دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصور زاد و ولد «خال» اشتباه است



 

 تصور زاد و ولد «خال» اشتباه است

 

چنانچه تغییری در وسعت یا رنگ خال ایجاد شود با نظر پزشک خال را می توان برداشت (اکثر این خال ها ژنتیکی هستند) و این عقیده که یک خال زاد و ولد می کند، اشتباه است.

دکتر سیمین زارعی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران، گفت: خال های اکتسابی از سن ۴ سالگی به وجود می آیند كه تعداد آنها نیز ژنتیکی است. زاد و لد در یک خال به هیچ عنوان رخ نمی دهد و این فرضیه اشتباه است.

وی افزود: خال ها دو نوع هستند مادرزادی و اکتسابی. از سن ۴ سالگی به بعد ممکن است همه انسان ها خال های اکتسابی را کسب کنند اما خال مادرزادی سه نوع هستند و چون ممکن است در این نوع خال ها تغییرات بدخیمی بیشتر از خال های اکتسابی باشند نیاز به توجه بیشتری دارند.

خال های مادرزادی کوچک و متوسط را تا سن بلوغ زیر نظر می گیرند و سایز و اندازه آنها را مرتبا یادداشت می کنند.

اگر تغییری در وسعت یا رنگ آنها به وجود آمد باید به پزشک مراجعه کرد و خال را برداشت ولی اگر خال متوسط یا کوچک تغییری نکرد بعد از سن بلوغ می توان در صورت تمایل آن را برداشت.

دکتر زارعی عنوان کرد: اگر خال مسطح قرینه نباشد و بیشتر از یک رنگ در آن دیده شود ترجیحا باید آن را برداشت زیرا احتمال تغییرات ناخوشایند در آن در مقایسه با خالی که رشد منظم حالت قرینه و یکرنگ دارد، بیشتر است.

اگر والدین مشاهده كردند که خال فرزندشان حالت نامنظم و بیش از یکرنگ دارد باید به پزشک مراجعه کنند تا تحت نظر قرار گیرد..... / خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
ماینکرفت: زاد و ولد موجودات - گیمرز دات آی آر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیاست وزارت بهداشت اعلام شد: "تشویق زاد و ولد" / وزیر: هر خانواده باید حداقل 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد



سیاست وزارت بهداشت اعلام شد: "تشویق زاد و ولد" / وزیر: هر خانواده باید حداقل 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد

برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواجها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت وران جامعه تعقیب می‌کنیم.

فارس: مرضیه وحید دستجردی درباره سیاست جمعیتی وزارت بهداشت توضیح داد: سیاست جمعیتی وزارت بهداشت همان سیاستهای کلی نظام و سیاستهای مقام معظم رهبری است، یعنی جلوگیری از محدودیت جمعیت و در واقع افزایش جمعیت.

وی افزود:‌ در واقع آنچه ما در وزارت بهداشت انجام می‌دهیم، اجرای برنامه سلامت باروری است. سیاست وزارت بهداشت به صورت واضح و روشن افزایش جمعیت است زیرا نرخ رشد جمعیت کشور به تدریج دارد پایین و پایین تر می آید و باید آن را جبران کنیم.

وزیر بهداشت درباره میزان رشد جمعیت کشور گفت: نرخ رشد جمعیت کشور الان حدود 1.3 تا 1.4 است و باید حتماً بالا برود به طوری که حداقل به رشد 2 درصد برسیم و البته در این مسیر علاوه بر سیاست افزایش جمعیت سیاست وزارت بهداشت تأمین سلامت خانوار و باروری است.

وحید دستجردی ادامه داد:‌ سیاست وزارت بهداشت این است که سلامت مادران، کودکان و سلامت باروری تأمین شود و دقیقاً در این مسیر برنامه‌ریزی داریم که البته امیدواریم بودجه‌های مناسبی برای این کار در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که فرمول رشد 2 درصدی جمعیت ، به معنای داشتن چند فرزند در هر خانواده است، گفت: یعنی هر خانواده حداقل باید به طور متوسط 2 تا 2.5 فرزند داشته باشد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که وزارت بهداشت برای اجرای این سیاستهای چه برنامه های عملی دارد توضیح داد: برنامه های پیشگیری از بارداری در وزارت بهداشت به کل برداشته شده است، هیچ روش کنترلی دیگر در وزارت بهداشت وجود ندارد و بر عکس سیاستهای جدید جمعیتی وزارت بهداشت تشویق به زاد و ولد بیشتر است که برای آن فرهنگ سازی می‌کنیم.

وی گفت: برای این کار در حدودی که در دست وزارت بهداشت است تلاش می‌کنیم، اینکه ازدواجها زودتر صورت بگیرد جزء‌ سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و اینکه بعد از ازدواج، خانواده‌ها زودتر فرزنددار شوند هم جزء سیاستهای تشویقی وزارت بهداشت است و همه اینها را با توجه به سلامت خانواده و سلامت و بهداشت وران جامعه تعقیب می‌کنیم..../فارس