دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

زمان برگزاری و تعداد داوطلبان کنکور



 

 

 

 زمان برگزاری و تعداد داوطلبان  کنکور

 

 

چهلمین دوره کنکور صبح امروز پنجشنبه با رقابت ۳۲۰ هزار و ۳۶۲ داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی آغاز شد

آزمون گروه آزمایشی هنر امروز بعدازظهر، گروه علوم تجربی صبح روز جمعه، گروه زبانهای خارجه بعد از ظهر جمعه و علوم انسانی صبح شنبه برگزار می شود.

کنکور سراسری دانشگاهها و موسسات آموزش عالی صبح امروز با آزمون گروه ریاضی کار خود را آغاز کرد.

در آزمون گروه آموزشی علوم ریاضی و فنی به داوطلبان فرم نظرخواهی ارائه شد. پس از آن دفترچه آزمون شماره عمومی به همراه پاسخنامه در یک کیسه نایلونی به داوطلب داده شد که مشخصات داوطلب بر روی جلد دفترچه درج شده است.

دفترچه شماره ۱ آزمون ریاضی شامل ۱۰۰ سئوال عمومی از چهار درس است که داوطلب باید در مدت ۷۵ دقیقه به آن پاسخ دهد.

همچنین برخی داوطلبان می توانند به سئوالات معارف غیر اسلامی یا زبان انتخابی غیر انگلیسی نیز پس از سئوالات دفترچه شماره یک در همان پاسخنامه پاسخ دهند.

آزمون اختصاصی نیز در دفترچه شماره ۲ تهیه شده و داوطلبان باید پاسخ سئوالات را در همان پاسخنامه درج کنند.

دفترچه شماره ۲ شامل ۵۵ سئوال ریاضی، ۴۵ سئوال فیزیک و ۳۵ سئوال شیمی است که داوطلب باید در مدت ۱۷۵ دقیقه به آنها پاسخ دهد.

کلیه دفترچه سئوالات آزمون امسال شخصی سازی شده است.

در آزمون سراسری سال ۸۹ تعداد یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۸۱۳ نفر تقاضانامه ثبت نام را تکمیل کردند که از تعداد کل ثبت نام کنندگان ۷۷۳ هزار و ۶۵۳ نفر زن و ۵۱۳ هزار و ۱۶۰ نفر مرد هستند یعنی ۶۰ درصد شرکت کنندگان را زنان تشکیل می دهند.

تعداد شرکت کننده های کنکور سال گذشته یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۵۱۶ نفر بود که امسال با رشد ۳۵ هزار و ۲۹۷ نفری مواجه شده ایم.

تعداد ایرانیان خارج کشور که در کنکور ۸۹ ثبت نام کرده اند حدود ۱۵۰ نفر است که در قالب ۲۰ حوزه آزمون در خارج کشور در کنکور شرکت می کنند.

آزمون داوطلبان ریاضی کنکور امسال، صبح پنجشنبه ۱۰ تیرماه، آزمون گروه هنر بعدازظهر ۱۰ تیرماه، آزمون علوم تجربی صبح جمعه ۱۱ تیرماه، آزمون زبان بعدازظهر ۱۱ تیرماه و آزمون انسانی صبح ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت ۲۵ هزار و ۱۹ داوطلب بعد از ظهر روز پنجشنبه، گروه علوم تجربی با رقابت ۴۶۳ هزار و ۹۳ داوطلب صبح روز جمعه، گروه آزمایشی زبان های خارجه با رقابت ۱۸ هزار و ۲۲۹ داوطلب بعد از ظهر روز جمعه یازدهم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی با رقابت۴۶۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب صبح روز شنبه ۱۲ تیر ماه برگزار می شود...../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
برگزاری همایش تجلیل از داوطلبان هلال احمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 14 درصدی داوطلبان کنکور پزشکی دانشگاه آزاد/ زمان برگزاری کنکور



افزایش 14 درصدی داوطلبان کنکور پزشکی دانشگاه آزاد/ زمان برگزاری کنکور

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام افزایش 14 درصدی داوطلبان شرکت کننده در کنکور پزشکی سال جاری این دانشگاه، زمان برگزاری دو آزمون پزشکی و غیرپزشکی را اعلام کرد.

عبدالله سجادی جاغرق در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد که آزمون سراسری غیرپزشکی دانشگاه آزاد روزهای 15 و 16 تیرماه سال جاری در 4 نوبت و کنکور غیرپزشکی 29 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی درباره آخرین جزئیات داوطلبان شرکت کننده در این دو کنکور، اظهار داشت: آزمون غیرپزشکی سال جاری دانشگاه آزاد در مجموع با 13 درصد کاهش داوطلب مواجه شد و 491 هزار و 261 داوطلب غیرپزشکی در آزمون امسال شرکت کرده اند این در حالیست که تعداد داوطلبان شرکت کننده در کنکور پزشکی 14 درصد رشد را نشان می دهد.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که 245 هزار و 299 نفر امسال در آزمون پزشکی دانشگاه آزاد شرکت کردند و در این میان، رشد داوطلبان مرد 22 درصد و رشد داوطلبان زن 11 درصد شده است.

سجادی جاغرق همچنین درباره تعداد رشته های آزمون غیرپزشکی اظهار داشت: تعداد رشته های این آزمون 439 رشته در 385 مرکز مجری و همچنین تعداد رشته شهرها 7 هزار و 477 در آزمون غیرپزشکی است.

به گفته این مقام مسئول، 14 رشته پزشکی در 78 واحد مجری پذیرای داوطلبان هستند./مهر