دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

محصولات گران قیمتی که عملا بی استفاده هستند!


یک برند بزرگ مجبور شده برای فروختن تلویزیون های گرانقیمتش که ظاهر بدون مشتری مانده اند، 27 میلیون تومان تخفیف در نظر بگیرد.




روزنامه هفت صبح:
یک برند بزرگ مجبور شده برای فروختن تلویزیون های گرانقیمتش که ظاهر بدون مشتری مانده اند، 27 میلیون تومان تخفیف در نظر بگیرد.

وقتی شما یک وسیله بد می سازید، تنها وقت خودتان را تلف نکرده اید. چه خوب و چه بد، کلی قطعه ریز و درشت در آن وسیله به کار رفته است. از پردازنده و صفحه نمایش گرفته تا کلی قطعه پلاستیکی و فلزی.

هر کدام از این قطعات می توانستند در جای دیگری و توسط سازنده ای دیگر تبدیل به وسیله ای ارزشمند شوند. همه چیز شبیه سالن نمایش برادوی است. در زمانی که یک گروه پر ادعا، نمایشی رقت بار را روی صحنه می برند، یک گروه خوب دیگر می توانست بهترین اجرای خود را داشته باشد.

موضوع همیشه درباره محصولات بی کیفیت نیست، گاهی اسم های بزرگ هم دست به انتحار می زنند. مثلا سامسونگ و Lenovo و Miele از نظر اسم و اعتبار کم ندارند اما همین اسم های بزرگ، به جای اینکه نیاز مشتری را در نظر بگیرند، گاهی تنها به ساخت وسیله ای گرانقیمت فکر می کنند؛ نتیجه اش می شود یک تلویزیون اولترا HD که در نمایندگی ها حدود 89 میلیون تومان فروخته می شود اما یک فروشگاه اینترنتی معروف آن را با 27 میلیون تومان تخفیف به دست مشتری می رساند.

طبیعتا مغز فروشگاه اینترنتی آفتاب نخورده و تولیدکننده مجبور است برای خارج کردن تلویزیون های گرانقیمتش از انبار به آن چوب حراج بزند. قسمت بدتر ماجرا آنجاست که من و شما درهای خانه مان را باز کنیم و از این اسب های تراوا بخواهیم به داخل خانه بیایند؛ ابزارهایی گرانقیمت اما بدون کاربری!

1- در بازار تلویزیون؛ UHD-8589

این محصولات گرانقیمت بی مصرف

تلویزیون های اولترا HD در آینده بازار خواهند بود. این اتفاق احتمالا 10 سال دیگر رخ می دهد. وقتی هنوز هیچ فیلم یا حتی ویدئوی 15دقیقه ای برای آنها ساخته نشده است، چطور خودتان را برای بزرگترین ولخرجی زندگی تان قانع می کنید؟

تازه تلویزیون اولترا HD سامسونگ گرانقیمت ترین محصول ساخته شده نیست اما فعلا در بازار ایران آن بالا بالاها نشسته است. قیمت آن در نمایندگی ها 89 میلیون تومان است اما یک فروشگاه اینترنتی ادعا می کند آن را با تخفیف به دست مشتری هایش می رساند.

فکر می کنید تخفیف آنها چقدر آب می خورد؟ حدود 26 میلیون و 700 هزار تومان که معادل قیمت یک تیبای صفر است! قطعا آن فروشگاه اینترنتی، خیرخواه من و شما نیست و نمایندگی به خاطر بدون خریدار ماندن تلویزیون گرانقیمتش، حاضر شده به آن چوب حراج بزند. اولین اسب تراوای ما UHD-8589 است. آن را به داخل خانه تان راه ندهید.

2- در بازار یخچال فریزر؛ دوقلوی بوش

فرم های دوقلو همیشه جزو محبوب ترین ها بوده اند. جای زیادی دارند و به همان اندازه وزن شان سنگین است. اگر مستاجر هستید و باید هر سال رنج جابجایی را به جان بخرید، چطور دلتان می آید حدود هشت میلیون تومان پول بی زبان را برای وسیله ای سنگین هدر بدهید. حتی اگر خودتان صاحب خانه باشید، باز هم چنین وزنی زیاد به نظر می رسد. به جای GSN36VW30 می توانید از مدل هایی ارزان قیمت تر استفاده کنید که همان کارایی را با وزنی کمتر ارائه می دهند.

3- در بازار لپ تاپ ها؛ ThinkPadX1

یک لپ تاپ خوب وزن سبکی دارد، سریع است و کیفیت نمایش خیلی خوبی ارائه می دهد. اگر نمونه های گرانقیمت را زیر نظر دارید، حتی می توان مک بوک را خرید خوبی محسوب کرداما Lenovo لپ تاپی دارد که هشت میلیون و 600 هزار تومان فروخته می شود. پردازنده Core i7 با سرعت سه گیگاهرتز، هشت گیگابایت حافظه موقت، صفحه نمایش 14 اینچی با دقت 1600 در 900 نقطه، حافظه ذخیره سازی 512 گیگابایتی پرسرعت خانواده SSD و وزن ایده آل 1.3 کیلوگرمی هر چقدر هم که هیجان انگیز باشند، قیمت هشت میلیون تومانی محصول را توجیه نمی کنند.

4- بازار سینمای خانگی؛ اجرا کننده DVD

از روزی که پای سینماهای خانگی به بازار باز شد، تقریبا هیچ رقیبی نداشته اند. فلسفه ساخت آنها عالی به نظر می رسد و محبوب کسانی هستند که فرصت رفتن به سینما را ندارند اما حالا که تکنولوژی دیسک های نوری از DVD به بلو - ری رسیده (حتی با وجود اینکه بلو - ری هنوز پرکاربرد نشده) دیگر خرید آنها خیلی به صرفه نیست.

شبکه سینمای خانگی و حتی فیلمی های کنار خیابان هنوز از DVD برای کپی کردذن محصولات شان استفاده می کنند. خیلی از آنها باند صدای پنج کاناله ندارند و به همین دلیل می توانید به جای خرج کردن یک میلیون تومان با 120 هزار تومان تنها یک DVD Player معمولی بخرید. اگر به خاطر کیفیت صدا همچنان حاضرید روی خرید خود اصرار کنید، ما توصیه می کنیم کمی سر کیسه را شل کنید و سینمای خانگی با قابلیت پخش بلو - ری بخرید.

5- پخش کننده صدا؛ HT-CT770

سونی از زمان رادیو ضبط های دو کاسته کلی خاطره خوب برایمان به یادگار گذاشته و باعث شده فکر کنیم هیچ چیز جای یک صدای خوب را نمی گیرد اما همین تولیدکننده خوشنام با تولید HT-CT770 می تواند سابقه خوب خود را تباه کند.

فلسفه ساخت ساندبار احتمالا جمع آوری اسپیکرهای چند تکه از اتاق نشیمن شماست اما توان 330 واتی آن واقعا کم است. بزرگترین مشکل ما قیم%NB/KK5یک میلیون و 600 هزار تومانی آن است.

اگر سینمای خانگی قدیمی دارید باید بیشتر از همیشه مراقبش باشید. با این کار هم یک میلیون و 600 هزار تومان صرفه جویی کرده اید هم کیفیت صدای بهتری خواهید داشت.

6- در بازار جاروبرقی؛ Miele S5481

Miele در بین تولید کننده های لوازم خانگی همان وضعیت اپل در میان تولیدکننده های موبایل را دارد. هر چیزی که تولید کنند، گرانقیمت است و کیفیت شان هم بالاست اما چه کسی می تواند بگوید از جاروبرقی های قدیمی ناسیونال ناراضی است؟

تنها وقتی به سراغ خرید محصولات این شرکت آلمانی بروید که قصد دارید در خانه ای با شیرآلات ساخته شده از طلای خالص زندگی کنید. با اینحال همچنان لازم است بدانید موتور 2200 واتی آن دقیقا به همان اندازه صدا تولید می کند که یک جارو برقی کره ای ایجاد می کند. در سیستم تصفیه این وسیله مشابه همان فیلترهای هپا را می بینیم که حالا دیگر در محصولات داخلی هم دیده می شوند.

اگر قصد دارید با خرج کردن یک میلیون و 930 هزار تومان چشم بازار را کور کنید، لااقل تکنولوژی را دنبال کنید. به عنوان مثال ما RoboSense را پیشنهاد می دهیم که هم جدیدتر است و هم حدود 700 هزار تومان ارزان تر تمام می شود.

7- در بازار پخش کننده موسیقی؛ CowonP1


مردم به طور معمول آی پاد را به عنوان باکلاس ترین محصول این بازار می شناسند. این وسیله تمام نیازهای کاربر را تامین می کند و خب به اندازه کافی گرانقیمت است. اگر بخواهید با آن رقابت کنید طبیعی است که باید امکانات بیشتری را با قیمت کمتر به دست مشتری هایتان برسانید اما Cowon ترجیح داده با P1 قلب ما را هدف بگیرد. این وسیله حدود چهار میلیون تومان قیمت دارد، آن هم در شرایطی که فقط به یک صفحه نمایش 2.7 اینچی و حافظه 128 گیگابایتی مجهز است.
پیشنهاد هفت صبح: آی پاد بخرید

8- در بازار موبایل؛ OneM8

اگر آیفون را به عنوان متر و معیار در نظر بگیریم، hTC با M8 هیچ شانسی ندارد. تنها تشابه آنها قیمت بالا و بدنه فلزی شان است. همین حالا می توانید M8 را کنار بگذارید و به جای دو میلیون تومان ناقابل برای خودتان GalaxyS5 بخرید که امکانات بیشتری دارد. این تنها مرتبه ای است که سامسونگ می تواند خودش را به خاطر خساست در استفاده از بدنه های پلاستیکی سرزنش نکند.


ویدیو مرتبط :
اشیا گران قیمتی خود را در معرض دید قرار ندهید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هر چه محصولات آرايشي را گران‌تر بخريد.



 محصولات آرایشی

 هر چه محصولات آرايشي را گران‌تر بخريد، محصولات با كيفيت‌تر و بهتري انتخاب خواهيد كرد.قيمت محصولات آرايشي و بهداشتي تعيين كننده كيفيت و اثرگذاري آنها نيست.

محصولات آرایشی

بيشتر كارخانه‌هاي سازنده مي‌خواهند مردم باور كنند كه وقتي قيمت يك محصول بالاست، حتما ماده خاصي در آن به كار رفته كه باعث مي‌شود صددرصد تاثيرگذار باشد ولي اغلب موارد اين‌گونه نيست و گاه محصولاتي حتي با قيمت پايين‌تر- كه خارجي هم نيستند و اسم و رسم خاصي هم ندارند- به اندازه گران‌ترين و معروف‌ترين كرم خارجي تاثير دارند، با اين تفاوت كه نيازي نيست براي خريد آنها چندين برابر هزينه كنيد.