دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویری از پسرگردن بلند چینی/ درمان پسر نوجوان آغاز شد



اخبار علمی - تصاویری از پسرگردن بلند چینی/ درمان پسر نوجوان آغاز شد

سه مهره اضافی در گردن پسر چینی نه تنها به او لقب" بلندترین گردن" را بخشیده بلکه او را در انجام کارهای روزانه نیز با مشکلات بسیاری روبرو کرده است.

پسر پانزده ساله چینی با نام "فو وانگوی" از اهالی پکن دارای سه مهره اضافی در گردن خود است که حرکات مختلف و همینطور راه رفتن وی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. گردن به طور معمول دارای هفت مهره است اما این نوجوان چینی در گردن خود 10 مهره دارد. اکنون پزشکان چینی درصدد جراحی گردن این پسر نوجوان برآمده اند تا بتوانند او را از مشکلاتی که با آنها دست به گریبان است، نجات دهند.

 

اخبار , اخبار علمی , بلندترین گردنی

 

پدر "فو" می گوید:"بلند بودن گردن پسرم و فشار بیش از حد مهره ها به گردنش باعث شده که در راه رفتن با مشکلات بسیاری روبرو باشد. زمانی که "فو" شش سال داشت، پزشکان بیماری او را اسکولیوز مادرزادی Congenital scoliosis اختلال مربوط به ساختمان طبیعی یک مهره، عدم صحیح شکل گیری مهره های ستون فقرات یا اتصال چند مهره به یکدیگر تشخیص دادند."

 

اخبار , اخبار علمی , بلندترین گردنی

 

اکنون "فو" منتظر عمل جراحی و درمان پزشکان است تا بتوانند از تعداد مهره های گردن وی کاسته و او را از این بیماری نجات دهند. پزشکان چینی به خانواده وی اعلام کرده اند که این عمل بسیار سنگین، سخت و دردناک خواهد بود که "فو" باید قدرت تحمل خود را برای مداوا افزایش دهد.

 

اخبار , اخبار علمی , بلندترین گردنی

 

بیمارستان چائویانگ در پکن مراحل درمان فو را آغاز کرده و موسسه خیریه چینی نیز هزینه های عمل را تقبل کرده است. "فو" می گوید: "امیداورم من هم مثل تمام مردم گردنی طبیعی و نرمال داشته باشم تا بتوانم به سادگی راه بروم و برای انجام دادن کارهای روزمره ام نیز با مشکل مواجه نباشم."
اخبار علمی - مهر


ویدیو مرتبط :
بلند کردن وزنه 75 کیلویی توسط پسر نوجوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلند قدترین نوجوان دنیا در برزیل شناسایی شد



 

 

بلند قدترین نوجوان دنیا در برزیل شناسایی شد

 

ترک مدرسه به دلیل بلند قدی!یک دختر نوجوان برزیلی که تنها ۱۴ سال سن دارد با ۲ متر و ۶ سانتیمتر قد عنوان بلند قدترین نوجوان دنیا را به دست آورده است.

 

رسانه های برزیلی این دختر ۱۴ ساله را که "الیسانی سیلوا" نام دارد کشف کرده اند. این دختر نوجوان با ۲ متر و ۶ سانتیمتر قد از یکسری مشکلات فیزیکی رنج می برد.

 

الیسانی در یک خانواده فقیر در شهر کوچکی واقع در ایالت پارا برزیل بزرگ شده است. از میان ۷ خواهر و برادر، وی تنها فرزند خانواده است که از سن ۱۱ سالگی شروع به رشد بی اندازه کرده است.

 

قد بلند این دختر مشکلاتی برای وی ایجاد کرده است. برای مثال دو سال قبل مجبور شد مدرسه ابتدایی را به دلیل اینکه در اتوبوس مدرسه جا نمی شد ترک کند.

 

وی علاوه بر مشکلات فیزیکی از میگرن دائمی نیز رنج می برد. در خانه همیشه باید مواظب سر خود باشد که به در و دیوار برخورد نکند.

 

همچنین مشکلاتی نیز در خوابیدن دارد چرا که تخت این نوجوان نسبت به قد وی بسیار کوچک است.

 

این دختر در این خصوص گفت: "متاسفانه والدین من پول کافی برای درمان من ندارند. به همین دلیل می خواهم خودم با کار کردن زندگی جدیدی را شروع کنم."

 

به گفته کارشناسان، این دختر از بیماری ژیگانتیسم (غول آسایی) رنج می برد. این بیماری در اثر تولید بیش از حد هورمون رشد (سوماتوتروپین) پیش از رسیدن به سن بلوغ ایجاد می شود.

 

الیسانی هر سال ۱۵ سانتیمتر رشد می کند و آرزو دارد که بازیکن والیبال یا بسکتبال شود.

 

براساس گزارش کورییره دلا سرا، در برزیل با ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت، الیسانی تنها مورد بلند قد نیست.

 

به طوریکه سه سال قبل یک پسر ۲۵ ساله به نام خوزه کریستوائو دا سیلوا با ۲ متر ۲۴ سانتیمتر قد و پیش از آن هم یک پسر ۲۴ ساله به نام "خولیسون فرندازس دا سیلوا" با ۲ متر و ۲۹ سانتیمتر قد شناسایی شده بودند.

 

علیرغم اینکه نام خانوادگی هر سه مورد قدبلند برزیلی "سیلوا" است اما هیچ رابطه خویشاوندی میان آنها وجود ندارد.