دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تاثیر نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی



علل کاهش شنوایی,تاثیر صدای بلند بر شنوایی,عوامل محیطی موثر بر کاهش شنوایی

تاثیر نامطلوب موسیقی با صدای بلند بر روی شنوایی
محققان بریتانیایی دریافتند: گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و به مدت طولانی بر روی شنوایی تاثیر نامطلوب دارد.
شنوایی انسان به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. برآوردهای آماری نشان می‌دهد تنها 6 درصد افراد بین 15 تا 24 سال دچار مشکلات شنوایی هستند و این درصد در افراد بالای 65 سال به 65 درصد می‌رسد.


تحقیقات انجام شده بر روی عوامل محیطی موثر بر شنوایی نشان می‌دهد: قرار گرفتن در معرض صداهای بلند اولین عامل کاهش شنوایی است.

برای دستیابی به نتایج این تحقیقات، محققان سطح شنوایی افراد و برنامه‌ روزانه آنها از جمله شرایط گوش دادن به موسیقی را مورد بررسی دادند.به گفته پژوهشگران، بدون شک بین گوش دادن به موسیقی و میزان شنوایی افراد رابطه وجود دارد، اما میزان تاثیر مدت زمان گوش کردن به موسیقی و بلندی صدا در حال بررسی است.


تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، به بررسی میزان شنوایی نوازندگانی که هر روز در معرض صدای بلند موسیقی هستند پرداخته بود، اما این پژوهش قصد دارد به بررسی تاثیر جمعی آن بپردازد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
تاثیر صداهای بلند بر شنوایی انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدای بلند موسیقی سارقان را به دام انداخت(+عکس)



اخبار,اخبارحوادث,باند خانوادگی سارقان خودرو

 
 اخبارحوادث - صدای بلند موسیقی سارقان را به دام انداخت

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان غرب استان تهران از انهدام باند خانوادگی سارقان خودرو و رد رشوه 120 میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود عبدالمالکی در تشریح این خبر گفت: شب گذشته مأموران کلانتری 12 نسیم شهر حین گشت زنی به یک دستگاه ماکسیما سفید رنگ در حالی که 5 نفر جوان که سه مرد و دو زن بوده و با صدای بلند موسیقی در حال تردد بودند مشکوک می‌شوند.

عبدالمالکی گفت: مأموران کلانتری 12 نسیم شهر به محض رویت خودرو از پلاک ماشین استعلام گرفته و متوجه شدند که چندی پیش این خودرو از حوزه تهران بزرگ سرقت شده که سریعاً اقدام به تعقیب خودرو سرقتی می‌کنند.

وی افزود: مأموران کلانتری 12 نسیم شهر در یک عملیات ویژه پلیسی موفق می‌شوند خودرو را متوقف و 2 متهم زن و 3 متهم مرد را که در قالب یک باند خانوادگی سرقت فعالیت می کردند دستگیر کنند.

وی در ادامه گفت: در بازجویی‌هایی که از متهمان به عمل آمد شیوه سرقتشان اینگونه بوده که ابتدا خانم‌ها را به عنوان طعمه در مسیر خودروهای مدل بالا قرار می‌دادند و بعد از اینکه سوار بر خودرو شده و وارد مسیرهای خلوت می‌شدند اعضای دیگر باند با عنوان اینکه ناموس آنها را سوار کرده اند با راننده درگیر شده و در یک فرصت مناسب زمانی که راننده از ترس آبروی خود پای پیاده فرار می‌کرد، خودرو و اموال داخل آن را به سرقت می‌بردند.

سرهنگ عبدالمالکی بیان داشت: متهمان حین انتقال به یگان انتظامی با انگیزه فرار از مجازات و تطمیع مامور انتظامی اقدام به پرداخت 120 میلیون ریال رشوه کردند که با صحت عمل و عزت نفس ماموران، رشوه پیشنهادی رد و مراتب صورتجلسه شد.

گفتنی است؛ در تحقیقات ماموران مشخص شد این باند حدود یک‌ماه در شهر تهران فعالیت داشته و با این شیوه تا کنون 3 دستگاه خودرو و مبلغ 60 میلیون ریال به سرقت برده‌اند.
 اخبارحوادث - فارس