دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تبلت های ارزان را به شما پیشنهاد می‌کنیم


تبلت های موجود در این فهرست، یک ویژگی مشترک دارند؛ همه آنها به اندازه ای در بازار حضور داشته اند که هیجان قیمت مرسوم را پشت سر بگذارند و حالا با قیمت هایی منطقی به فروش برسند. از نظر ما چنین وسایلی ارزش خرید بالایی دارد.





روزنامه هفت صبح:
 هر چهار قهرمان پس از گرد و خاک در بازار تبلت ها آرام گرفته اند؛ حالا می توان آنها را با قیمت هایی منطقی تهیه کرد. تبلت های موجود در این فهرست، یک ویژگی مشترک دارند؛ همه آنها به اندازه ای در بازار حضور داشته اند که هیجان قیمت مرسوم را پشت سر بگذارند و حالا با قیمت هایی منطقی به فروش برسند.. از نظر ما چنین وسایلی ارزش خرید بالایی دارد.

1. Google Newus7



جالب است که همیشه در جستجوی یافتن با ارزش ترین ها، سوگولی های گوگل رتبه اول را خواه ناخواه به دست می آورند. نکسوس 7 اولین تبلت هفت اینچی است که دنیا آن را شناخته و جالب است بدانیم موفق ترین آنها بوده است. نکسوس 7 در سال 2012 به عنوان نماینده گوگل به همراه اندروید 4.1 جلی بین وارد بازار شدو توانست به کمک قیمت پایین و کیفیت ساخت مثال زدنی رقبا را به زانو دربیاورد. سخت افزار کاملا مناسب آن که از چیپست تگرا 3 قدرت می گیرد، در کنار یک نمایشگر هفت اینچی با پانل IPS و رزولوشن HD مکمل تفریح، سرگرمی و استفاده روزنه است. آپدیت های مرتب و سیستم عامل های دست نخورده اندروید نیز نوید یک عملکرد مناسب را می دهد و در صورتی که از دارندگان نکسوس 7 باشید، می توانید در روزهای آینده منتظر دریافت اندروید 4.4 کیت کت نیز باشید، قابل توجه خریدارانی که دنبال تبلت سیم کارت خور هستند، می توانند نسخه 32 گیگابایت آن را با مبلغی بیشتر نیز تهیه کنند. از ایرادهای اصلی نکسوس 7 می توان به نداشتن قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه و نداشتن دوربین اشاره کرد. قیمت نکسوس 7 بدون سیم کارت به همراه یک سال ضمانت شرکت آواژنگ برای نسخه 32 گیگابایت Wi-Fi در بازار ایران امروزه حدود 800 هزار تومان است.


2.  Apple iPad Mini 16GB wifi

آی پد مینی تحولی عظیم در خط تکامل آی پدهای اپل بود، محصولی که توانست با اندازه صفحه نمایشی متفاوت رقابت را با تبلت های هفت اینچی داغ تر کند. آی پد مینی در سال 2012 و پس از نکسوس 7 راهی بازار شد و توانست سود سرشاری را روانه حساب اپل کند. صفحه نمایش 7.9 اینچی با پنل از نوع IPS در دل طراحی و بدنه بسیار زیبا و دلنشین به همراه ضخامت و وزن بی رقیب می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد خصوصا زمانی که پای سیستم عامل 7iOS و شهرت وصف نشدنی آن در میان باشد.



آی پد مینی با سخت افزاری مشابه آی پد 2 تنها در اندازه ای جدید یک خرید کاملا مناسب و مقرون به صرفه در اندازه های کمتر از 10 اینچ محسوب می شود. دوربین پنج مگاپیکسلی، عمر باتری قابل قبول، گنجینه ای تمام نشدنی از اپلیکیشن های تراز اول و بدنه ای بی همتا از نقاط قوت این تبلت محبوب به شمار می رود، از طرفی آی پد مینی ایرادهایی از جمله ظرفیت حافظه غیرقابل افزایش و سخت افزاری قدیمی نیز دارد. قیمت آی پد مینی بدون سیم کارت بدون ضمانت نامه برای نسخه 16 گیگابایت Wi-Fi در بازار ایران امروزه حدود یک میلیون تومان است.


3. Huawei MediaPad7 Vogue

هوای از مدت ها پیش برای بازار پر سود تبلت دورخیز کرده است و هر از گاهی تبلت های خود را در قالب نام MediaPad رونماییمی کند. مدل Vogue7 چندان قدیمی نیست اما با توجه به مشخصات خوب و قیت خوب توانست در لیست ما جای گیرد. این تبلت هفت اینچی از چیپست HiSilicon ساخت هواوی با نام K3V2 بهره می برد که دارای چهار هسته CortexA9 بوده و پردازنده گرافیکی آن نیز VivanteGC4000 است، از لحاظ قدرت پردازشی این چیپست کمی بالاتر از تگرا3 ساخت انوید یا قرار می گیرد، پس می توان روی آن حساب کرد. از طرفی این تبلت قابلیتی دارد که دو گزینه اول ما از آن برخوردار نیستند و آن سیم کارت خور بودن و برقراری تماس صوتی با آن است.



از ایرادهای اصلی 7Vogue می توان به رزولوشن پایین و خوانایی ضعیف نماشگر آن در زیر نور اشاره کرد، همچنین شیشه در نظر گرفته شده این تبلت از نوع گوریلا نیست و اگر مراقب نباشید پس از مدتی خطوط زیبایی روی آن پیدا خواهید کرد. قیمت 7Vogue به همراه یک سال ضمانت شرکت مایکروتل در بازار ایران امروزه حدود 770 هزار تومان است.


4. 811-Acer Iconia TabA1



ایسر در بازار لپ تاپ ها رقیب قدرتمندی به حساب می آید و مدتی است که وارد بازار تبلت نیز شده است، تبلت های ایسر با نام سری Iconia شناخته می شوندو مدل 811-A1 نیز شامل آن می شود. این تبلت 7.9 اینچی از یک پردازنده چهار هسته ای ساخت Mediatek استفاده می کند که شامل 4 هسته Cortex A7 با سرعت 1.2 گیگاهرتز بوده و رم یک گیگابایتی نیز دارد، همچنین این تبلت اسلات سیم کارت نیز برای استفاده دیتا و اینترنت در شبکه های نسل دوم و سوم دارد. از نقاط ضعف این تبلت می توان به کیفیت ضعیف نمایشگر زیر نور مستقیم اشاره کرد. قیمت 811-Iconia Tab A1 به همراه یک سال ضمانت شرکت سازگار در بازار ایران امروزه حدود 690 هزار تومان است.


ویدیو مرتبط :
تبلت ارزان قیمت تبلت ارزان قیمت تبلت ارزان قیمت معرفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد دو كارشناس آمریكایی برای «تحریم نفتی موثر» ایران : بگذارید چینی ها نفت ایران را ارزان بخرند



 

پیشنهاد دو كارشناس آمریكایی برای «تحریم نفتی موثر» ایران : بگذارید چینی ها نفت ایران را ارزان بخرند

 

دو كارشناس امور ایران در آمریكا به دولت اوباما پیشنهاد دادند كه به جای تحریم نفتی ایران تحریم نفتی هوشمند و موثری علیه این كشور به مورد اجرا گذارد كه دست یابی دولت تهران به درآمدهای نفتی را كمتر كند.

روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز در گزارشی با عنوان "تحریم ها را رها نکنید" نظرات " مارك گرچت " و " مارك دو بوویتز " دو كارشناس آمریكایی مسایل ایران را درباره تحریم نفتی ایران انعكاس داده است .

بر اساس نظر این دو كارشناس آمریكایی اگر دولت اوباما بخواهد نفت ایران را تحت تحریم های كلی بین المللی قرار دهد قیمت جهانی این ماده حیاتی افزایشی جهشی خواهد یافت و دولت ایران در این صورت با فروش كمتر نفت ، درآمدی بیشتر كسب خواهد كرد و در عوض این مصرف کنندگان آمریکائی هستند که باید عواقب ناشی از بالارفتن قیمت ها را تحمل کنند.

از نظر این دو كارشناس آمریكایی در صورتی كه دولت اوباما بخواهد فشار تحریمی به ایران را افزایش دهد باید سراغ تحریم های هوشمند و موثر نفتی برود.

از نظر این دو كارشناس آمریكا اگر بخواهد تحریم نفتی موثری علیه ایران اعمال كند باید تمامی شرکت های نفتی اروپائی و اکثر شرکت های نفتی آسیائی درگیر در معاملات نفت ایران را، که با بانک مرکزی، سپاه پاسداران انقلاب و یا شرکت ملی نفت ایران همكاری دارند، از فعالیت در آمریکا منع كند اما در عین حال نباید مانع همكاری شركت های كشورهای دیگری از قبیل چین با دولت ایران شود .

استدلال این دو كارشناس آمریكایی بر این مبنا استوار است كه در این صورت شمار خریداران نفت ایران  کاهش می یابد، بی آنکه از مقدار و موجودی نفت در بازارها کم شده و قیمت نفت افزایش یابد .

بر اساس این گزارش با اعمال تحریم های موثر و با کم شدن تعداد خریداران نفت ایران رقابت بر سر خرید نفت این كشور كاهش یافته و قدرت شرکت های چینی برای چانه زدن و کسب تخفیف هائی بیشتر از تهران بالا خواهد رفت و در چنین شرایطی است كه دولت ایران  دهها میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست می دهد و موضع قدرت اش تضعیف خواهد شد .

نیویورك تایمز در ادامه به نقل از این دو كارشناس آمریكایی می نویسد كه این روش تحریم ایران ممكن است از نظر بعضی ها ناخوشایند بوده  و به معنای پاداش دادن به رفتار بد چینی ها تلقی شود اما باید توجه داشت كه هدف غایی تحریم ها وارد كردن فشار بیشتر به تهران است نه الزاما فراهم كردن دلخوشی برای آمریكایی ها.../عصرایران