دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر یک آپارتمان چوبی با انتشار کربن صفر



تصاویر یک آپارتمان چوبی با انتشار کربن صفر

معماران آلمانی به مناسبت برگزاری جشنواره معماری هامبورگ یک ساختمان آپارتمانی 5 طبقه ای چوبی ساخته اند که کاملا از چوب ساخته شده و میزان انتشار کربن آن صفر است.

استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی برای ساختارهای بزرگ محبوبیت فزاینده ای یافته است، قسمت اعظم این ساختمان از چوب ساخته شده است.

 

تصاویر یک آپارتمان چوبی با انتشار کربن صفر

 

اگرچه هنگام ساخت این آپارتمان 5 طبقه هیچ چسبی روی چوب آن به کار نرفته، اما معماران برای نگاه داشتن قطعات ضروری در کنار هم از میخهای چوبی ساده استفاده کرده اند.

این ساختمان مکعب چوبی (Woodcube) نام دارد، 5 طبقه داشته، زیربنای کلی آن به 1479 متر مربع می رسد و دربرگیرنده هشت واحد مسکونی است که هرکدام بین 90 تا 190 متر مربع مساحت دارد.

 

تصاویر یک آپارتمان چوبی با انتشار کربن صفر

 

دیوارهای خارجی 32 سانتیمتری ضخامت دارند و به عنوان یک عایق عالی و طبیعی ساختمان را حفاظت می کند.

 

تصاویر یک آپارتمان چوبی با انتشار کربن صفر

 

سیستم تهویه ساختمان با کارکردی موثر براساس یک مبدل حرارتی کار می کند که از طریق آی پد قابل کنترل است و آسانسور آن به نحوی ساخته شده که مصرف انرژی آن نسبت به آسانسورهای معمولی 60 درصد کمتر است. این معکب چوبی دارای صفحات خورشیدی برای تولید برق لازم برای کل سیستم ساختمان است.

ساخت این کابین چوبی ماه نوامبر (آبان ماه سال گذشته) گذشته آغاز و آوریل امسال (فروردین امسال) خاتمه یافت. این سازه قرار است تا ماه نوامبر (آبان ماه امسال) به مناسبت برگزاری جشنواره معماری هامبورگ به عنوان بخشی نمایش مصالح هوشمند ساخت خانه در معرض نمایش قرار گیرد.
منبع:mehrnews.com

 


ویدیو مرتبط :
نمایشی از انتشار کربن در زمین در مدت سه ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل انتشار و تصاویر بازیگران در فضای مجازی



 تصاویر بازیگران,انتشار تصاویر بازیگران,پلیس فتا,جرایم اینترنتی,اخبار حوادث,

 

دستگیری عامل انتشار و تصاویر بازیگران در فضای مجازی

هر گونه سو استفاده و انتشار تصاویر و اطلاعات خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس فتا با این افراد و مدیران سایت های مربوطه برخورد می كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رئیس پلیس فتا استان البرز اذعان كرد: برای افزایش امنیت در فضای مجازی و كاهش جرایم اینترنتی كارشناسان طی رصد فضای مجازی با وب سایتی مواجه شدند كه اقدام به انتشار تصاویر خصوصی بازیگران سینما كرده بود و مامورین بلافاصله پس از سایت وب سایت مورد نظر و بررسی های فنی و تخصصی انجام گرفته و متهمان را شناسایی و در نهایت آن را دستگیر كردند .

متهمان پس از رویت ادله كافی و مدارك مستند اعتراف كردند كه به سفارش وب سایتی، اقدام به انجام چنین عملی كرده اند در نهایت با بررسی وب سایت عنوان شده توسط متهمان صاحب وب سایت شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد/باشگاه خبرنگاران