دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ردیابی دلفین‌ها و نهنگ‌ها با نقشه‌های آنلاین



اخبارعلمی,خبرهای علمی,نهنگ و دلفین

محققان نوعی نقشه‌های آنلاین ابداع کرده‌اند که از این طریق می‌توانند دلفین‌ها و نهنگ‌ها را در طول سال ردیابی کنند و متوجه شوند که به کدام مناطق مسافرت می‌کنند. این کار علاوه بر کنترل و مدیریت آنها، واکنش‌های خطرناک را نیز به حداقل می‌رساند.

به گزارش آنا به نقل از Futurity، دانشمندان دانشگاه «دوک» آمریکا، نقشه‌هایی با جزئیات دقیق تهیه کرده‌اند که جابه‌جایی‌های فصلی و تراکم جمعیت 35 گونه نهنگ‌ها، دلفین‌ها و گرازماهی‌ها را نشان می‌دهد. بسیاری از این گونه‌ها در آب‌های سواحل شرقی آمریکا و خلیج مکزیک در معرض خطر هستند.

این نقشه‌ها که به طور آنلاین و رایگان قابل دسترس است، اطلاعاتی را از حدود 1/1 میلیون کیلومتر خطی از بررسی‌ها و بیش از 26 هزار مشاهده جمع‌‌آوری کرده که توسط محققان در 5 مؤسسه و طی 23 سال گردآوری شده است.

این نقشه‌ها بیانگر آن هستند که هر گونه، در هر مقطعی از سال در کدام منطقه حضور داشته است. این کار، کنترل و مدیریت گونه‌ها را راحت‌تر می‌کند. این طرح تحت حمایت قانون آمریکا عمل می‌کند. بسیاری از گونه‌های دریایی نهنگ‌ها، دلفین‌ها و گرازماهی‌ها در معرض خطر ناشی از برخورد ناگهانی کشتی‌ها، افتادن در دام شکارچیان افتادن، آلودگی، تغییرات آب و هوایی و سر و صداهای زیر آب ناشی از فعالیت‌های انسانی هستند.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,نهنگ و دلفین

 

این نقشه‌های آنلاین، ابزارهای بهتری را در اختیار آژانس‌های دولتی و سایر سرمایه‌گذاران این بخش قرار می‌دهد که بتوان از این طریق، حیوانات در معرض خطر را نجات داد و برنامه‌ریزی‌هایی برای آینده اقیانوس‌ها در نظر گرفت.

این نمونه‌های جدید، اهمیت شیب قاره‌ای را در قالب زیستگاه تغذیه فصلی برای نهنگ‌ها و سایر دلفین‌ها نشان می‌دهد و همچنین تفاوت‌های بالای منطقه‌ای را در تراکم جمعیتی برای دلفین‌های کوچک و تغییرات فصلی را در تراکم نهنگ‌های مهاجر نشان می‌دهد. از این نقشه‌های آنلاین جدید برای برنامه‌ریزی اقیانوسی منطقه‌ای استفاده می‌شود.

 

اخبار علمی - آنا


ویدیو مرتبط :
ردیابی افراد روی نقشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناخن هوشمندی که تاکنون ندیده‌اید! / ردیابی آنلاین شما از روی ناخنی که می‌بینید



محققان ام آی تی درحال‌توسعه فناوری «ردیابی چشمی» هستند.

در این فناوری تعامل انسان و ابزارهای الکترونیکی برای اندازه‌گیری حرکتی ارزیابی می‌شود اما آنچه محققان در ام آی تی دنبال می‌کنند شیوه جدیدی است که با نشستن روی ناخن کاربر می‌تواند کارهای جادویی انجام دهد.

قرار است جزییات این تحقیق هفته آینده در کنفرانس اثر متقابل انسان و رایانه در کره جنوبی توضیح داده شود اما دو دانشجوی دانشگاه ماساچوست بنام‌های «سیندی هسین-لیو کائو» و «آرتم دمنت یوف» ردیابی به‌اندازه ناخن دست‌ساخته‌اند که برای اولین بار کار ردیابی چشمی به صورت آنلاین را انجام می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال این ناخن جادویی(NailO) با نشستن روی دست شما هنگام درست کردن غذا، کمک می‌کند با گرفتن اطلاعات آنلاین شما را در پخت‌وپز صحیح کمک کند.

NailO‌در شرایطی که هر دو دست مشغول هستند به عنوان کنترل از راه دور کار می‌کند و مانند اسکرول دستورالعمل‌های غذایی را در حال پخت و پز انجام می‌دهد. در واقع با تکان دادن دست ناخن جادویی می‌تواند بفهمد در حال انجام چه کاری هستید و در به سرانجام رساندن آن به صورت هوشمند کمک می‌کند.

این دو دانشجو نمونه اولیه را ساخته و در حال توسعه ابداع خود هستند تا تراشه ای چند منظوره ساخته تا کارهای روزانه کاربر را به صورت آنلاین انجام دهد. مثلاً اگر مکانیک باشید ناخن جادویی حین باز و بسته کردن موتور خودرو، در تعمیر آن با دادن اطلاعات آنلاین کمک کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,ناخن هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,ناخن هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,ناخن هوشمند

 

اخبار,اخبار علمی ,ناخن هوشمند

 

اخبار علمی - خبرآنلاین