دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خواب کافی و ورزش منظم مانعی برای ابتلا به سکته مغزی



اخبار علمی,خبر های علمی,سکته مغزی

پژوهش محققان مرکز پزشکی "Langone" آمریکا نشان داد افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند و شب خواب منظمی دارند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، نتایج این پژوهش بر 300 هزار بزرگسال آمریکایی نشان می‌دهد، افرادی که به طور منظم هفت الی هشت ساعت در روز می‌خوابند 25 درصد کمتر از سایرین به سکته مغزی دچار می‌شوند. بیشترین خطر برای افرادی گزارش شد که مدت بسیار زیاد یا بسیار کمی را در رختخواب می‌گذرانند.

هرچند یافته‌ها این امر را ثابت نمی‌کند که خواب کافی می‌تواند مانع از بروز سکته مغزی شود اما موید رابطه‌ای بین داشتن میزان کافی از خواب و کاهش خطر سکته مغزی است.

به گفته محققان؛ برخی افراد از خواب به عنوان دشمن بدن یاد می‌کنند و این در حالی است که خواب بعد از رژیم غذایی و ورزش به عنوان ستون سوم سلامتی بدن محسوب می‌شود. بدون داشتن خواب عمیق، فشارخون فرصت بازگشتن به حالت تعادل و طبیعی خود را از دست می‌دهد. علاوه بر این کلیه‌ها، قلب و مغز در هنگام شب استراحت می‌کنند و از حجم کاریشان کاسته می‌شود اما در صورت اختلال در خواب و کم شدن میزان آن، اعضای ذکر شده فرصت استراحت پیدا نمی‌کنند و برای همین ممکن است که در آینده دچار مشکل شوند.

به طور کلی آنچه محققان در این پژوهش به آن دست یافتند، کاهش خطر قابل‌ توجه سکته مغزی با داشتن خواب کاملاً منظم و ورزش 20 الی 60 دقیقه‌ای سه الی شش بار در هفته است.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن سکته مغزی آمریکا مطرح شد.

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
مصرف قهوه خطر ابتلا به سکته مغزی در زنان را کاهش می دهد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزش و سکته مغزی



 

سکته ی مغزی,ورزش,پیشگیری از سکته ی مغزی

 

ورزش و سکته مغزی     
تحقیقات نشان می دهند که فعالیت بدنی همانطور که از حمله قلبی پیشگیری می کند، می تواند به پیشگیری از سکته ی مغزی ای که در اثر نقص خون رسانی رخ می دهد نیز کمک کند. در یک مطالعه محققان دریافتند که بروز سکته ی مغزی، در افرادی که با شدت متوسط و بیشتر ورزش می کنند، در مقایسه با کسانی که کم ورزش می کنند یا ورزش نمی کنند کمتر از نصف است.
شواهد نشان می دهند که برای دستیابی به منافع ورزش در کاهش خطر سکته ی مغزی به ورزش سنگین نیازی نیست. پیاده روی، دوچرخه سواری، باغبانی، حرکات موزون و انجام کارهای مربوط به گل و گیاهان منزل نیز فعالیتهای مناسبی هستند.
مطالعات نشان می دهند که تداوم فعالیت با شدت متوسط برای پیشگیری از سکته ی مغزی، بسیار بیشتر از شدت فعالیت اهمیت دارد.
تکنیکهای ورزشی مختلفی نیز برای بازگرداندن نیروی حرکتی افراد پس از سکته ی مغزی وجود دارد. این فعالیتها باعث بهتر شدن حرکات عضلانی و افزایش جریان خون شده و تنش، انقباضات عضلانی و سفتی عضلات که در اثر سکته مغزی ایجاد شده اند را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
● برخی از این ورزشها شامل:
▪ چی کونگ
▪ شیاتسو (نوعی ماساژ ژاپنی که با فشار روی نقاط خاصی صورت می گیرد)
▪ ماساژ
▪ یوگا
▪ تای چی و .... هستند.
شنا در آب گرم نیز یک ورزش بسیار مفید در بازگرداندن فعالیت حرکتی عضلات محسوب می شود و تا حد زیادی می تواند مانع تحلیل رفتن عضلات آسیب دیده شود.
منبع:aftabir.com