دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت


در ادامه راهی که ایرتویا در خصوص وارد کردن جدیدترین محصولات لکسوس پیش گرفته است، این بار شاهد عرض‌اندام یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین سدان‌های لکسوس در خیابان‌های کشور هستیم.

مجله تخت گاز: در ادامه راهی که ایرتویا در خصوص وارد کردن جدیدترین محصولات لکسوس پیش گرفته است، این بار شاهد عرض‌اندام یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین سدان‌های لکسوس در خیابان‌های کشور هستیم.

خودرویی که با ظاهر بسیار مدرن و نسبتا عجیب و غریبش، سر هر بیننده‌ای را به سوی خود بر می‌گرداند. لکسوس IS جدید که به تازگی عرضه آن در دنیا شروع شده، به عنوان کوچک ترین سدان لکسوس شناخته می‌شود و رقبای خوش آوازه‌ای همچون بنز c کلاس و  ب‌ام‌و سری۳ جدید را در مقابل خود می‌بیند.

مهم‌ترین ویژگی IS جدید، طراحی زیبا و بسیار مدرن این خودرو است که اتفاقا ذات ژاپنی و رگه‌های مشترک با هموطنان سامورایی‌اش، به خوبی در ظاهر آن موج می‌زند. جلو پنجره بسیار بزرگ با آب و تاب زیادی طراحی شده و از سبک جدید لکسوس در طراحی جلو پنجره پیروی می‌کند. طرحی که به نوعی به شناسنامه محصولات لکسوس تبدیل شده است.

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

اما جالب‌ترین و عجیب‌ترین بخش طراحی این سدان کوچک را باید در طراحی چراغ‌های جلو جست و جو کرد. طراحی بدنه این خودرو بسیار چشم‌نواز است و ترکیبی از خطوط منحنی و تیز را به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین  نمونه F اسپرت که از کیت بدنه مخصوص بهره می‌برد، بسیار وحشی‌تر و اسپرت‌تر از نمونه معمولی به نظر می‌رسد. 

کابین این خودرو مانند سایر محصولات لکسوس، بسیار لوکس و با کیفیت است. با لمس پوشش‌های داخل کابین، به سرعت به جایگاه برند لکسوس در زمینه کیفیت ایمان خواهید آورد. سراسر کابین با چرم نرم و باکیفیت پوشانده شده و قطعات فلزی با روکش‌های مات و براق، در جای جای کابین، جلوه اسپرت IS را دو چندان کرده‌اند. صندلی‌های اسپرت و در برگیرنده این خودرو بسیار راحت هستند و در نمونه سفارشی، با چرم پرفراژدار روکش شده‌اند، که در مقابل جذب بو مقاوم است. از دیگر نکات جذاب کابین می‌توان به طراحی کلاسیک دریچه‌های سیستم تهویه و ساعت آنالوگ روی کنسول جلو اشاره کرد.

شاید جذاب‌ترین آپشن کابین IS جدید، صفحه کیلومتر شمار از نوع الکترولومینسنت باشد. این صفحه کیلومتر شمار از یک دایره تشکیل شده که با روشن شدن خودرو روشن می‌شود. توسط دکمه‌ای که روی فرمان تعبیه شده، می‌توان این دایره بزرگ را از چپ به راست و برعکس حرکت داد تا بتوان در صفحه نمایش‌های کنار این دایره، وضعیت خودرو را مشاهده کرد. حالت‌های رانندگی این خودرو، به وسیله دکمه دایره‌ای شکل روی کنسول وسط، در سه حالت نرمال، اسپرت و اکونومی‌ تنظیم می‌شود، که در هر یک از این حالت‌ها، رنگ صفحه کیلومتر و عقربه‌ها، هم‌چون محصولات جدید ب‌ام‌و تغییر می‌کند.

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

فضای کابین نسبتا مناسب است، اما محدود بودن فضای پا و سر در ردیف عقب، در مقابل رقیبی هم‌چون ب‌ام‌و سری ۳ جدید کمی ‌به چشم می‌آید. هم‌چنین این خودرو هم‌چون بنز Cکلاس به سقف پانوراما مجهز نیست و از یک سانروف کشویی و تاشو با محافظ بهره می‌برد. فرمان بسیار خوش دست است و دوخت سفید رنگ دور فرمان و شیفتر‌های تعویض دنده نقره‌ای رنگ، در اولین نگاه بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. هم‌چنین برای راحتی در پیاده و سوار شدن از خودرو، فرمان تغییر حالت می‌دهد.

با توجه به برخی محدودیت‌های جدید در زمینه واردات خودرو، این خودرو تنها در نمونه IS250 وارد کشور می‌شود. پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری این سدان کوچک قادر است ۲۰۷ اسب بخار و ۲۵۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، که نیازهای روزمره و بعضا اسپرت این خودرو را پاسخ می‌دهد. و از این نظر از ب‌ام‌و 320  هم قیمت، قوی‌تر است. پیشرانه این خودرو خیلی بی‌صدا روشن می‌شود و در دورهای پایین و یا حالت درجا، خبری از صدای هیجان‌انگیز در کابین نیست. اما هنگام گاز خوردن و بالا رفتن دور موتور، صدای زوزه پیشرانه و اگزوزها به گوش می‌رسد و نقش هدرز فابریک این خودرو مشخص می‌شود.

رقبای داخلی و خارجی

 BMW 320i

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

  Benz C200

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

  Audi A4


لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

 پیشنهاد نهایی

اگر این خودرو را یکی از خوش‌قیافه‌ترین محصولات لکسوس خطاب کنیم، اشتباه نکرده‌ایم. طراحی جذاب IS جدید، در کنار پیشرانه نسبتا پر قدرت و کیفیت بی‌نظیر متریال کابین آن باعث شده تا در مقابل رقبایی نظری سری ۳ جدید و بنز C کلاس بسیار وسوسه کننده باشد.

IS250 با وجود سیستم‌هایی نظیر تزریق مستقیم سوخت و سیستم اکونومیک، در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها7/9 لیتر بنزین می‌سوزاند و از این نظر خودرو به صرفه‌ای است. اما مانند هر لکسوس دیگری، هزینه‌های سرویس بالا و لوازم گران، از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌رود.

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت

لکسوس is-F 2014، واقعاً متفاوت


ویدیو مرتبط :
نمای خارجی و داخلی لکسوس IS F sport 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدل 2014 لکسوس IS


نسل سوم لکسوس IS می خواهد دوباره در حوزه سدان های اسپرت با نام های بزرگی همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و رقابت کند. باید بدانید، ISهای جدید لکسوس به طور کلی تغییر کرده اند.







صبح بخیر: نسل سوم لکسوس IS می خواهد دوباره در حوزه سدان های اسپرت با نام های بزرگی همچون مرسدس بنز و ب‌ام‌و رقابت کند. باید بدانید، ISهای جدید لکسوس به طور کلی تغییر کرده اند.



خط تولید خودرو

مدل 2014 لکسوس IS، همچون IS 350 و IS 250 در فرم سدان طراحی و تولید شده است. رینگ 17 اینچ فرم استانداراد مدل 2014 لکسوس IS است اما خریدار می تواند مدلی با رینگ 18 اینچ را انتخاب کند. همه مدل های IS تزئینات F-Sport دارند. علاوه بر رینگ 18 اینچ، داشبورد و جلوپنجره مشبک، F-Sport پدهای ترمز و نمایشگر تنظیمات نیز برای این خط تولید مهیا کرده است.



زیر کاپوت چه خبر است

در میان مدل های 2014 لکسوس IS، مدل IS 250 با پیشرانه 2.5 لیتری V6 عرضه شده است و 204 اسب بخار  قدرت و 185 پوند- فوت گشتاور در 4800 دور در دقیقه دارد. هر دو مدل IS 250 و IS 350 در دو مدل دیفرانسیل عقب و جلو عرضه می شوند. مدل های IS با جعبه دنده 6 سرعته و اتوماتیک عرضه می شوند. البته مدل IS 350 دنده 8 سرعته اتوماتیک دارد.



طراحی داخلی

با اضافه شدن 2.5 اینچ به پایه رینگ و 3.5 اینچ به طول، IS جدید جادارتر و راحت تر از مدل های پیشین است. حجم صندوق عقب این خودرو افزایش پیدا کرده است و صندلی های عقب این سدان برخلاف دیگر سدان های لکسوس تاشو هستند. صفحه نمایش مدل LFA این خودرو بسیار جالب است و ویژگی های استاندارد دارد. تریم چرم مصنوعی NuLuxe صندلی ها نیز استاندارد هستند. رادیو اچ‌دی استاندارد این خودرو نیز کیفیت و وضوح عالی دارد و سیگنال های HD را با امکان دریافت اطلاعات آب و هوا و ترافیک دارد.



در جاده چگونه است

هدف IS سال 2014 لکسوس رسیدن به زیبایی تازشگر است اما این تنها تضاد موجود نیست. در جاده های پیچ و خم، IS جدید بسیار بهتر از مدل هایی با رانش الکترونیک عمل می کند.  مدل IS 350 این لکسوس، تنها خودروی لکسوس با جعبه دنده 8 سرعته است که از دنده معکوس در واکنش به نیروهای جی (میزان‌ فشار وارده‌ بر جسمى‌ كه‌ شتاب‌ آن‌ در حال‌ افزایش‌ است‌) استفاده می کند. مزیت دنده 8 سرعته اتوماتیک این خودرو در کاهش مصرف سوخت پیشرانه V6 آن است.



آیا به درد شما می خورد؟

مدل 2014 لکسوس بهترین اتومبیل طراحی شده نیست اما اصلاحات و تغییراتی که در آن انجام شده غیر قبل انکار هستند. آیا این مدل  نیز سواری همچون BMW 335i دارد؟ خیر، سواری این دو خودرو کاملا با هم فرق دارد. البته قیمت این دو خودرو نیز با هم فرق دارد و لکسوس ارزان تر است. IS قدرت برکنار کردن رقبای خود از عرصه رقابت را ندارد. اما این وسیله طراحی داخلی و خارجی زیبایی دارد و می توان آن را جزو سدان های اسپرت زیبای 2014 دسته بندی کرد.