دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

راز و رمزهای سقوط شی‌ فضایی به زمین + تصاویر



با انفجار کامل شی‌‌ فضایی در جو زمین دانشمندان هیچگاه موفق به کشف هویت واقعی این شی‌ فضایی نشدند و اسرار آن برای همیشه سر به مهر باقی ماند.

چندی قبل سرانجام شی‌ مرموز فضایی در تاریخ 13 نوامبر در اقیانوس هند در نزدیکی آبهای کشور سریلانکا سقوط کرد. گفتنی است، دانشمندان اسم این قطعه فضایی را Wtf1190f نام گذاشته بودند ولی به دلیل آتش گرفتن آن در جو زمین پژوهشگران نتوانستند هویت واقعی آن را شناسایی کنند.

 

اخبار,اخبار علمی,ورود شی‌ فضایی به جو زمین

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران برای لحظاتی توانسته‌اند توسط دوربین‌های نجومی ورود شی‌ فضایی به جو زمین را ردیابی کنند اما به دلیل ابری بودن آسمان سریلانکا در آن روز تصاویر دقیقی در اختیار پژوهشگران برای شناسایی دقیق هویت قطعه فضایی قرار نگرفته است.

 

آژانس فضایی اروپا مشهور به ESA توانسته به ردیابی این شی فضایی در جو کره زمین بپردازد. برخی از تیم‌های ستاره شناسی نیز با استفاده از هواپیماهای جت و پرواز بر فراز کره زمین به ردیابی شی‌ فضایی پرداخته‌اند. مسیر WTF1190f اولین بار در سال 2012 شناسایی و محاسبه شد و تصاویر آن توسط تلسکوپ 2 متری موجود در جزیره‌ هاوایی در اختیار دانشمندان قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار علمی,ورود شی‌ فضایی به جو زمین

 
کارشناسان برآورد کرده‌اند تنها در حدود 500 هزار قطعه در ابعاد یک الی 10 سانتی متر در فضا معلق است و این درحالی است که ذرات کوچکتر از یک سانتی متر به میزان میلیون‌ها قطعه در فضای اطراف کره زمین شناور هستند و تبدیل به خطری جدی به عنوان زباله‌های فضایی برای امنیت سفرهای فضایی نوزادان تبدیل شده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,ورود شی‌ فضایی به جو زمین

 

کارشناسان تخمین می‌زنند این شی‌ فضایی قطعه‌ای متعلق به فضا پیمای آپولو بوده است که حدود 40 سال در فضا شناور بوده است اما هیچ گاه به طور دقیق هویت این شی‌ فضایی شناسایی نشد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تصاویر متحیر کننده از یک سقوط فضایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر زمین از ایستگاه فضایی بین المللی


تصاویر خارق العاده از سیاره زمین که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.