دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مردی که انگشتانش آب می‌رود +عکس



اخبار علمی - مردی که انگشتانش آب می‌رود +عکس

یک بیمار ۴۵ ساله ژاپنی مبتلا به تومور غیرسرطانی در غدد پاراتیروئید است که فعال بودن بیش از حد این هورمون باعث کوتاه شدن انگشتان دست او شده است.

به گزارش مشرق، سطوح بالای هورمون پاراتیروئید انسان باعث تجزیه طبیعی استخوان‌ها می‌شود که در ‌‌نهایت منجر به کوچک شدن استخوان‌ها می‌شود.

فعال بودن بیش از حد غدد پاراتیروئید در این مرد که امروزه این بیماری به ندرت دیده می‌شود در حال حاضر باعث از بین رفتن و نابودی استخوان‌های او شده است.

اخبار ,اخبار علمی ,کوتاه شدن انگشتان دست


فعال بودن بیش از حد این هورمون در بدن این مرد باعث دفع حجم زیادی از کلسیم از کلیه‌ها به ادرار شده است که به گفتهٔ متخصصان این هورمون باعث کوتاهی قد و آب شدن استخوان‌ها می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند، غده پاراتیروئید که کنترل میزان کلسیم در بدن را بر عهده دارد باعث شده است که حتی پزشکان بعد از برداشتن این غده هنوز این هورمون با سرعت بالایی به کار خود ادامه دهد و سبب از بین رفتن استخوان‌های این مرد ژاپنی شده است.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
مردی که خود را از کمر نصف می کند و راه می رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پر آب ترین رود ایران خشک شد/ عکس


خشك شدن پر آب ترین رودخانه ایران