دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت/ وقتی اتومبیل‌ها هک می‌شوند!



پنج سال پیش تلفنهای همراه در صف اول فناوری قرار داشتند، تا سال 2010 تبلتها وارد این عرصه شدند و اکنون سرمایه گذاریهای گسترده‌ برای اتومبیلها صورت می‌گیرد تا آنها طلایه داران عرصه فناوری و ارتباطهای اینترنتی باشند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

به گزارش خبرنگار مهر، استفاده از تلفنهای همراه هنگام رانندگی در بسیاری از کشورها ممنوع است. سازندگان اتومبیل امیدوارند تا 10 سال آینده فناوری که معمولا در تلفنهای همراه وجود دارد بتواند نحوه استفاده ما از اتومبیلهای خود را تغییر دهد.

 

به این معنا که فرهنگ استفاده از برنامه اجرایی تلفنهای هوشمند وارد داشبوردها می شود و این برنامه می تواند از برنامه ای که جای پارک یا رستوران پیدا کند تا برنامه ای که مسیرها را روی یک صفحه عریض نمایش می دهد، متنوع باشد.

 

درمرحله کنونی تنها ادغام برخی برنامه های صوتی تلفنهای هوشمند با اتومبیل اجرایی شده است

 

تمام این موارد به اتصال اتومبیل به اینترنت بستگی دارد تا این امکان فراهم شود که کاربر اتومبیل بدون جستجوهای بیش از حد و یا فشار دادن دکمه جستجو بسیاری از کارها را با اتکا به فرمان صوتی انجام دهد.

 

براساس اظهارات شرکت اینتل پس از تلفنها، تبلتها، اتومبیلهای متصل به اینترنت سومین دستگاه های فناورانه ای هستند که با سرعت درحال رشد و پیشرفت هستند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

جک برگکویست از شرکت اطلاعات و آمار HIS اظهار داشت که با این امکانات موج فروش بیشتر می شود. بیش از 50 درصد مصرف کنندگان از وجود دستگاه های دارای قابلیت اتصال اینترنت استقبال می کنند.

 

برنامه های اجرایی کاربردی در اتومبیل

 

درحال حاضر این فناورها در استفاده از رسانه های اجتماعی، ادغام رادیو اینترنتی و یا راه های هوشمندانه برای استفاده از فرمان صوتی متمرکز است، اما استفاده از اینترنت می تواند کارهای ساده و عملی بسیاری را میسر کند.

 

برای مثال ارائه برنامه های اجرایی که قیمت پمپ بنزینهای محلی را نشان می دهد، برنامه یافتن جای خالی پارک در شهرهای بزرگ با استفاده از حسگرهای الکترونیک و یا تحقیق دید هوایی می تواند برای کاربر درحال راننده موثر باشد، اما شاید هیجان انگیزترین قسمت یافتن چیزهایی باشد که کاربر هرگز تصور نمی کند بتواند آنها را پیدا کند.

 

بی تردید این تجارت ارزان قیمت نخواهد بود اما فروش آن می تواند میلیاردها دلار سرمایه ای که تاکنون در آن صرف شده را بازگرداند.

 

تا سال 2020، 600 میلیون دلار یا 20 درصد از ارزش دستگاه های جدید دارای اینترنت می توانند در زندگی اینترنتی سهمی برعهده گیرند.

 

شرکت اینتل به تنهایی 100 میلیون دلار ظرف 5 سال آینده در شرکتهایی که می توانند تولید این خودروها را تسریع کنند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

براساس اظهارات برگکویست، تا پایان سال 2014 برای برخی از نامهای بزرگ هر اتومبیلی که به فروش می رسانند به نوعی از این قابلیت برخوردار است.

 

وی افزود: اگر علاقمند به هزینه طراحی یک اتومبیل جدید با طراحی کامل دارید باید بدانید که برخی کشورها یک سوم از بودجه خود را به سخت افزارهای داخلی اتومبیل و فناوری این سیستم اختصاص داده اند.

خودروهای آینده طلایه‌دار عرصه اینترنت

اینترنت؛ عامل حواس پرتی راننده

 

تا زمانی که خودروهای بدون راننده به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند باید رانندگی توجه کامل راننده را به خود اختصاص دهد، از این رو بسیاری از منتقدان نسبت به استفاده از اینترنت در داخل اتومبیل ابراز نگرانی کرده اند. براساس اعلام شورای ایمنی در آمریکا، حدود یک چهارم از تمام تصادفها در این کشور به واسطه استفاده از تلفن همراه صورت گرفته است.

 

سازندگان این اتومبیلها قصد دارند با تعبیه یک حسگر اجباری که در زمان حادثه با مراکز خدمات اضطراری تماس می گیرد، به نگرانیهای امنیتی پاسخ دهند. این حسگر با عنوان eCall یا تماس الکترونیکی تا سال 2015 در تمام اتومبیلهایی که ساخته می شوند قرار خواهد گرفت.

 

نگرانی اتومبیلهای اینترنتی از هک شدن

 

فقط مسئله امنیت در جاده ها نیست که توسعه دهندگان را نگران کرده است، بلکه مسئله هک کردن اتومبیل یک موضوع بزرگ و مهم است. اگر در اتومبیل یک سیستم اطلاعات وجود داشته باشد، از نظر تکنیکی هک امکان پذیر است.

 

این هک می تواند شامل بازکردن قفل اتومبیل و استارت موتور بدون وجود کلید یا حتی لمس اتومبیل باشد.

 

این اقدامات می تواند به واسطه پیامهای وایرلس بین اتومبیل و شبکه صورت بگیرد. براساس اظهارات جان لیچ از KPMG، از نظر تکنیکی، هک امکان پذیر است اما شرکتهای خودروسازی از این خطر مطلع هستند و خود را برای رویارویی با آن آماده کرده اند. این خودروها با سیستمهای امنیتی مناسبی به منظور جلوگیری از هک ساخته می شوند.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
خودروهای ملی ایران،پیشرفت در عرصه خودروسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروهای دم دار آینده +عکس



خودروهای دم دار آینده +عکس

در ذهن انسان همیشه تصویر آینده با خودروهای پرنده همراه بوده است به همین علت طراحان نیز به دنبال راهی برای ساخت این خودروها هستند.

 

طراحان همه روزه در تلاش هستند تا بهترین خودروها را طراحی کنند. آن ها همچنین در میان طرح های عادی خود گاهی دست به کارهای عجیب و غریب می زنند و خودروهایی متفاوتی را برای آینده طراحی می کنند.

 

"آنوپ ام" یک گروه حرفه ای در این زمینه است که تا به حال چندین خودرو برای شرکت های بزرگ مانند کیاموتورز، هوندا و فورد طراحی کرده اند اما در میان همه خودروهایشان یک طرح بسیار عجیب و بلند پروازانه به چشم میخورد و برای آینده ای نه چندان نزدیک آماده شده است.

 

خودروهای دم دار آینده

 

این خودروی دونفره که با نام "دم دار" شناخته می شود از کوسه ها الهام گرفته شده است و داری دمی بلند است. این خودرو تنها یک چرخ در انتهای دمش دارد که از آن برای فرود آمدن و بلند شدن از روی زمین استفاده می کند. این دم از نوعی پلاستیک خاص ساخته شده است که انعطاف پذیری خاصی دارد.

 

بدنه این خودرو از آلیاژهای سبک وزن ساخته خواهد شد به همین علت می تواند به راحتی روی یک دم انعطاف پذیر قرار بگیرد و با موتوری که درون دم طراحی شده است حرکت کند. این دم پس از بلند شدن از روی زمین نقش باله تعادل را بازی می کند و از سقوط خودرو جلوگیری خواهد کرد.

 

خودرویی که گروه آنوپ طراحی کرده است شاید به نظر خیلی بلند پروازانه یا عجیب باشد اما می تواند گامی برای ورود به دنیای خودروهای نسل بعد باشد. آنطور که طراحان در مراسم رونمایی از این طرح گفته اند، خودروی آن ها قرار است تا سال 2040 وارد بازار شود.

 

خودروهای دم دار آینده

 

خودروهای دم دار آینده

 

خودروهای دم دار آینده

 

منبع:yjc.ir