دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می دهد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می دهد

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این که مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می دهد گفت:میوه ها و سبزی ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آنها نقش مهمی در بیماری ها دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،دکتر فروزان صالحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: 31درصد بیماری های قلبی عروقی و 11 درصد سکته‌های مغزی در جهان ناشی از مصرف کم میوه است همچنین میوه ها فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

وی با اشاره به این که، میوه ها کلسترول خون را کاهش می‌دهند تصریح کرد: افرادی که حداقل روزی 2 تا 3 عدد میوه های سبز و زرد رنگ مصرف می کنند به مراتب سالم تر از بقیه هستند و دیرتر دچار پیری و عوارض آن می شوند.

صالحی تصریح کرد: دستگاه گوارش با مصرف میوه قوی و ورزیده خواهد شد و سبب می‌شود که فرد کمتر دچار سوء هاضمه شود.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این که قربانیان سرطان کسانی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می کنند،‌ تاکید کرد:‌ برای فعال کردن و تقویت کردن سیستم دفاعی طبیعی بدن باید از اقسام میوه وسبزی های خام استفاده کرد. خطر سکته در مردانی که سه بار در روز میوه و سبزی مصرف می کنند، ۲۲ درصد کمتر ازکسانی است که کمتر میوه و سبزی مصرف می کنند./مهر

 


ویدیو مرتبط :
راه کاهش کلسترول بد خون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سویا باعث کاهش کلسترول بد خون می شود



 

سویا باعث کاهش کلسترول بد خون می شود

 

یک فوق تخصص تغذیه گفت: رژیِم غذایی مناسب، ورزش و ترک سیگار در کاهش کلسترول خون نقش مهمی ایفا می کنند.

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: اضافه وزن از نشانه های وجود حجم بالای کلسترول است و به همین منظور می بایست وزن خود را کم کنیم که در این میان اصلاح عادات غذایی و ورزش نقش چشمگیری دارند.

وی گفت: از مصرف غذاهای پرکلسترول مانند زرده تخم مرغ و موادی از این دست باید پرهیز شود و به جای آن بهتر است از مواد غذایی با فیبر بالا استفاده شود، زیرا فیبرهای محلول به کاهش کلسترول کمک می کند.

وی میوه هایی نظیر پرتقال، گلابی، هویج، کلم، لوبیا و همچنین سویا و خشکبار را از بهترین منابع تامین فیبر عنوان و تاکید کرد: مصرف سویا باعث کاهش کلسترول بد خون به میزانی قابل توجه می شود و نقش موثری در پیشگیری از بروز تصلب شرائین دارد.

این فوق تخصص تغذیه در خاتمه افزود: مصرف خشکبار و مغزها باعث کاهش LDL می شوند، فاکتوری که در ارتباط مستقیم با کاهش خطر بروز حملات قلبی می باشد.... /  خبرگزارى ایسنا