دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زولبیا و بامیه تیره‌رنگ نخورید



 

 

 

زولبیاو بامیه تیره رنگ

 

 

 

زولبیا و بامیه های تیره رنگ، به علت اینكه در روغن هایی كه چندین بار استفاده شده‌ سرخ می شوند، از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند.

 

این نوع زولبیا و بامیه رنگشان كدر، حاوی ذرات سوخته و مواد مضرر برای بدن است و به شكل بهداشتی طبخ نشده اند.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی ایران به شهروندان توصیه كرد زولبیا و بامیه هایی را كه رنگشان روشن‌تر است و ذرات سوخته ندارند، از قنادی های مجاز كه كنترل بهداشتی می شوند، تهیه كنند.

 

البته توصیه ما به روزه داران این است كه در روزهای ماه رمضان حتی‌الامكان از زولبیا و بامیه به این علت كه قند طبیعی ندارند، استفاده نكنند.

 

با بیان اینكه كشمش و خرما از جمله موادی هستند كه می توانند قند طبیعی را به بدن افراد وارد می كنند، زولبیا و بامیه به طور عمده تولید و در قنادی ها عرضه می شود و این مواد همانند گذشته در شیرینی فروشی ها طبخ نمی شوند.


ویدیو مرتبط :
زولبیا و بامیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراحل طبخ زولبیا و بامیه را ببینید