دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جنسیس کوپه فیس‌لیفت


جنسیس کوپه فیس‌لیفت از ظاهری به روزتر و خشن‌تر از مدل قبلی بهره برخوردار است. بیشترین تغییرات متوجه قسمت جلوی خودرو، چراغ‌ها و سپر بوده است و طراحی این قسمت نسبت به قبل به کلی دگرگون شده است.

مجله تخت گاز: جنسیس کوپه یکی از محبوب‌ترین کوپه‌های موجود در ایران است که با وجود قدرت موتور عالی و قابلیت‌های فنی چشمگیر و نسبتا هم رده با کوپه‌های مطرح آلمانی، از قیمت پایین‌تری نسبت به آنها بهره می‌برد و همین عامل باعث شده تا فروش قابل توجهی در ایران داشته باشد. اما مدل ۲۰۱۳ و به اصطلاح، فیس‌لیفت جنسیس کوپه، از نظر محبوبیت و رونق بازار فروش شرایط متفاوتی با نمونه قدیمی‌ دارد و با وجود پیشرانه مشترک با مدل قدیمی، قیمتی به مراتب بیشتر از آن را طلب می‌کند.
 
جنسیس کوپه فیس‌لیفت از ظاهری به روزتر و خشن‌تر از مدل قبلی بهره برخوردار است. بیشترین تغییرات متوجه قسمت جلوی خودرو، چراغ‌ها و سپر بوده است و طراحی این قسمت نسبت به قبل به کلی دگرگون شده است. دو مجرای ورودی هوا نیز روی کاپوت اضافه شده است که حس قدرت را به خوبی القا می‌کند. طراحی قسمت عقب اما تقریبا دست نخورده باقی مانده و تغییر گرافیک چراغ‌های عقب بسنده شده است.

راهنمای خرید خودروی کوپه

کابین جنسیس جدید نیز دستخوش تغییراتی شده است. طراحی کنسول مرکزی جلو، دسته دنده، غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر شمار تغییر کرده است و مدرن‌تر و جذاب تر شده است. صندلی‌های چرمی ‌کاملا در بر گیرنده و خوش‌فرم هستند. کیفیت ساخت کابین نیز قابل توجه است و در بعضی نقاط، نسبت به قبل پیشرفت‌هایی داشته است.

هیوندای برای جنسیس جدید دو نوع پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری توربو و ۶سیلندر8/3 لیتری لامبادا در نظر گرفته است. که نمونه‌های وارد شده به کشور از نوع ۶سیلندر هستند. جنسیس جدید در بازارهای جهانی از پیشرانه ۳48 اسب بخاری بهره می‌برد که به تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت مجهز شده اند. گیرباکس ۶سرعته مدل قدیمی ‌نیز جای خود را به یک گیرباکس ۸سرعته خودکار داده است. از این نظر جنسیس‌های جدید موجود در کشور از مشخصات فنی مشابهی با مدل قبلی برخوردارند و تنها اندکی تفاوت میان دو مدل قابل لمس است. هم‌چنین مدل‌های جدید با وجود سیستم تنفس متفاوت با مدل قدیمی، از سرویس‌های دوره‌ای بی‌بهره‌اند و لوازم و فیلترهای مدل‌های جدید توسط نمایندگی‌ها عرضه نمی‌شود.

راهنمای خرید خودروی کوپه

سواری با جنسیس کوپه جدید حس و حال متفاوتی نسبت به مدل قبلی دارد. تغییرات زیادی روی سیستم تعلیق و فنربندی مدل جدید اعمال شده است و از این رو شاهد هندلینگ به مراتب بهتر و چسبندگی بیشتر نسبت به قبل هستیم. همچنین سامانه ESP در دور حالت مختلف تنظیم می‌شود تا در حالت اسپرت، بتوان از شیطنت‌های کنترل شده با جنسیس لذت برد. شتاب ثانویه نیز نسبت به مدل قبلی بهبود داشته است و در سرعت‌های بالا، تفاوت کیفیت سواری کاملا محسوس است. ترمزها نیز با توجه به تغییرات پیشرانه، نسبت به قبل قوی تر شده‌اند و مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کرده است.

رقبای داخلی و خارجی

 BMW 335-E92

راهنمای خرید خودروی کوپه

  Kia Koup

راهنمای خرید خودروی کوپه

  Renaul Laguna

راهنمای خرید خودروی کوپه

 پیشنهاد نهایی

جنسیس کوپه انتخاب افرادی است که با بودجه ای نصف بودجه لازم برای خرید بنز، ب‌ام‌و یا پورشه در این کلاس، به دنبال تجربه لذت راننگی و موتور پرقدرت هستند. اما اختلاف قیمتی زیاد میان دو مدل جدید و قدیمی‌ جنسیس کوپه، در حالی که پیشرانه‌ها از نظر قدرت با یک دیگر برابر هستند، کمی‌ خریدار را در فکر فرو می‌برد.

راهنمای خرید خودروی کوپه

راهنمای خرید خودروی کوپه

راهنمای خرید خودروی کوپه


ویدیو مرتبط :
درگ جنسیس کوپه 2014 GDI امید با جنسیس کوپه 2011 دنده ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید فیس‌لیفت تندر-90 در ایران خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی , تندر90

 

دومین فیس‌لیفت خودروی تندر-90 قرار است به‌زودی در شرکت ایران خودرو تولید شود.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه بین ایران خودرو و رنو به امضا رسیده و این شرکت فرانسوی مجوز تولید فیس‌لیفت تندر-90 را پس از گذشت سال‌ها به ایران خودرو داده است.

 

به گفته این منبع آگاه قرار است تندر دنده اتوماتیک ایران خودرو فیس‌لیفت شود.  وی عنوان می‌کند که فیس‌لیفت ایران خودرو با پارس‌خودرو کاملا متفاوت است و فضای داخلی و خارجی این خودرو با تغییرات اساسی همراه خواهد شد.


بر این اساس فیس‌لیفت در ادبیات صنعت خودرو به معنای تغییرات طراحی بدنه و گاه درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلت‌فرم است. اما تولید خودرو فیس‌لیفت شده تندر-90 از بندهای مهم و قابل‌توجه قرارداد پلت‌فرم مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو است حال آنکه در این قرارداد تاکید شده که پس از تولید انبوه و سودآور شدن این خودرو باید تولید فیس‌لیفت آن در ایران آغاز شود.

 

بندی که شرکت رنو آن را در تمامی قراردادهای خارجی خود، برای عرضه پلت‌فرم مشترک اعمال کرده است.


طی سال‌های گذشته شرکت داچیا در رومانی که قراردادی شبیه ایران در ساخت تندر-90 دارد، پس از تولید انبوه و فروش مستمر ال-90، مجوز فیس‌لیفت این خودرو را از رنو اخذ و فیس‌لیفت این خودرو سال‌ها است که به تولید می‌رسد، اما فیس‌لیفت یک خودرو پس از سه تا پنج سال تولید مستمر در شرکت خودروساز انجام می‌شود حال آنکه با گذشت 10 سال از امضای قرارداد پلت‌فرم مشترک تندر در ایران تنها فیس‌لیفت پارس‌خودرو وارد بازار خودرو کشور شده است.

 

  در این بین هر چند تندر در ابتدا نتوانست از لحاظ ظاهری توجه مشتریان داخلی را جلب کند، اما کیفیت برتر آن نسبت به خودروهای داخلی در جذب مشتریان موفق بود.  در هر صورت تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بود و با روی کارآمدن هر دولت و مجلسی برنامه تولید این خودرو تغییر می‌کرد.

 

حال ایران خودرو در شرایطی قرار است تولید فیس‌لیفت این خودرو را آغاز کند که این شرکت از سال 87 وعده تولید آن را به مشتریان داده بود.  همزمان با تولید فیس‌لیفت تندر در پارس‌خودرو در سال 87 منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران خودرو نیز وعده تولید آن را در سال 88 در شرکت تحت مدیریت خود داده بود. وی در آن سال عنوان کرده بود که فیس‌لیفتی که این شرکت قرار است وارد بازار کشور کند دقیقا همانی است که در شرکت داچیا رومانی تولید می‌شود.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد