دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید نوعی مکمل چرب طبیعی در جهت تسریع رشد نوزادان نارس



اخبار , اخبار علمی,تولید مکملی برای رشد سریع نوزادان نارس,رشد سریع نوزادان نارس

 

دانشمندان به تازگی توانستند یک مکمل ویژه چرب را در برنامه غذایی این نوازدان جای دهند که می تواند رشد آنها در طی دوره مراقبت ویژه را افزایش دهد.

گروهی از پزشکان بیمارستان کودکان تگزاس توانستند نوعی مکمل چرب طبیعی تهیه کنند که افزودن آن به غذای کودک می تواند به رشد بهتر او کمک کند. یکی از مشکلاتی که نوزادان نارس با وزن کمتر از یک کیلوگرم با آن روبرو هستند، عدم رشد ریه ها و برخی دیگر از اندام های داخلی بدن است. اگر در دوره مراقبت ویژه پس از تولد، این نوزادان از نظر وزنی و قدی رشد خوبی داشته باشند، می توان به سلامت آنها در آینده امیدوار بود.

پژوهش های قبلی نشان داده بود که استفاده از شیر طبیعی انسان می تواند روده نوزاد نارس را حفاظت کرده و به رشد او کمک کند. منظور از شیر طبیعی انسان نیز شیر مادر و یا یک فرد اهدا کننده دیگر است.

اما در این پژوهش جدید، دانشمندان به دنبال راهی برای رشد بهتر نوزادان نارس (با وزن بین ۷۵۰ تا ۱۲۵۰ گرم) بودند که نیاز به کالری بیشتری داشتند. از آنجا که نوزادان می توانند پروتئین مورد نیاز خود را از مکمل پروتئینی اضافه شده به شیر به دست آورند، می توان این بار چربی مورد نیاز آنها را تامین کرد.

در این پژوهش، دانشمندان به مقایسه میزان رشد نوزادانی که از شیر و مکمل معمول استفاده می کردند و نوزادانی که علاوه بر آن، چربی شیر نیز دریافت می کردند پرداختند. نتیجه این مقایسه مشخص ساخت که نوزادانی که چربی شیر نیز دریافت کرده بودند، از نظر وزنی و قدی رشد بهتری نسبت به نوزادان گروه اول داشتند.

از آنجا که رشد حاصل شده در میان نوزادان دریافت کننده چربی شیر در وزن و قد بود، احتمالاً این چربی برای رشد استخوانها و عضلات مصرف می شود.

اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
‫فرصت استثنایی جهت تهیه مکمل های طبیعی دکتر حبان - Dr HOBAN‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چین های زیر گردن نوزادان بهترین محل برای رشد میكروب ها است



چین های زیر گردن نوزادان بهترین محل برای رشد میكروب ها است

چین های زیر گردن نوزادان بهترین محل برای رشد میكروب است و تمیز نكردن این قسمت از بدن نوزادان موجب رشد قارچ شده و در نهایت منجر به اگزمای پوستی می شود.

احمد هاشمی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینكه چین های گردن و زیر بغل نوزاد بهترین محل برای رشد میكروب و قارچ ها است، اظهار داشت: مراقبت والدین از آنها امری ضروری است.

این فوق تخصص اطفال افزود: زمانی كه نوزاد شیر می خورد ممكن است شیر از دهانش خارج و به زیر گردن بریزد، این شیر اضافه در چین های زیر گردن نفوذ كرده و همین مسئله زمینه رشد میكروب را فراهم كرده و موجب عرق جوش كه مجموعه ای از دانه های ریز صورتی رنگ است، می شود.

هاشمی خاطرنشان كرد: توصیه می شود والدین برای جلوگیری از چنین عوارضی در نوزاد خود در تمیز نگه داشتن چین های گردن و زیر بغل آنها دقت لازم را داشته باشند؛ همچنین با استفاده از پنبه كه آغشته به آب ولرم است این چین ها را تمیز كنند؛ بهتر است مادران هنگام شیر دادن دستمالی را بر روی گردن نوزاد بیندازند و اگر شیر به خارج از دهان ریخت فوراً آن را با پنبه آغشته به آب پاك كنند.... / خبرگزارى فارس