دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند


برای داشتن یک خودروی قدرتمند فقط نیاز به پول برای خرید آنها ندارید، برای راندن آنها حتما باید از داشتن توانایی های لازم نیز اطمینان حاصل کرد.

zoomit.ir - حسین ریاحی: برای داشتن یک خودروی قدرتمند فقط نیاز به پول برای خرید آنها ندارید، برای راندن آنها حتما باید از داشتن توانایی های لازم نیز اطمینان حاصل کرد. در ادامه هفت خودروی قدرتمند معرفی خواهیم کرد که در کلاس خود دارای قدرت بسیار بالا و قابلیت‌های فنی درخور توجه هستند، راندن آنها قطعا مهارت بالایی را می‌طلبد. با ما همراه باشید.

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

همواره خودروسازان میان توان خروجی و توانایی‌های شاسی و فرمان‌پذیری خودرو تناسبی را رعایت می‌کنند تا پایداری آن در تمامی شرایط حفظ شود. اما این موضوع در بعضی از خودروها رعایت نمی‌شود و قدرت بالا به اولویت اصلی خودروساز تبدیل شده است. بدین ترتیب با غول آهنی سرکشی مواجه خواهیم بود که در صورت فشردن پدال گاز تا انتها، کنترل آن امری بسیار دشوار خواهد بود و به مهارت بالایی در رانندگی محتاج خواهد بود. برخی از خودرو‌های این لیست قدرتی بالای 600 اسب بخار دارند و همگی آنها به جز یک نمونه دارای شتاب‌های صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از 4 ثانیه هستند. اما وجه مشترک تمامی آن‌ها، هیجان بسیار بالای رانندگی و کنترل بسیار سخت آن‌ها است. لازم به ذکر است که تمامی موارد انتخاب شده نمونه‌های استاندارد برند‌ها هستند و خودروهای تقویت شده مد نظر این مقاله نبودند.

1. آریل اتم

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

آریل اتم خودروی بسیار سریعی است و این سریع بودن را بیش از هر چیزی مدیون وزن پایین است. نسبت اسب بخار به وزن این خودرو تقریبا با بوگاتی ویرون برابری می‌کند و کوچک ترین اشتباهی در هدایت آن قطعا به حادثه ختم خواهد شد. اگر خیلی شجاع باشید می‌توانید آریل اتم ۵۰۰ را با موتور V8 و توان ۵۰۰ اسب بخاری خریداری کنید که به طرز حیرت آوری سریع است. حتی نسخه‌ی ضعیف تر آریل اتم یعنی مدل 3S نیز با قدرت ۳۶۰ اسب بخاری خود بسیار سریع است. آریل اتم با توجه به ساختار و وزنش، در هر زمینه ای توانایی‌های بالایی دارد و با خودرویی طرفی هستیمم که در شتاب گیری، هندلینگ و ترمزگیری می‌تواند بسیاری از سوپر اسپرت‌ها را شکست دهد.



2. کاترهام سوپرلایت 620R

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

محصولات کاترهام نیز همانند آریل، بیشتر توانایی های حرکتی خود را مدیون وزن بسیار پایین هستند. مدل های سوپرلایت که گل سربد محصولات کاترهام هستند از موتور های سری دوراتک ساخت فورد استفاده می‌کنند. مدل R500 سوپرلایت توانست در پیست برنامه‌ی تاپ گیر زمانی بهتر از بوگاتی ویرون 1001 اسب بخاری را به ثبت برساند. اما در سال ۲۰۱۳ کاترهام گونه‌ی تقویت شده از R500 را با نام 620R عرضه کرد که از همان موتور منتهی مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد. پرخوران کردن موتور سبب افزایش قدرت آن از ۲۶۳ به ۳۱۰ اسب بخار و افزایش گشتاور از ۲۳۹ به ۲۹۶ نیوتون متر شده است. به لطف چنین مشخصاتی، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کاترهام 620R تنها ۲.۷۹ ثانیه است.



3. شورولت کوروت Z06

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

اگر به یک پیست اتومبیلرانی دسترسی دارید و میخواهید حداکثر لذت را از راندن یک سوپر اسپرت ببرید، بدون معطلی به سراغ قدرتمند‌ترین نمونه‌ی کوروت یعنی مدل Z06 بروید. این خودرو با قدرت ۶۵۰ اسب بخاری خود می‌تواند لبخند رضایت را روی لبان هر راننده‌ای ایجاد کند. پیشرانه‌ی سوپرشارژردار کوروت با حجم ۶.۲ لیتر گشتاوری معادل ۸۸۱ نیوتون متر را تولید می‌کند. کوروت Z06 جدید می‌تواند تنها در مدت زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در مدت زمان ۹.۸ ثانیه نیز سرعت این خودرو به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت کوروت نیز توسط سازنده ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که در برخی آزمایشات سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت نیز برای آن به ثبت رسیده است.



4. دوج چارجر / چلنجر هلکت

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

شاید اقدام دوج مبنی بر عرضه‌ی مدلهای چارجر و چلنجر با پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسب بخاری باعث نارضایتی افرادی شود که مدل وایپر را از این شرکت خریداری کرده‌اند. اما هر چه باشد هر دو خودرو مذکور فوق‌العاده‌ هستند. اگر اهل ایجاد دود از لاستیک ها باشید، چارجر و چلنجر می‎توانند این کار را تا زمان از بین رفتن کامل لاستیک ها انجام دهند. عملا چالش بزرگی که راننده‌ی هلکت با آن مواجه است، استفاده از قدرت این خودرو بدون بلند شدن دود از لاستیک‌های آن است!



5. فراری F12tdf

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

وقتی قرار است برای یک فراری پول پرداخت کنید دو چیز در اولویت قرار دارند، قدرت و سرعت. مدل F12tdf هر دوی این خواسته‌ها را به خوبی برآورده می‌کند. این مدل نسبت به مدل استاندارد برلینتا دارای ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتر است و حداکثر توان پیشرانه‌ی آن به ۷۷۰ اسب بخار رسیده است. رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت نیز در کمتر از ۳ ثانیه محقق می‌شود. راندن و کنترل فراری F12 برلینتا امری بسیار دشوار بود؛ حال فراری با تقویت پیشرانه‌ و معرفی F12tdf، کنترل این اسب رقصان را بیش از پیش دشوار کرده است.



6. مرسدس بنز G65 AMG

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

در این که بنز کلاس جی یکی از جذاب ترین خودروها است هیچ شکی نیست. با وجود اینکه این خودرو قیمت بالایی دارد و لوکس است؛ اما از فلسفه‌ی اصلی خود به عنوان خودروی آفرود و عملیاتی دور نشده و از لحاظ فنی محصولی کارآمد است. همه‌ی این عوامل اما سبب نشده است تا مرسدس بنز از قرار دادن پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۱۲ سیلندر در داخل کاپوت جی کلاس منصرف شود. قطعا قدرت خروجی ۶۲۱ اسب بخاری در کنار گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متری G65 AMG را به هیولایی ترسناک و در عین حال جذاب تبدیل کرده است.



7. تسلا مدل اس P90D

خودرو‌هایی که بیش از حد نیاز قدرتمند هستند

تسلا هر آنچه از یک خودروی الکتریکی انتظار داشته باشید را برای شما برآورده می‌کند. شاید این ایراد به تسلا وارد باشد که طراحی آن برای سالها تغییری نکرده است؛ اما این شرکت برای جذاب تر شدن ماجرا و علاقه‌مند نگه داشتن مشتریان به پرچمدار خود اقدام به عرضه‌ی نمونه‌ی قوی‌تری از مدل اس کرد. این خودرو با قدرت ۷۶۲ اسب بخار، تنها به ۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد که آماری فوق‌العاده برای یک سدان سایز بزرگ و سنگین وزن محسوب می‌شود. اگر سوار تسلا مدل اس P90D شوید، قطعا شتاب آن شما را حیرت زده خواهد کرد و این سوال برایتان پیش می‌آید که چرا در یک خودروی برقی به قدرتی بیش از یک فراری نیاز است؟


ویدیو مرتبط :
آنتی ویروس ایرانی-قدرتمند وبدون نیاز آپدیت دستی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: خودرو بسیار قدرتمند جنگی


 
 
 

خودرو بسیار قدرتمند جنگی


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.