دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

عرضه دوربینی با قابلیت تغییر نقطه فوکوس بعد از عکاسی



اخبار ,اخبار علمی ,دوربینی با قابلیت تغییر نقطه فوکوس بعد از عکاسی

 

اخبار علمی - عرضه دوربینی با قابلیت تغییر نقطه فوکوس بعد از عکاسی

این نرم افزار که همراه با دروبین عرضه می‌شود عمق عکس و زاویه و میزان شیب تصویر و ... را نیز به طور خودکار محاسبه و انتخاب می‌‌کند. در نهایت پس از پردازش تصاویر تصویر دو بعدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شرکت Lytro مدل تازه‌ای از دوربین عکاسی دیجیتال سری Illum‌ را عرضه کرده که به عکاس اجازه می‌دهد نقطه فوکوس عکس گرفته شده را تغییر دهد.

به گزارش فارس به نقل از اکستریم تک، این دوربین مجهز به حسگری پیشرفته در ابعاد 40 megarays و لنزی استثنایی است که در برابر این حسگر نصب می‌شود. این لنز دارای قدرت زوم 8x و دریچه f/2.0‌است.  قرار است این دوربین از جولای سال 2014 به قیمت 1600 دلار روانه بازار شود.

در حالی که در دوربین‌های عادی بعد از عکاسی امکان اعمال هرگونه تغییری در نقطه فوکوس عکس وجود ندارد، این دوربین به گونه‌ای طراحی شده که کاربر بعد از گرفتن عکس می تواند محل فوکوس عکس را به هر نقطه ای تغییر دهد.

علت این قابلیت آن است که این دوربین تمامی اشعه‌های نور جریان یافته در محیط عکس برداری را دریافت د و با تجزیه و تحلیل آنها ایجاد تغییر در فوکوس عکس بعد از عکاسی را ممکن می‌کند.

در واقع خروجی این دوربین صرفا یک عکس ساده با فرمت JPEG نیست و یک فایل بزرگ در اختیار کاربر قرار می دهد که پر از بردارها و داده های ریاضی است. برای تهیه عکس نهایی از این فایل و به اشتراک گذاری آن با دیگران کافی است از یک نرم افزار عکاسی خاص که نقطه فوکوس مورد نظر شما را انتخاب و بقیه عکس را بر مبنای آن تنظیم می کند، استفاده کنید.

این نرم افزار که همراه با دروبین عرضه می‌شود عمق عکس و زاویه و میزان شیب تصویر و ... را نیز به طور خودکار محاسبه و انتخاب می‌‌کند. در نهایت پس از پردازش تصاویر تصویر دو بعدی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

دوربین مذکور مجهز به یک نمایشگر لمسی چهار اینچی و پردازشگر قدرتمند چهار هسته‌ای Snapdragon SoC  است. این دوربین قابلیت عکاسی ماکرو از اشیا و موجودات بسیار کوچک را نیز دارد و نرم افزار پردازش عکس آن با سیستم عامل های iOS، OS X و  Windows سازگاری دارد.
اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
Lytro دوربینی با قابلیت تغییر نقطه فوکوس بعد از عکاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر شیوه عرضه بنزین و گازوئیل



 

 

شیوه عرضه بنزین و گازوئیل تغییر می‌کند / جایگاههای سیار برای نوروز

 

 

تغییر شیوه عرضه بنزین و گازوئیل

 

 

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از اعمال تغییرات جدید در نحوه عرضه انواع حاملهای انرژی در سال آینده و راه اندازی جایگاههای سیار بنزین در مراکز گردشگردی در نوروز خبر داد و اعلام کرد سال آینده برای کلیه خودروهای LPG و CNG سوز کارت هوشمند صادر می‌شود.

 


محمد رویانیان در گفتگو با مهر در تشریح مهمترین تغییرات جدید عرضه بنزین و گازوئیل در سال ۱۳۸۹ گفت: با دستور رئیس جمهور و همکاری وزارت نفت، مخابرات و بانک ملت باید از ابتدای مهر ماه سال آینده کلیه جایگاههای عرضه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز شوند.

 


این عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۶۴۰ جایگاه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیکی وجه تجهیز شده اند، تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان بندی تاکنون بستر سازی لازم برای تجهیز دو هزار و ۷۰۰ جایگاه سوخت کشور به این سامانه انجام شده است.

 

 

صدور کارت هوشمند CNG و LPG

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال آینده به تدریج پرداخت بهای سوخت و یارانه ای که قرار است به رانندگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر پرداخت شود از طریق سامانه الکترونیکی انجام می گیرد، اظهار داشت: همچنین تخصیص کارمزد جایگاه داران سوخت کشور نیز از طریق این سامانه و سیستم الکترونیکی انجام می شود.

 


رویانیان با تاکید بر اینکه از نیمه دوم سال آینده عرضه کلیه حاملهای انرژی شامل بنزین، گازوئیل، LPG و CNG با کارت هوشمند سوخت انجام می گیرد، بیان کرد: همچنین از سال ۸۹ برای کلیه خودروهای LPG و CNG سوز کارت هوشمند سوخت صادر می شود.

 


به گفته رئیس ستاد مدریت حمل و نقل و سوخت برای راه اندازی این سیستم باید در مجموع در چهار هزار جایگاه سامانه های هوشمند نصب و راه اندازی شود.

 


راه اندازی جایگاههای سیار بنزین نوروزی

 


به گزارش مهر، رویانیان همچنین درباره مهمترین اقدامات انجام گرفته برای تامین بنزین مردم در ایام نوروز، گفت: هم اکنون عملیات تعمیرات دوره ای اکثر جایگاههای بنزین رو به پایان است.

 


وی با اشاره به راه اندازی جایگاههای سیار بنزین در برخی از نقاط گردشگردی و جاده های بین شهری پر رفت و آمد، اظهار کرد: همچنین تاکنون تیم های مختلف بازرسی برای رفع نواقص احتمالی جایگاههای بنزین پیش از فرا رسیدن نوروز به استانهای مختلف اعزام شده اند.

 


این مقام مسئول با یادآوری اینکه هم اکنون ساخت و توسعه جایگاههای بنزین در تهران و برخی از کلان شهرها کافی به نظر نمی رسد، تصریح کرد:با این وجود با اقدامات انجام گرفته ظرفیت عرضه بنزین در جایگاههای تهران حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

 


این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه در شهرهای بزرگ متناسب با تامین زمین امکان توسعه جایگاههای سوخت وجود دارد، تبیین کرد: حتی در شرایط فعلی در زمینی به مساحت ۱۶ متر هم امکان سوخت جایگاه سوخت وجود دارد.

 


در همین حال پیشتر فرید عامری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه از دوم تا ۱۵ اسفند ماه سالجاری گروهای نظارتی از کلیه جایگاههای سوخت کشور بازدید به عمل می آورند، گفته بود: از ۲۵ اسفند ماه طرح نظارت نوروزی کشور در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه در ایام نوروزی دو هزار نفتکش جاده پیما به طور دائم اقدام به تامین و توزیع فرآورده های نفتی در سراسر کشور می کنند، اظهار کرده بود: در ایام نوروز برای افزایش عرضه سوخت مایع تعدادی جایگاه سیار در سطح جزیره کیش و قشم راه اندازی می شود.