دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دکمه لایک فیس‌بوک یک‌سالگی خود را جشن گرفت!


به نقل از Mashable، درست یک سال از اضافه شدن قابلیت لایک به شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌گذرد و این روزها به راحتی می‌توان مدعی شد که دکمه لایک فیس‌بوک (که برخی کاربران ایرانی بجای آن واژه «زیبنده» را بکار می‌برند) دکمه‌ایست که می توان آن را به‌نوعی «همه جا حاضر» دانست و هنوز هم روزانه صدها وب‌سایت جدیدالتاسیس آن را به وب‌سایت خود اضافه می‌کنند.

فیس‌بوک برای اولین بار از این قابلیت در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 در کنار دیگر امکاناتی نظیر Open Graph  وinstant personalization رونمایی کرد. در واقع می‌توان گفت که فیس‌بوک با عرضه دکمه لایک ردپای خود را در وب گسترش داد تا تنها ۵۰ هزار وب‌سایت در هفته اول عرضه از دکمه لایک فیس‌بوک بهره ببرند و در کمتر از یک ماه این رقم به یکصدهزار وب‌سایت برسد و این تعداد همچنان تا این روزها غیرقابل توقف باقی بماند.

فیس‌بوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اکنون روزانه بیش از ۱۰ هزار وب‌سایت در سراسر جهان دکمه لایک را به طراحی خود اضافه می‌کنند. البته این رقم تقریبا شش ماه پیش نیز اعلام شده بود و این بیانگر آن است که این آمار نسبت به شش ماه گذشته متوقف نشده و حتی سرعت آن کاهش پیدا نکرده است.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان همچنین اعلام کرده است که بیش از ۲٫۵ میلیون وب‌سایت در سرتاسر جهان به شبکه فیس‌بوک مرتبط هستند که ۸۰ درصد ۱۰۰ وب‌سایت برتر آمریکا در میان آنها می‌باشند.

موفقیت فیس‌بوک چندان هم بدون حاشیه نبوده است چرا که گوگل چندی پیش از عرضه دکمه google +1 برای رقابت با لایک فیس‌بوک خبر داده بود اما این درحالیست که آخرین نتایج تحقیقات بیانگر آن است که این روزها در دنیای وب زدن یک لایک بسیار پرسودتر از یک توئیت است.



منبع : Farnet.ir


ویدیو مرتبط :
فیس بوک ده سالگی خود را با نگاهی به گذشته جشن گرفت - فارنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکمه «لایک» برای فیس بوک دردسرساز شد!


یک شرکت هولدینگ با امتیاز هلندی در قبال مبلغ بالایی، فیسبوک را مورد پیگرد قانونی قرار داده است و به این وبسایت شبکه اجتماعی، اتهام دزدیدن دکمه "لایک" وارد کرده است.

 
 
 
 
صبح بخیر: یک شرکت هولدینگ با امتیاز هلندی در قبال مبلغ بالایی، فیسبوک را مورد پیگرد قانونی قرار داده است و به این وبسایت شبکه اجتماعی، اتهام دزدیدن دکمه "لایک" وارد کرده است.

به گزارش صبح بخیر،  رسانه اجتماعی رامبراند ادعا می کند که یک برنامه نویس به نام "جوان جوزف اورادوس واندر میر" که اکنون در قید حیات نیست، ایده "لایک" را مطرح کرده بود.



 آنها می گویند که واندر میر در سال 1998 دستگاهی برای "سرفبوک" خود طراحی کرد، یعنی 5 سال قبل از آنکه عکس های آشپزی مدرن و عکس های کودکان را در سرفبوک خود پست کند.

سرفبوک یک دفتر خاطرات اجتماعی بود که به افراد امکان به اشتراک گذاری زندگی خود با دوستان و خانواده را می داد و دکمه ای برای تأیید در آن طراحی شده بود. به نظر آشنا نمی رسد؟!