دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

برنامه های دانلود شده موبایل +جدول



جدول آماری برنامه های دانلود شده موبایل/ 90 درصد دانلودها رایگان است

برنامه دانلود شده موبایل - براساس تحقیقات انجام شده توسط شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر 90 درصد برنامه های اجرایی دانلود شده برای تلفنهای همراه در سال 2012 از میان برنامه های رایگان بوده است و میزان دانلود این برنامه ها در طول سال جاری از 45.6 میلیارد متجاوز می شود.

 

دانلود,برنامه موبایل,دانلود برنامه موبایل,دانلود رایگان برنامه موبایل

 

 

شرکت پژوهش و مشاوره فناوری اطلاعات گارتنراعلام کرد که تعداد برنامه های دانلود شده سال  2012 از 45.6 میلیارد عبور می کند اما 40.1 میلیارد آن را برنامه های رایگان تشکیل داده و 5 میلیارد آنها در میان برنامه های غیر رایگانی است که باید برای دانلود آنها هزینه پرداخته کرد.

 

دانلود,برنامه موبایل,دانلود برنامه موبایل,دانلود رایگان برنامه موبایل

 

 

سندی شن مدیر تحقیقات گارتنر در رابطه با برنامه های اجرایی که کاربران خریداری می کنند، گفت: 90 درصد این برنامه ها کمتر از 3 دلار هزینه دارند. برنامه های اجرایی کم هزینه اکثریت دانلودها را تشکیل داده اند، برنامه های اجرایی بین 99 سنت و 2.99 دلار نیز 87.5 درصد این برنامه ها را در سال 2012 تشکیل داده و پیش بینی می شود که تعداد آنها در سال 2016 به 96 درصد برسد.

 

دانلود,برنامه گوشی,دانلود برنامه گوشی,دانلود رایگان برنامه گوشی

 

گارتنر انتظار دارد که برنامه های App Store ( فروشگاه برنامه های اجرایی اپل) در سال 2012 بیش از 21 میلیارد دانلود داشته باشد که افزایش قابل توجهی نسبت به سال 2011 خواهد بود و می تواند نشان دهنده تقاضای مستمر برای دریافت برنامه های اجرایی باشد.

برایان بلاو مدیر تحقیقات گارتنر اظهار داشت: سهم بازار اپل در این رابطه بزرگترین سهم است که 25 درصد تمام برنامه های اجرایی تمام فروشگاه ها را به خود اختصاص داده است.

تحلیلگران گارتنر اظهار داشتند درکنار چند فروشگاه برنامه اجرایی شرکتهای جهانی ارائه کننده سیستم عاملها چون App Store شرکت اپل، Google Play سیستمهای اندروید از شرکت گوگل و Windows Phone Marketplace شرکت مایکروسافت، فروشگاه های شخص ثالثی هم فعالیت می کنند که با نام برند تجاری خود کاربران را جذب کرده یا از فقدان بازیگران اصلی در برخی از بازارها سود می برند.

 

منبع: مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
برنامه جدول باز - جدول شرح در متن اندرویدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدول برنامه و ساعات درسی پایه ششم ابتدایی اعلام شد



 

 

 

 

پایه ششم ابتدایی,برنامه های درسی پایه ششم ابتدایی

 

 

 

شورای عالی آموزش و پرورش جدول برنامه درسی و مدت زمان هر درس در پایه ششم ابتدایی را با جزئیات اعلام کرد که براساس آن دانش آموزان پایه ششم در کل سال تحصیلی ۸۵۰ ساعت در کلاس درس حاضر می شوند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، اهداف برنامه های درسی و جدول مواد درسی پایه ششم ابتدایی را تصویب و به سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی این وزارتخانه ابلاغ کرد.

 

براساس این مصوبه، تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات و درک قوانین و زیبایی های جهان آفرینش، آشنایی با آداب و مهارت های زندگی و به کارگیری آنها، آشنایی با تاثیر کار و تلاش در پیشرفت کشور و مشاغل و فرایندهای اقتصادی در محیط زندگی بخشی از اهداف برنامه های درسی پایه ششم ابتدایی است.

 

 

همچنین توانایی به کارگیری مهارتهای اصلی زبان و خواندن و نوشتن متون زبان فارسی، توانایی به کارگیری مفاهیم و مهارت های پایه ریاضی در حل مسائل روزمره زندگی، نگرش ها و مهارتهای پایه در خلق آثار فرهنگی هنری با رویکرد تربیت هنری، شناخت و کاربرد روش ها، مواد و ابزارهای علمی و فناورانه در یادگیری و زندگی روزمره از دیگر اهداف کلی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی داست.

 

طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مجموع ساعات سالانه دوره ابتدایی شامل ۸۵۰ ساعت فعالیت کلاسی باید باشد که یک ساعت از ساعات درس قرآن به شکل تجمیعی برای تقویت روخوانی، روان خوانی و انس با قرآن اختصاص می یابد.

 

 

جدول برنامه درسی دانش آموزان پایه ششم

ردیف / مواد درسی / ساعت در هفته

۱ / قرآن / ۳

۲ / تعلیمات دینی و اخلاق / ۲

۳ / زبان و ادبیات فارسی / ۵

۴ / مطالعات اجتماعی و آداب زندگی / ۳

۵ / ریاضیات /۴

۶ / علوم تجربی / ۲

۷ / هنر / ۲

۸ / سلامت و تربیت بدنی / ۲

۹ / تفکر و پژوهش / ۱

۱۰ / کار و فناوری / ۱

جمع / ۲۵

نکته جالب در این جدول اختصاص پنج ساعت آموزش در هفته برای زبان و ادبیات فارسی است که یک ساعت از درس ریاضیات بالاتر بوده؛ این در حالی است که پیش از این بیشترین ساعات آموزشی به درس ریاضی تعلق داشت.

این مصوبه شامل دو تبصره است که طبق تبصره اول " باید نحوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان این پایه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد". نحوه ارزشیابی و نمره دادن به دانش آموزان در این پایه هنوز مشخص نیست.

این مصوبه پس از امضای محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در سال تحصیلی ۹۲ ۹۱ ابلاغ شد..../خبرگزارى مهر