دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

بررسی گوشی دو سیم‌کارته HTC Desire 616


اچ‌تی‌سی٬ از برندهای مشهور و قدیمی صنعت تلفن‌های همراه است که پس از مدت‌ها درگیری در بحران‌های اقتصادی و عدم سوددهی مناسب٬ حال با توسعه‌ی سیاست‌های درست و به‌جا٬ دوره‌ی جدید و آینده‌ی روشنی را برای خود به وجود آورده است.


ویدیو مرتبط :
معرفی گوشی HTC Desire 616 دو سیم کارته - آی تی رادار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

HTC Desire V، دو سیم‌کارته هوشمند


گوشی هوشمند Desire V، گوشی چندان شاخصی نیست و جزو رده‌ی متوسط اسمارت‌فون ها قرار می گیرد. اما مزیت اصلی آن و دلیل انتخاب ما، دوسیم کارته بودن آن است.

صبح بخیر: گوشی هوشمند Desire V، گوشی چندان شاخصی نیست و جزو رده‌ی متوسط اسمارت‌فون ها قرار می گیرد. اما مزیت اصلی آن و دلیل انتخاب ما، دوسیم کارته بودن آن است.

Desire V نخستین گوشی دوسیم کارته شرکت تایوانی HTC است و همان طور که از نام آن پیداست به خانواده  Desire این شرکت تعلق دارد. دیزایر وی همچنین جزو معدود گوشی‌های دو سیم کارته و هوشمند موجود در بازار است و تابستان سال گذشته به بازار عرضه شد.

پیش از ورود به مطلب باید بگوییم Desire V پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی با 512 مگابایت رم، نمایشگر 4 اینچ، دوربین 5 مگاپیکسل و نسخه 4 سیستم‌عامل اندروید دارد. یک گوشی ساده اما تقریبا کارآمد. برای آشنایی بیشتر با این دوسیم کارته هوشمند با ما همراه باشید.

HTC Desire V

طراحی

Desire V  اچ‌تی‌سی تفاوت چندانی با دیگر اعضای خانواده دیزایز ندارد. بدنه به صورت یکپارچه است. ضخامت گوشی فقط 9.3 میلی‌متر است و همین اندازه آن را در رده گوشی‌های تقریبا باریک قرار می‌دهد. وزن آن نیز 114 گرم است که چندان سنگین به نظر نمی رسد. Desire V طراحی ساده و زیبایی دارد. لبه های گوشی منحنی هستند و جنس بدنه از پلاستیک بادوام ساخته شده است. به دلیل وزن و اندازه متناسبی که دارد به راحتی در دست می نشیند و استفاده آسانی دارد.

 قسمت جلوی گوشی را یک صفحه‌نمایش 4 اینچ پر کرده است. کلیدهای این دستگاه لمسی هستند و سه کلید همیشگی اچ‌تی‌سی در پایین صفحه‌نمایش و حسگرهای نزدیکی و سنجش نور نیز در بالای آن کار گذاشته شده اند. در پشت گوشی نیز لوگوی  اچ‌تی‌سی به صورت بزرگ و عمودی زیر دوربین قرار دارد. فضایی که دوربین و فلاش در آن قرار گرفته اند بزرگ است و نمای متفاوتی به پشت گوشی بخشیده است.

کلید کم و زیاد کردن صدا در کناره سمت راست گوشی و پورت میکرو یو‌اس‌بی در لبه سمت چپ قرار دارند. کلید پاور و سوکت هدفون نیز در بالای آن کار گذاشته شده اند. به طور کلی، طراحی زیبا و ساده ای دارد که می تواند هر سلیقه ای را جذب خود کند.



 صفحه‌نمایش

گوشی هوشمند و دوسیم کارته دیزایر  وی، صفحه‌نمایش 4 اینچ WVGA  با وضوح تصویر 480×800 پیکسل دارد. این نمایشگر تراکم تصویر 233 پیکسل در هر اینچ دارد و چند لمسی است. یعنی کاربر می تواند از چند انگشت به طور همزمان استفاده کند. زاویه دید نمایشگر عالیست است. رنگ‌ها بسیار زنده و طبیعی هستند و به سختی می‌توان پیکسل‌های تصویر را از یکدیگر تشخیص داد.

HTC Desire V



دوربین

دوربین 5 مگاپیکسل این گوشی قادر است عکس‌هایی با وضوح 2592×1944 پیکسل را ثبت کند. از جمله قابلیت‌های این دوربین باید به فوکوس خودکار و ژئوتگینگ اشاره کرد. رابط کاربری این دوربین نیز همانند سری One است و کلیدهای عکاسی و فیلم برداری در کنار هم قرار دارند. اما همچون سری وان گزینه های متنوع عکاسی ندارد. البته امکان اضافه کردن افکت‌های مختلف و همچنین تغییر تنظیمات هنگام عکاسی و فیلم برداری برای کاربر وجود دارد. متاسفانه کیفیت فیلم برداری این دوربین نیز HD نیست.  



پردازنده

گوشی موبایلDesire V  یک پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتز از نوع اسنپ‌دراگون دارد. میزان حافظه رم آن نیز 512 مگابایت است. به همین دلیل باید گفت این گوشی از نظر امکانات سخت افزاری در سطح متوسطی قرار دارد. پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز از نوع Adreno 200 است که در رده متوسط ها تقسیم بندی می شود. البته منظور با این قدرت و سرعت، می توان انتظار داشت که گوشی کارکرد روان و سریعی داشته باشد.

 در ضمن، دیزایر وی 4 گیگابایت حافظه داخلی نیز دارد که می توان به کمک کارت حافظه  microSDآن را تا 32 گیگابایت ارتقا داد. جالب تر اینکه کاربر با خرید این گوشی، 25 گیگابایت حافظه مجازی رایگان در Dropbox در اختیار خواهد داشت. با این میزان حافظه اینترنتی می توان فایل ها، عکس ها و فیلم های متعددی را ذخیره کرد و به دلخواه با دیگران به اشتراک گذاشت.



سیم‌کارت

همان طور که ابتدای این بررسی نوشتیم، گوشی هوشمند Desire V   اچ‌تی‌سی، دو سیم‌کارته است و هر دو سیم‌کارت نیز به طور همزمان فعال هستند. البته باید در نظر داشته باشید که فقط سیم کارت اول قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل سوم (3G) را دارد. اما هر دو سیم کارت ها از شبکه های 2G پشتیبانی می کنند.

HTC Desire V




کیفیت صدا و اتصالات

گوشی Desire V از نظر صدا کیفیت بسیار عالی دارد به طوری که به راحتی می توان آن را جایگزینی برای پخش کننده های موسیقی برتر همچون آی‌پاد تاچ یا نسل ششم آی‌پاد نانو دانست. این گوشی موبایل با فناوری صدای Beats Audio خود را در ردیف بهترین ها از نظر کیفیت صدا قرار داده است. گوش کردن به موسیقی با هدفون های Major FX مارشال با این گوشی یکی از بهترین کیفیت های صوتی را برای کاربر به ارمغان می آورد.

از اتصالات و ارتباطات این گوشی هوشمند دو سیم کارته نیز باید به وای‌فای، GPRS، شبکه نسل سوم، نسخه 4 بلوتوث با A2DP، پورت نسخه دو میکرو یو‌اس‌بی، GPS، Edge و سوکت 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد.



سیستم‌عامل


گفتیم که Desire V جزو گوشی های متوسط رو به بالا دسته بندی می شود. اما باید این نکته را یادآور شویم که ویژگی های خوبی نیز همچون نسخه 4 سیستم‌عامل اندروید را نیز در خود دارد. این دو سیم کارته، رابط کاربری Sense که ویژه گوشی های اچ‌تی‌سی است را در کنار رابط کاربری سیستم‌عامل اندروید با هم دارد.

 کاربر با این سیستم‌عامل و رابط کاربری، امکان شخصی سازی صفحات، اضافه کردن ویجت ها، تغییر تصاویر پس زمینه را به آسان ترین روش ممکن دارد. همچنین نرم افزارهای متنوعی نیز به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب هستند از جمله باید به نقشه گوگل، Dropbox، ایمیل، نمایشگر فایل‌های آفیس و ... اشاره کرد.





مشخصات کلی

صفحه نمایش: 4 اینچ با وضوح 480 x 800 پیکسل و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، چندلمسی

پردازنده: تک‌هسته ای یک گیگاهرتز کوالکام اسنپ دراگون MSM7227A

اتصالات: پورتMicro USB ، ورودی 3.5 میلی‌متری هدفون،GPS ، بلوتوث، وای‌فای و 3G

باتری: لیتیوم-پلیمری 1650 میلی آمپر

حافظه داخلی:  4 گیگابایت با قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت   

اندازه: 118.5 x 62.3 x 9.32 mm

وزن : 114 گرم

امکانات دیگر:
حسگر شتاب سنج برای چرخش تصویر، حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگام مکالمه، قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان، مجهز به حسگر نوری برای تنظیم نور صفحه نمایش مطابق با نور محیط، رادیو FM استریو با  RDSو قابلیت ثبت موقعیت مکانی عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده بر روی آنها