دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بیل گیتس و تولید آب از کود انسانی!



اخبار علمی - بیل گیتس و تولید آب از کود انسانی!

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس در حال کار بر روی طرحی حاصل دستاوردهای یک شرکت آمریکایی است که از فضولات انسانی برای تولید آب و برق استفاده می کند.

اخبار,اخبار علمی,بیل گیتس و تولید آب از کود انسانی,

گیتس در حال کار بر روی طرحی حاصل دستاوردهای یک شرکت آمریکایی است که از فضولات انسانی برای تولید آب و برق استفاده می کند.

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر (BusinessInsider) گزارش داد بیل گیتس بر روی تولید آب از ضایعات انسانی سرمایه گذاری کرده است.

بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس در حال کار بر روی طرحی حاصل دستاوردهای یک شرکت آمریکایی است که از فضولات انسانی برای تولید آب و برق استفاده می کند.

به گزارش این پایگاه، بیل گیتس نحوه کار این دستگاه را در فیلم زیر توضیح می دهد. بر اساس آنچه در فیلم آمده، فضولات با ورود در محفظه و تحت حرارت، تبدیل به ماده خشک و بخار آب می شوند.

در ادامه فضولات خشک با ورود در کوره حرارتی به عنوان سوخت برای به کار انداختن یک ژنراتور برق استفاده می شوند که به نوبه خود الکتریسیته را در مداربه جریان می اندازد.

بخار آب حاصل از مرحله اول نیز با عبور از فیلتر، تبدیل به آب آشامیدنی می شود.

این دستگاه هنوز برای استفاده نهایی آماده نشده و در نهایت نیز با توجه به اندازه ای در حدود اندازه دو اتوبوس، برای مصرف کننده خانگی پیش بینی نشده است و هدف از آن جایگزینی سیستم فاضلاب شهری است.

اخبار علمی  -  جام نیوز


ویدیو مرتبط :
نوشیدن آب تصفیه شده از فضولات انسانی توسط بیل گیتس!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید تخم‌مرغ گیاهی با کمک بیل‌گیتس!



تولید تخم‌مرغ گیاهی , تخم‌مرغ گیاهی

تولید تخم‌مرغ گیاهی با کمک بیل‌گیتس!

یک خبر خوب برای گیاهخواران حاکیست: یک شرکت امریکایی با کمک بیل‌گیتس موفق به تولید تخم‌مرغ مصنوعی گیاهی شده است.

 شرکت Hampton Creek Foods با موفقیت توانسته سس مایونز و انواع غذاهای پخته را با استفاده از این جایگزین تخم‌مرغ تولید کند.

این تخم‌مرغ از یک دستورالعمل ساده اما جالب، از نخودفرنگی، ذرت خوشه‌ای و چند گیاه دیگر که در کل 11 مورد هستند، ساخته شده است.

این شرکت مدعی است که محصول آن سالم تر بوده و هزینه آن 19 درصد کمتر از یک تخم‌مرغ عادی است.

بیل‌گیتس به عنوان مشاور در این پروژه حضور داشته و سازندگان در حال مذاکره با شرکتهای بزرگ غذایی در سراسر جهان برای ورود این محصول به بازار هستند. /ایسنا