دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دوچرخه هوشمند مخصوص سالمندان + تصاویر



هلند برای کاهش تصادفات در جاده‌ها، دوچرخه برقی و هوشمند مخصوص سالمندان ساخته است.

به گزارش فارس، پس از شب تاب کردن بزرگراه‌ها برای ایمنی بیشتر مسافران در هلند و اولین جاده خورشیدی در جهان که در هلند طراحی شد اکنون این کشور برای امنیت دوچرخه سواران در جاده‌ها، دوچرخه هوشمند و برقی ساخته‌ است تا تصادفات جاده‌ها را کاهش دهد.

محققان TNO در هلند با استفاده از فناوری برای کمک به ایمنی دوچرخه سواران، یک رادار روی فرمان و یک دوربین روی گلگیر عقب دوچرخه نصب کرده‌اند و از این طریق دوچرخه قادر است در صورت مشاهده مانع یا خطر به کاربر هشدار دهد.

کاربر نیازی به چرخاندن سر برای بررسی آنچه در اطراف وی و درمسیر جلو، اطراف و پشت سر خود اتفاق می‌افتد ندارد، زیرا این سیستم‌های جاسازی شده مسئول تشخیص حرکات سایر کاربران و اتفاقات اطراف دوچرخه سوارهستند.

در صورت به وجود آمدن خطر دسته دوچرخه ارتعاش پیدا می‌کند و در صورتی که پشت سر دوچرخه سوار یا اطراف وی خطری مشاهده شود صندلی ارتعاش پیدا می‌کند.

از طریق یک کامپیوتر که به صورت بی‌سیم به یک تبلت متصل است، داده‌ها در زمان واقعی نشان داده می‌شود.

این دوچرخه برقی و هوشمند می‌تواند با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت حرکت کند؛ طراحی این دوچرخه مخصوص سالمندان است.

در حال حاضر نمونه اولیه آن 25 کیلوگرم وزن دارد و سازندگان قصد دارند وزن این دوچرخه را کمتر کنند تا سبک‌تر شود. این محصول دو سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد و قیمتی که برای آن درنظر گرفته شده است بین 1700 تا 3200 یورو است.

 

اخبار,اخبار علمی ,دوچرخه هوشمند مخصوص سالمندان

 

اخبار,اخبار علمی ,دوچرخه هوشمند مخصوص سالمندان

 

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
دوچرخه سواری سالمندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین سرویس بهداشتی هوشمند مخصوص سالمندان+تصاویر



اخبار تکنولوژی -نخستین سرویس بهداشتی هوشمند مخصوص سالمندان

کاربر می‌تواند با گوشی هوشمند از طریق بلوتوث، موسیقی که دوست دارد را برای سرویس بهداشتی برنامه ریزی کند.

 اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

در کنفرانسی در سال 2014 در تورنتو یک گروه از محققان سرویس بهداشتی هوشمند ارائه داده‌اند که به گوشی هوشمند متصل می‌شود.Numi یک سرویس بهداشتی لوکس هوشمند است که توسط شرکت کوهلر آمریکا طراحی و ارائه شده است.Numi تقریباً شبیه به سرویس بهداشتی‌های ژاپنی پهن است و دارای بلندگو برای پخش موسیقی است،این سرویس بهداشتی درِ اتوماتیک دارد و کاسه سرویس بهداشتی گرم است و پاها را گرم می‌کند و برای سالمندان و بیماران که دچار پادرد هستند، بسیار مناسب است.

 

کاربر می‌تواند با گوشی هوشمند از طریق بلوتوث، موسیقی که دوست دارد را برای سرویس بهداشتی برنامه ریزی کند.  دیگر برنامه‌هایی که می‌توان به سرویس بهداشتی داد از طریق صفحه نمایش لمسی گوشی امکان پذیر بوده و قابل تنظیم است؛ حتی کاربر می‌تواند از طریق یک سیستم روشنایی رنگ سرویس بهداشتی را تغییر دهد.
 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,سرویس بهداشتی هوشمند

 

اخبار تکنولوژی - فارس