساخته است. فستیوالی از تجهیزات رفاهی و ایمنی و انبوهی از تکنولوژی های نوین صنعت خودروسازی در زیر پوسته سری 5 نهفته است؛ سنسور و دوربین پارک، کنترل کروز هوشمند با قابلیت کاهش سرعت خودکار، سیستم کنترل هوشیاری راننده با لرزاننده فرمان، فناوری نشان دهنده اطلاعات صحنه روی شیشه جلو، سامانه نایت ویژن که در تاریکی شب و با استفاده از فرستنده مادون قرمز رانندگی در شب را سهولت می بخشد، تنظیم دوگانه سیستم ایرکاندیشن، نسل جدید سیستم نرم افزاری و سخت افزاری iDrive (مدیریت کامپیوتر مرکزی خودرو)، سامانه کنترل الکترونیکی کمک فنرها، قابلیت تشخیص و خواندن تابلوهای راهنمایی، هشدار دهنده تغییر ناگهانی مسیر، نشان دهنده بهترین زمان تعویض دنده و شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان تنها بخشی از تجهیزات و تکنولوژی های نوین به کار رفته در این خودرو هستند.



همچنین در نسل نوین سری 5 برای اولین بار شاهد استفاده برخی تجهیزات و ابداعات جدید صنعت خودروسازی هستیم که ازجمله آنها می توان به سیستم تعلیق تمام آلومینیومی، سیستم فعال فرمان و اولین خودرو مجهز به سامانه Start/Stop در کلاس خود نام برد.



توانایی های حرکتی

از طراحی ظاهری خودرو که بگذریم به مجرد فشردن دکمه Start تنها نماینده نسل جدید سری 5 در ایران، پیشرانه با آرامش تمام آماده انجام وظیفه شده و خبری از غرش یک خودرو اسپورت نخواهیم یافت.

523i در آغاز حرکت، رفتاری کاملا متمدن و شهری از خود به نمایش می گذارد اما با چسبیدن عقربه دور موتور به محدود «کات آف» روی دیگر سکه نمایان شده و 204 اسب بخار قدرت آماده است تا طعم «لذت رانندگی» را هرچند در مقیاس کوچک به راننده بچشاند.

پیشرانه سه لیتری 523i که هر اسب بخار قدرت را به هر 8/4 کیلوگرم از وزن خودرو اختصاص می دهد می تواند تنها نسخه رام شده سری 5 را ظرف مدت 7/9 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.



در این میان نقش گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF که تعویض دنده ها را به طور محسوسی نرم تر و روان تر از پیش انجام می دهد نمی توان نادیده گرفت. اگر پیش از این سابقه رانندگی با دو نسخه قدرتمند نسل پیشین سری 5 یعنی 530i و 540i را داشته اید و با آنها آنگونه که خواسته اید تاخته اید، باید توجه داشته باشید پشت فرمان 523i شما یک «لوکس سوار» هستید تا یک «ب.ام.و سوار» بی تب و تاب؛ و این به آن معناست که اگر می خواهید از پرداخت حدود 220 میلیون تومانی که بابت خرید 523i پرداخته اید، پشیمان نشوید باید بیش از فشردن پای خود روی پدال گاز خود را سرگرم انبوهی از ادوات و تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو کنید!

با این وجود اگر احساس می کنید هنوز وارد نیمه دوم زندگی تان نشده اید و بخش مربوط به هیجان مغزتان تشنه واکنش نشان دادن به حوادث پیش رو بوده و میان خرید 523i و نسل جدید مرسدس بنز E300 دودل مانده اید، ما به شما ب.ام.و را پیشنهاد می دهیم.

سخن پایانی اینکه اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید پشت هر چراغ قرمز نمونه های مشابه خودروی تان را مشاهده کنید و ابایی از پرداخت هزینه بیشتر برای متمایز بودن از دیگران ندارید، 523i خودرو مناسب شماست اما فقط به لوگوی آبی و سفید خودروی تان دل خوش نکنید که تنها یک کورس دوستانه با رقبای ارزان تر می تواند لبخند را از چهره شما محو کند!


ویدیو مرتبط :
معرفی خودرویی متفاوت از طراح فراری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس



"BMW i8 Spyder" خودرویی برای سال 2014 +عکس

اگر می خواهید با یکی از جدیدترین محصولات شرکت اتومبیل سازی " BMW " آلمان آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، شرکت اتومبیل سازی آلمانی " BMW " اخیرا طرح مفهومی یکی از مدل های جدید خود را ارائه کرده است. " BMW i8 Concept Spyder " این مدل جدید است که با توجه به نمای ظاهری بدون سقف عرضه شده است. طراحی آیرودینامیک ، استفاده از مواد کامپوزیتی و کربنی برای کاهش وزن و همچنین موتور الکترونیکی از جمله خصایص این مدل جدید است.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

تفاوت های اصلی بین مدل " i8 coupe " و " i8 Spyder " در حذف سقف در مدل " Spyder " ، کاهش طول در این مدل نسبت به " i8 coup " و همچنین استفاده بهتر از طراحی آیرودینامیک در مدل " Spyder " است. یک موتور الکترونیکی به قدرت 129 اسب بخار به همراه یک موتور توربوشارژ به قدرت 220 اسب بخار نیرو می گیرد که در نهایت نیروی در حدود 349 اسب بخار را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

 

 عکس BMW i8 Spyder,بی ام .2012,بی ام و2014,جدیدترین خودرو بی ام ونیمه متمركز دكتری,آزمون آزمون نیمه متمركز دكتری,اخبار دانشگاه

 

در 30 کیلومتر اول این خودرو تنها با استفاده از موتور الکترونیکی حرکت کرده و پس از آن موتور بنزینی اتومبیل فعال می شود. باطری های لیتیومی این خودرو با استفاده از جریان 240 ولت به زمانی در حدود 2 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

شرکت " BMW " اعلام کرده است که این خودرو شتاب 0 تا 100 خود را در 5 ثانیه یا کمتر بدست می آورد. این مدل به احتمال زیاد در سال 2014 به بازار عرضه می شود/باشگاه خبرنگاران