دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت


خودروی بدون سرنشین مرسدس F015 یک نوآوری مربوط به آینده محسوب می‌شد. اما اکنون در مقایسه با طرح مفهومی شورلت FNR قدیمی به نظر می‌رسد.

وب‌سایت فارنت: خودروی بدون سرنشین مرسدس F015 یک نوآوری مربوط به آینده محسوب می‌شد. اما اکنون در مقایسه با طرح مفهومی شورلت FNR قدیمی به نظر می‌رسد.

به نظر می‌رسد که این خودرو با طراحی عجیب و غلافی شکل و چراغ‌های لیزری کریستالی، درهای چرخان سنجاقکی شکل و مجموعه‌ای از حسگرها (از جمله رادار) از یک فیلم علمی تخیلی آمده باشد.

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

تا اینجای ماجرا مربوط به قسمت بیرونی خودرو بود. در قسمت داخلی خودرو فرمان مغناطیسی فاقد محور مرکزی، سیستم شارژ وایرلس، صندلی‌های چرخان جلو و شناساگر تشخیص چشم صاحب خودرو خودنمایی می‌کند.

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

مانند اغلب طرح‌های مفهومی احتمال به وقوع پیوستن آنچه اینجا می‌بینید بسیار کم است. با این حال احتمال دارد که در نهایت شکل ساده‌تری از تکنولوژی‌های این طرح مفهومی پیاده سازی شود.

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت

طرح مفهومی خودرو بدون راننده شورلت


ویدیو مرتبط :
کلیپ رونمایی شورلت کوروت C8، نخستین خودرو شورلت موتور وسط !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو



 

طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو

 

نمايندگان به دو فوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي راي ندادند


اهميت اين طرح مربوط به ماده 2 آن است كه در صورت تصويب نهايي آن جزو د بند 15 قانون بودجه سال 1389 كل كشور لغو خواهد گرديد و در پي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كرد.

ايلنا:نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني امروز به دو فوريت طرح ارتقاي كيفي توليد خودروي داخلي راي مثبت نداده و يك فوريت اين طرح را به تصويب رسانيدند كه در صورت تصويب نهايي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كند.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا در جلسه علني امروز مجلس نمايندگان به بررسي طرح ارتقاي كيفي توليد خودرو داخلي كه به امضاي 145 نفر از نمايندگان رسيده بود و با قيد دو فوريت به مجلس شوراي اسلامي آمده بود پرداختند.
گفتني است نمايندگان پس از استماع اظهارات مخالفين و موافقين با 127 راي موافق 70 راي مخالف و 14 راي ممتنع از مجموع 220 نماينده مجلس به دو فوريت اين طرح راي منفي دادند كه پس از آن در رابطه با يك فوريت اين طرح راي گيري شد كه نمايندگان با 140 راي موافق 64 راي مخالف و 7 راي ممتنع از مجموع 222 نماينده مجلس به يك فوريت راي مثبت دادند.
لازم به ذكر است اهميت اين طرح مربوط به ماده 2 آن است كه در صورت تصويب نهايي آن جزو د بند 15 قانون بودجه سال 1389 كل كشور لغو خواهد گرديد و در پي آن تعرفه واردات خودرو از 70 درصد به 90 درصد افزايش پيدا مي‌كرد.
در مقدمه توجيه اين طرح آمده است:
در صنعت كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي نگاه حساس و دقيقي از طرف مسوولين و مردم، چگونگي كمي و كيفي توليد خودروي داخلي را رصد نموده و اگر چه از نظر كمي رشد قابل توجهي داشته ايم و تلاش‌هايي در همه ادوار جهت ارتقاي سطح كيفي توليد خودرو صورت‌پذيرفته اما كيفيت موجود در تمام كارخانه‌هاي توليدي خودرو در شان جايگاه اسلامي نيست.
به همين منظور درقانون بودجه سال 89 ضمن جزو د بند 15 ماده واحده حقوق ورودي واردات خودروي سواري به ميزان 70 درصد تعيين گرديده كه از آنجايي كه بيانات سريع، روشن و هشدار دهنده مقام معظم رهبري در ديدار از يكي از كارخانه‌هاي توليد خودرو در ارتباط با ضرورت ارتقاي سطح كيفي توليدات خودروي داخلي و اجرايي كردن قانون حمايت از مصرف‌كنندگان خودرو اين طرح به مجلس تقديم شده است/گروه خبری ایلنا