روش جدید برای شناسایی مجرمان جنسی

اخبار علمی - روش جدید برای شناسایی مجرمان جنسی

محققان دانشگاه یورک با همکاری دانشگاه گلاسکو در پژوهشی جدید نشان دادند که تصاویر مردمک چشمان قربانیان جرائم می‌تواند به مقامات در شناسایی مهاجمان کمک کند.

بزرگنمایی تصاویر وضوح بالا می‌تواند به ارائه اطلاعات در مورد شواهد، ناظران و محل وقوع جرم به نیروهای پلیس برای دستیابی به یک روایت جنایی کمک کند.

به گفته محققان، این روش می‌تواند بطور خاص در جرائمی مورد استفاده قرار بگیرد که در آنها تصویر قربانیان برای مثال طی گروگان‌گیری و کودک‌آزاری جنسی ثبت شده است.

اخبار,اخبار علمی,روش جدید برای شناسایی مجرمان جنسی

در این پژوهش محققان به ثبت تصویر هشت داوطلب پرداختند که به چهار فرد دیگر در پشت دوربین نگاه می‌کردند.

از این افراد خواسته شد تا تصاویر را با مجموعه‌ای از عکسهای لیوان تطبیق داده یا افرادی را که برایشان آشنا است، در تصاویر شناسایی کنند.

این پژوهش که در مجله PLOS ONE منتشر شده، نشان داد که داوطلبان توانستند 84 درصد موارد، چهره‌های آشنای منعکس شده در مردمک چشمان فرد درون تصویر را شناسایی کنند.

زمانیکه تصاویر منعکس شده به افراد ناشناس تعلق داشت، ناظران می‌توانستند فرد را با دقت 71 درصد با یک تصویر لیوان دیگر منطبق کنند.

داوطلبان توانستند در 84 درصد موارد، تصاویر منعکس شده آشنا را در مردمک چشم افراد به تصویر درآمده شناسایی کنند.

اگرچه محققان تاکید کردند که ارزش پزشکی قانونی این تصاویر از محدودیت برخوردار خواهد بود چرا که باید از وضوح بسیار بالایی برخوردار باشد و افراد بطور مستقیم به دوربین نگاه کنند.

روش جدید شناسایی خودرو های سرقتی

ابداع روش جدید درمان بدون عارضه جنسی پروستات در نیم ساعت!

درمان سرطان پروستات , جراحی پروستات

جراحان انگلیسی موفق به طراحی تكنیكی جدید برای درمان پروستات شدند كه به گفته آنها، فقط 30 دقیقه زمان می‌برد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،این روش كه «براكی تراپی 4D» نام دارد، به اندازه جراحی معمول كارآمد اما ارزان‌تر است. این بدین معناست كه با اجرای این روش مردان مبتلا به این نوع سرطان بدون تحمل مشكلاتی چون ناتوانی جنسی درمان می‌شوند.

درمان جدید نسخه پیشرفته‌تر براكی‌تراپی بوده كه برای بیش از یك دهه به طور موفقیت‌آمیز مورد استفاده پزشكان بوده است.

این نسخه در مراحل اولیه سرطان پروستات به عنوان جایگزینی برای پرتودرمانی یا جراحی معمول به كار می‌رود. در این درمان "دانه‌های رادیواكتیو» با هدف نابودی تومور از درون در غده پروستات كاشته می‌شوند. این تشعشع هدفمند به معنای استفاده از دوزهای بالاتر در مقایسه با پرتودرمانی معمول است و به مثانه و بافت‌های اطراف آسیب نمی‌رساند.

در این روش جراحان از اسكن دو دقیقه‌ای برای رسیدن به پنج اندازه‌گیری كلیدی از پروستات بیمار استفاده می‌كنند. این اندازه‌ها وارده برنامه رایانه می‌شود كه از اطلاعات صدها عمل قبلی برای به دست آوردن تعداد دانه‌های رادیو اكتیو مورد نیاز و مكان جایگیری آن‌ها بهره می‌برد. به طور معمول تا تعداد 120 دانه (هر یك به اندازه یك دانه برنج) درون پروستات قرار می‌گیرند.

روش جدید همچنین نسبت به جراحی پروستات معمول كه ممكن است بیمار را روزها و هفته‌ها در بیمارستان نگه دارد، دارای عوارض جانبی كمتری است.

جراحی پروستات بیش از 80 درصد مردان را از لحاظ جنسی ناتوان می‌كند. براكی‌تراپی به طور معمول سه ساعت به طول می‌انجامد و این در حالیست كه در نسخه جدید درمان، نیم ساعت زمان لازم است و بیماران همان روز مرخص شده و در عرض 48 ساعت می‌توانند به محل كار خود بروند.

تحقیقات نشان داده است در این روش درمانی، 83 درصد مردان تحت عمل، توانایی جنسی‌شان حفظ شده است.

با استفاده از این تكنیك همچنین كمتر از یك نفر در هر 100 بیمار از مشكلات مثانه پس از عمل رنج می‌برد و بیمار نیازی به استفاده از كاتتر ندارد..... / خبرگزاری ایسنا