دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

مراکز تربیت معلم در آستانه انحلال



 

 

 

اخباری داریم که چندین مرکز تربیت معلم مهم منحل شده و در حال ادغام در مراکز دیگر هستند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از سیاستهایی که منجر به خالی ماندن ظرفیت 20 هزار نفری مراکز تربیت معلم شده است گفت: اطلاعات رسیده درباره مراکز تربیت معلم بسیار نگران کننده است و این مراکز به جای اینکه پاسخگوی داوطلبان باشند به سمت انحلال می روند.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: متأسفانه سیاست‌های مدونی راجع به مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای اتخاذ نشده است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که داریم ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22 هزار نفر اعلام شده اما این ظرفیت مختص فرهنگیان اعلام شده است. این درحالیست که اطلاع داریم حدود 2 هزار فرهنگی بیشتر در کنکور شرکت نکردند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: بنابراین 20 هزار ظرفیت مراکز تربیت معلم خالی می ماند و عملا مراکز تربیت معلم به سمت انحلال پیش می روند. اخباری داریم که چندین مرکز تربیت معلم مهم منحل شده و در حال ادغام در مراکز دیگر هستند.

عباسپور با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر موظف شدن آموزشکده های فنی و حرفه ای برای پذیرش دانشجو گفت: آزمون برگزار کردند و نتایج را نیز اعلام کردند اما باز ظرفیتهای مراکز فنی و حرفه ای را به فرهنگیان محدود کردند. به این ترتیب بسیاری از دانشجویان زبده که سطح علمی بالایی هم دارند از ورود به آموزشکده ها باز ماندند در حالی که در مراکز فنی و حرفه ای نیز ظرفیت بالا است و پر نمی شود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
انحلال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم اذربایجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط خدمت دانشجویان مراکز تربیت معلم


معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی شرایط خدمت وظیفه دانشجویان مراکز تربیت معلم را اعلام کرد.

خبرگزاری مهر: معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی شرایط خدمت وظیفه دانشجویان مراکز تربیت معلم را اعلام کرد.

سرهنگ حجت الله واعظی نژاد اظهار داشت: براساس ماده 7 وظیفه عمومی، قانون معافیت فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم از خدمت وظیفه عمومی مصوب بیست و هفتم اردیبهشت سال 58 ابقا است.

 مشمولان مذکور در آن قانون پس از طی آموزش دوره مقدماتی، مابقی خدمت مقرر در قانون را در آموزش و پرورش انجام خواهند داد.


وی ادامه داد: براساس قانون معافیت مراکز تربیت معلم، از تاریخ تصویب قانون تمامی فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم که به موجب مقررات مربوط، فرد متعهد به انجام حداقل پنج سال خدمت در آموزش و پرورش شده و پس از گذراندن دوره مقدماتی آموزش نظامی و ایفای تعهد از انجام دوره خدمت ضرورت در زمان صلح معاف هستند.

به گفته وی، هر موردی که غیر از این قانون در مورد خدمت فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم اعلام شود، صحت ندارد.

چندی قبل حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در نامه ای به ستادکل نیروهای مسلح خواستار لحاظ کردن دوره آموزش دانشجویان مراکز تربیت معلم به عنوان دوره خدمت ضرورت شده بود.