دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خبر خوش برای گروه خونیO



 

 

دانشمندان همچنین درحال ارائه تركیبات شبه خونی هستند كه به عنوان تركیبی موقتی تا زمانی كه امكان انتقال خون واقعی در بدن به وجود بیاید، به بیمار تزریق می شود. انتقال خون در كشورهای مختلف، علاوه بر هزینه بالایی كه دارد می تواند زمینه مناسب برای انتقال انواع بیماری های عفونی را فراهم آورد.

مهر: بیمارانی كه باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند طی دهه آینده می توانند برای جبران كم خونی مصنوعی تولیدشده از سلول های بنیادین استفاده كنند.

طی دو تا سه سال آینده استفاده آزمایشی از خونهای مصنوعی به دست آمده از سلول های بنیادین بالغ آغاز خواهدشد، به این امید كه به زودی استفاده از خون جایگزین درمناطقی كه دسترسی به خون طبیعی وجود ندارد، فراهم بیاید.

تیمی از محققان دانشگاه ادینبرگ شیوه ای را برای استخراج سلول های بنیادین جوان از مغز استخوان و رشددادن آن در آزمایشگاه ها برای تولید خون مصنوعی ابداع كرده اند كه نتیجه این شیوه سلولهایی بسیار مشابه گلبولهای قرمزخون خواهدبود.

دانشمندان همچنین درحال ارائه تركیبات شبه خونی هستند كه به عنوان تركیبی موقتی تا زمانی كه امكان انتقال خون واقعی در بدن به وجود بیاید، به بیمار تزریق می شود. انتقال خون در كشورهای مختلف، علاوه بر هزینه بالایی كه دارد می تواند زمینه مناسب برای انتقال انواع بیماری های عفونی را فراهم آورد.

تولید خون سلولهای بنیادین می تواند مانع از بروز چنین خطراتی شود، همچنین با دراختیارداشتن چنین تكنیكی می توان به تولید گروه خونیO منفی پرداخت، گروهی كه تنها هفت درصد از مردم جهان آن را در اختیار دارند اما 98 درصد مردم جهان می توانند از آن استفاده كنند.

با وجود اینكه خون مصنوعی نمی تواند جایگزین كاملی برای خون طبیعی باشد و در تمامی جراحی ها به كمك بیماران بیاید اما درعین حال می تواند شیوه های درمانهای اورژانسی، مناطق جنگی و مناطق بحران زده را متحول كند. همچنین می توان از این تركیب درموقعیت های ویژه بیمارستانی برای مثال جراحی های گزینشی استفاده كرد و جان هزاران نفر را درسرتاسر جهان نجات داد.

زمانی كه تكنیك دانشمندان ادینبرگ تكمیل شود آنها می توانند از سلول های بنیادین جنینی یا سلولهای پوستی دست ورزی شده ژنتیكی برای تولید حجم بیشتری از این سلولهای خونی مصنوعی استفاده كنند.

براساس گزارش تلگراف، محققان دانشگاه اسكس شیوه ای پیچیده تر را برای ساخت خون مصنوعی ابداع كرده اند كه طی پنج تا 10سال آینده تكمیل خواهدشد و با استفاده از آن جایگزینی مصنوعی و كاملا شبیه به خون ساخته خواهدشد كه عملكردی مشابه با خون طبیعی داشته و برای استفاده در بدن تمامی بیماران با گروه های خونی متفاوت قابل استفاده است.... / تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
خبر خوش زین به گروه برگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش احمدی مقدم به مالکان وسایل نقلیه توقیفی



 

 

 

می توان خرید لیکن نمی توان پرید

 

فرمانده نیروی انتظامی، از ترخیص موتورسیکلت ‌ها و خودروهای توقیفی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

سردار سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، در حاشیه صبحگاه مشترک این نیرو گفت: مالکان این وسایل نقلیه می توانند تا 22 بهمن به مراکز ترخیص مراجعه کنند.

وی افزود: خودروها و موتورسیکلت‌ هایی که با حکم قضایی توقیف شده است، شامل این تسهیلات نمی شود...../تحلیل:عصرایران