دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

(تصاویر) نخستین پیوند کامل صورت در آمریکا




اخبار علمی - (تصاویر) نخستین پیوند کامل صورت در آمریکا

اولین بیمار پیوند کامل صورت آمریکا پس از دو سال، چهره جدید خود را به نمایش گذاشته است و پزشکان امیدوارند یافته‌های جدید آنها بتواند در آینده به ارتقای جراحیهای پیوند صورت کمک کند.

به گزارش ایسنا، «دالاس وینز» نخستین بیمار در آمریکا محسوب می‌شود که در سال 2011 میلادی تحت پیوند کامل صورت قرار گرفت و اکنون صورت پیوندی به طور کامل به بافت بیمار متصل شده و شبکه عروق خونی در زیر صورت تشکیل شده‌اند.

این بیمار 28 ساله در سال 2008 میلادی در اثر اتصال به سیم برق فشار قوی دچار سوختگی شدید صورت شد. وینز به مدت دو سال فاقد بافت صورت بود و تنها یک شکاف باریک به عنوان دهان بر روی صورت وی وجود داشت.

جراحان بیمارستان زنان بیریگهام در بوستون در سال 2011 میلادی نخستین عمل پیوند کامل صورت در آمریکا را بر روی دالاس وینز انجام دادند.

تنظیم مجدد عروق خونی در مورد انواع دیگر بافت‌های پیوندی در روشی موسوم به «neovascularization» انجام می‌شود. تشکیل عروق خونی در بافت پیوندی با افزایش جریان خون، موفقیت عمل را تضمین می‌کند.

شبکه عروق خونی حدود یک سال پس از عمل به طور کامل در زیر صورت پیوندی تشکیل شده که این دستاورد نخستین نمونه در حوزه پیوند کامل صورت محسوب می‌شود.

دکتر «فرانک رابیکی» از اعضای تیم جراحی تأکید می‌کند: پس از وینز، سه عمل جراحی پیوند کامل صورت در این بیمارستان با همین روش انجام شده است؛ نتایج این روش می‌تواند به کاهش زمان عمل جراحی به کمتر از 30 ساعت و امکان اتصال عروق خونی بسیار باریک در بافت موجود بیمار به صورت پیوندی منجر شود.

عمل پیوند صورت همچنان در مراحل آزمایشی قرار دارد و از سال 2005 میلادی تاکنون کمتر از 30 بیمار در سراسر جهان تحت عمل پیوند صورت قرار گرفته‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,نخستین پیوند کامل صورت در آمریکا

 

اخبار,اخبار علمی,نخستین پیوند کامل صورت در آمریکا

اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
پیوند کامل صورت یک آتش نشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت + تصاویر



بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بیماری که سال گذشته تحت عمل پیوند کامل صورت قرار گرفته بود، اکنون به زندگی نسبتا طبیعی بازگشته و پزشکان امیدوارند که این پیوند دست کم تا دو دهه دوام داشته باشد.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از گذشت 15 سال از حادثه شلیک در صورت که باعث از بین رفتن بخش زیادی از صورت «ریچارد نوریس» شد، پیوند صورت، گوشه نشینی و عزلت وی را پایان داده و او به یک زندگی عادی بازگشته است.

 

«ریچارد نوریس» 38 ساله سال گذشته تحت عمل جراحی پیوند کامل صورت قرار گرفت.

 

اکنون کتابی تحت عنوان «صورت دوم ریچارد» به همراه مراحل مختلف پیوند صورت از ابتدا در دست نگارش است.

 

این حادثه سال 1997 روی داد که باعث از بین رفتن بخش زیادی از صورت، دندان ها، نیمی از زبان و بینی وی شد که باعث از بین رفتن حس بویایی وی شد.

 

این مسأله باعث پنهان شدن وی از حضور در مجامع عمومی شد و تنها در هنگام شب با پنهان کردن صورت در خیابان حاضر می شد.

 

چندین مرحله جراحی برای بازسازی چهره انجام شد که نتیجه مطلوبی در بر نداشت؛ بخش‌هایی از آناتومی صورت مانند پلک ها و لب از پیچیدگی فراوانی برای بازسازی برخوردار بودند که روند بازسازی را با دشواری مواجه می ساخت.

 

دکتر «ادوارد روردیگز» پزشک معالج با توجه به ناکامی روش های بازسازی، پیشنهاد پیوند کامل صورت را مطرح کرد.

 

نخستین پیوند جزئی صورت در سال 2005 در فرانسه و بر روی صورت یک زن که صورتش توسط سگ مصدوم شده بود، انجام شد؛ همچنین در 27 پیوند صورت دیگر چهار گیرنده پیوند جان خود را از دست دادند و سایر بیماران باید تا آخر عمر از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده کنند.

 

بیشتر گیرندگان پیوند نیازمند یک جراحی نجات بخش هستند که در صورت انجام نشدن، بیمار قطعا جان خود را از دست می دهد.

 

باید تمام جزئیات و خطرات چنین عمل پیوندی برای بیمار تشریح شود؛ «ریچارد» برای عمل کامل پیوند تنها 50 درصد شانس زنده ماندن پس از عمل را داشت.

 

این صورت پیوندی از «جاشوآ آورسانو» 21 ساله که در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود، دریافت شد. عمل پیوند صورت 36 ساعت بطول انجامید که شامل پیوند فک بالا و پایین، دندان ها، بخشی از زبان و تکمیل بافت پوست سر تا زیر گردن است.

 

اصلی ترین محدودیت این پیوند وابستگی مادام العمر بیمار به داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی برای ادامه حیات است؛ «ریچارد» نیز همواره با ترس احتمال پس زدن پیوند به زندگی ادامه می دهد.

 

پزشکان دوام این پیوند صورت را در صورت مناسب بودن تمام شرایط بین 20 تا 30 سال تخمین زده اند.

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

بازگشت به زندگی یک بیمار پس از پیوند کامل صورت

منبع:isna.ir