دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟


هر چقدر شهریور به نیمه نزدیک شود، قیمت خودرو در بازار دست دوم ها افزایش پیدا می کند. این خاصیت بازار دست دوم هاست که با شروع دور تازه سفرها تکرار می شود.





روزنامه هفت صبح:
به زودی دور دوم سفرهای تابستانی شروع می شود. برای اینکه دست خانواده را بگیریم و چند روزی از شهر خود فاصله بگیریم، راه های زیادی هست اما هیچ چیز ماشین خود آدم نمی شود. فصل سفرهای تابستانی هم که شروع می شود، بازار خرید و فروش خودرو داغ می شود اما وضعیت بازار خودرو با وجود کاهش سه تا پنج درصدی قیمت ها هنوز مشخص نیست.

راه چاره ای که خیلی ها را به سمت خود می کشد، خرید از بازار خودروی دست دو است. این هفته احتمالا آخرین فرصت برای خرید خواهد بود و هر چه شهریور به نیمه برسد، بعد از آن دیگر تضمینی وجود ندارد که قیمت ها بالا نرود. سری به بازار خودروهای دست دوم زدیم و قیمت خودروهایی که زیر 20 میلیون تومان قیمت دارند را درآوردیم.

ام وی ام 110

ام وی ام های 110 ساخته شده در سال 85 با سه سیلندر و کارکرد کم را می توان با قیمتی از حدود 10 و نیم میلیون تا 12 میلیون تومان خریداری کرد. قیمت مدل 86 همین خودرو نیز اگر سالم و بدون رنگ باشد را می توان با همین قیمت از صاحبان قبلی شان خرید.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

این خودروها سه سیلندر دارند و وقتی سال تولیدشان به 87 و 88 می رسد، تفاوت قیمت چندان بالایی با مدل هایی که گفتیم نخواهند داشت. نهایت قیمتی که فروشندگان به مشتریان ارائه می دهند، 12 میلیون و 800 هزار تومان یا 13 میلیون تومان خواهد بود. با اینحال بعضی افراد می گویند خودروی مدل قدیمی دردسر دارد و به خاطر مخارجی که شاید بعدها مجبور به پرداخت آن باشند، سراغ خودروهای تازه ساخت تر می روند.

این افراد اگر بخواهند ام وی ام 110 ساخته شده در سه سال اخیر را تهیه کنند، می توانند با پرداخت دامنه قیمتی متوسط 17 میلیون تومان صاحب خودرو شوند. این روزها ام وی ام 110 چهار سیلندری که تولید سال 90 باشد از 15 تا 17 میلیون تومان فروخته می شود. همین خودرو اگر در سال 91 تولید شده باشد با 17 میلیون و 500 هزار تومان تا 17 میلیون و 750 هزار تومان فروخته می شود.

پراید

این روزها پراید تنها به خاطر قابلیت ارزانتر بودن از خودروهای دیگر، مشتری های خود را دارد. این خودرو که نوی آن 20 میلیون تومان هزینه برمی دارد را نیز در بازار دست دو فروشی ها می توان با قیمت های پایین تری تهیه کرد. امروزه یک پراید سفید رنگ نسبتا تمیز مدل 86 را می توان با 10 میلیون تومان خرید.

پراید 131: اگر به سراغ پرایدهای سال های بعد بروید، متوجه می شوید یک پراید 131SX ساخت 90، از 14 میلیون و 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان بالاتر در بازار دست دو فروشی ها خرید و فروش می شود. اگر رنگ این خودرو نوک مدادی باشد و فرمان هیدرولیک و ترمز ABS داشته باشد، قیمت آن به 16 میلیون و 500 هزار تومان هم می رسد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پرایدهای 131SX هم نهایت قیمت شان 16.5 میلیون تومان است ولی اگر در این بازار چشمتان به پراید نوک مدادی آخر 91 با حدود 14 میلیون تومان افتاد اصلا تعجب نکنید چون همیشه استثناهایی هم وجود دارد.
میانگین قیمت برای پرایدهای 131SL مدل های 92، 19 میلیون تومان است. پراید 131TL با کارکرد 8000 کیلومتر هم که بدون رنگ و تصادف فروخته می شود، با 18 میلیون و 700 هزار تومان قابل خرید است. پراید 131SE مدل 92 که کارخانه در تیر ماه سال جاری به خریداران تحویل داده است را می توان با 19 میلیون و 500 هزار تومان خرید. اگر کمی بیشتر و با دقت بگردید، پراید تولید 93 دست دوم هم پیدا می کنید که صاحبانشان قصد فروششان را دارند و قیمت 19 میلیون تومان برایش تعیین کرده اند.

پراید 132: این روزها یک پراید 132 نقره ای رنگ مدل 88 را می توان 14.5 میلیون تومان خرید. این خودرو اگر سفیدرنگ باشد تا 15.5 میلیون تومان فروخته می شود. پراید 132SL تولید 89 نیز با یک سال بیمه، دزدگیر و لاستیک نو، بدون رنگ شدگی 15 میلیون تا 15.5 میلیون تومان قیمت دارد . این خودرو اگر دوگانه سوز باشد از 14 میلیون و 300 هزار تا پانصد هزار تومان بالاتر قیمت دارد.
پراید 132SL سفید رنگ 90 هم اگر بدون لکه و رنگ باشد، 15 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و اگر رنگ شده باشد از 14 میلیون و 800 تا 15 میلیون تومان قیمت دارد.

صندوق دار صبا: برای کسانی که می خواهند برای پراید کمتر از این حرف ها هزینه کنند، بهترین گزینه پرایدهای دست دوم و صندوق دار صبا است. بیشتر این خودروها زیر 10 میلیون تومان قیمت دارند. یک خودرو پراید سفید رنگ کره ای سال 77 که از نظر فنی سالم است و بیمه دارد، شش میلیون و 850 هزار تومان فروخته می شود.

پرایدهای 77 دودی رنگ پنج میلیون و 750 هزار تومان قیمت دارند. این خودرو در رنگ طوسی متالیک با تخفیف بیمه برای چند سال آینده نزدیک به هفت میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. غالبا پرایدهای سفید رنگ 141 تا سال 80، هفت و نیم میلیون قیمت دارند. البته پرایدهای یشمی رنگ ارزان تر هستند و می توان با نزدیک به یک و نیم میلیون کمتر، آنها را با قیمت شش میلیون تومان خریداری کرد. در این رنگ پراید بدون تصادف صبا مدل 82 را می توان با هشت میلیون تومان خریداری کرد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پراید صندوقدار صبا مدل 81 چیزی حدود شش میلیون تومان برای رنگ سفید قیمت دارد. وقتی به خط ارائه خودروهای صبا مدل های 85 و 86 می رسیم، قیمت ها مرز 10 میلیون تومان را رد می کنند. پرایدی با رنگ نوک مدادی مدل 85 حدود 12 میلیون تومان هزینه برمی دارد. برای رنگ مشکی که حدود هشت ماه هم بیمه دارد، البته قیمت پایین تر می آید و به 11 و 11.5 میلیون تومان می رسد. سبز متالیک مدل 85 حدود 11 میلیون و 700 هزار تومان در بازار خودروهای دست دوم فروخته می شود. این مدل ها اگرچه قیمت شان بیشتر از 10 میلیون تومان است اما می توان استثناهایی هم پیدا کرد.

پرایدهای 85 دوگانه سوز نقره ای رنگ با بیمه کامل 9 و نیم تا 10 میلیون تومان ارائه می شوند.مدل های سال 86 خودروهای صبا بالای 11 میلیون تومان می رود و در مدل های 87 این بازه قیمتی به 13 میلیون تومان می رسد. صبای نقره ای سالم 13 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارد. دوگانه سوز این خودرو حدودا 12 میلیون و 600 هزار تومان است. رنگ مشکی صبا مدل 87 قریب به 12 میلیون تومان می رسد. سال های 89 و 90 هم دامنه متوسط قیمت شان به 13 و نیم میلیون تومان می رسد.

پراید هاج بک: در میان خانواده پراید عده ای هم به پراید هاچ بک علاقه دارند. قیمت دست دوم این خودرو از هفت میلیون تومان شروع می شود و تا 16 و نیم میلیون تومان می رسد. معمولا پرایدهای هاچ بک هفت میلیونی مدل های 75 و پرایدهای 17 میلیونی هم هاچ بک های مدل 90 هستند.

پژو 206

پژو 206 تیپ 2 نقره ای رنگ 82 و 83 که حدود 10 سال تخفیف بیمه داشته باشند را می توان 13 و نیم میلیون تومان خریداری کرد. در تیپ 3، 206 هایی با قیمت 15 میلیون تومان پیدا می شوند که مشکی رنگ هستند.
اگر دوست دارید 206 شما خاکستری باشد می توانید در این تیپ برای 206 های 86، 16.5 میلیون تومان پرداخت کنید اما اگر می خواهید صاحب 206 تیپ 4 شوید باز هم قیمت ها تغییر می کنند. مثلا 206 بژ تولید 86، 15 میلیون تومان می ارزد. 206 تیپ 2 سال 86 هم در بازار 18 میلیون تومان است.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

پژوهای 206 دست دو وقتی به سال های 87 و 88 می رسند قیمت شان بالاتر می رود و می توان گفت همگی به طور متوسط 19 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارند. 206 های سال های بعد مرز 20 میلیون تومان را می شکنند و ممکن است برای کسانی که توان خرید خودروهای گرانقیمت را ندارند جالب نباشد.

پژو 405

میانگین قیمت پژوهای 405 تولید سال های 76 تا 80 در بازار 10 و نیم میلیون تومان است. یک پژو زغالی متالیک با قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می شود. این پژو اگر رنگ سبز یشمی داشته باشد 10 میلیون و 800 هزار تومان قیمت می خورد.

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

این خودروها اگر دوگانه سوز باشند قیمت شان شکسته می شود و به زیر 10 میلیون تومان هم می رسند. مثلا وقتی پژو مدل 79 سیاه رنگ دوگانه سوزی پیدا کنید قیمت آن را حدودا هشت میلیون تومان می بینید. در ردیف این پژوها ممکن است تولید سال های قبل از 76 هم پیدا شود که باز هم زیر 10 میلیون تومان به فروش می رسد. برای این مدل ها حتی قیمت 4.5 میلیون تومان هم دیده شده است.

آن سوی سکه هم وجود دارد و قیمت های بالاتری روی پژوهای مدل جدیدتر خورده است. مدل پژوهای تولید سال 87 به بعد حدودا 18 میلیون تومان قیمت دارند. 17 میلیون تومان قیمت یکی از همین خودروها است که از نظر فنی سالم است اما چند لکه رنگی هم دارد. از این دست مدل، خودروهای دوگانه سوز دارای قیمتی 15 تا 16 میلیون تومانی هستند.

سمند

با 20 میلیون چه خودروهایی می توان خرید؟

سمند که روزگاری خودروی ملی لقب گرفته بود امروزه در مدل های 81 و 82 به طور متوسط 13 میلیون تومان برآورد می شود. مدل دوگانه سوز این خودرها هم حدود 12 تا 12 و نیم میلیون تومان به فروش می رسد.


ویدیو مرتبط :
با حدود 100 میلیون تومان، چه خودروهایی می توان خرید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال افزایش قیمت تیانا/ با پول پراید، چه خودروهایی در خارج می‌توان خرید؟



اخبار,قیمت خودرو,قیمت خودرو در بازار

 

احتمال افزایش قیمت تیانا

پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای وارداتی همچنان روند رو به رشدی داشته باشد و خودرو تیانا نیز مستثنی نیست چرا که موضوع علاوه بر افزایش قیمت ارز و محدودیت‌های بین‌المللی، متاثر از افزایش هزینه‌های تولید و خدمات پس از فروش نیز هست.

به گزارش ایسنا، امیرحسین امیری - مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا - افزایش قیمت خودروهای لوکس وارداتی را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: تیانا به دلیل اینکه اغلب قطعاتش به صورت CKD است دارای ارزبری بالایی بوده و نوسانات ارز به شدت بر روی قیمت این خودرو تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: با توجه به درخواست و تمایل مشتریان، بسته‌های خدماتی متنوعی در حوزه خدمات پس از فروش برای آنان در نظر گرفته شده و می‌توانند هنگام خرید این محصول بسته مورد نظر خود را انتخاب کنند که خدمات مورد اشاره روندی رو به توسعه دارد.

او توسعه آپشن‌های این محصول در خط تولید را یکی از اقدامات در حال انجام بیان کرد و گفت: براساس تمایل مشتریان آپشن‌های مورد نظر نیز اضافه خواهد شد که این اقدام توسط شرکت ستکو صورت می گیرد.

مدیر بازاریابی سایپا بحث کلینیک خودروی تیانا و تست جاده را از اقدامات دیگری دانست که در حال حاضر در حال انجام است و قطعا در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

امیری خاطر نشان کرد: مشتریان در شهرهای مختلف می‌توانند ابتدا این محصول را تست کرده و پس از شناخت بهتر محصول نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

وی به عزم جدی شرکت پارس خودرو در برنامه‌ریزی و تأمین قطعات مصرفی این خودروی لوکس در حوزه گارانتی و وارانتی اشاره کرد و افزود: تعداد نمایندگی‌هایی که خدمات پس از فروش این خودرو در آن‌ها ارائه می‌شود، قطعا در شبکه بیشتر خواهد شد و مشتریان می توانند در کمترین زمان سرویس‌های لازم را دریافت کنند.

مدیر بازاریابی سایپا خودروهای هم کلاس خودرو تیانا را تماما وارداتی دانست و خاطر نشان کرد: تیانا در کلاس خودرویی E یا همان سدان لوکس بزرگ است که در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود از کیفیت مطلوب‌تری بهره‌مند است.

وی در خصوص قیمت این خودروی متمایز گفت: واقعیت این است که قیمت واقعی این خودرو بسیار بالاتر از قیمت فروش فعلی آن است لیکن در جهت ایجاد مزیت رقابتی در مقایسه با خودروهای هم کلاس، این خودرو با قیمتی پائین‌تر از قیمت واقعی آن عرضه می‌شود.

امیری سیستم انتقال قدرت (CVT) خودروی تیانا را یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد آن دانست و افزود: این خودرو با دارا بودن این سیستم، امکان انتقال کامل و سریع نیروی محرکه به بالاترین راندمان و حداقل اصطحکاک را دارد و تیانا تنها خودروی مجهز به این نوع سیستم انتقال قدرت و پایداری در این کلاس است.

قیمت رسمی تیانا در حال حاضر 109 میلیون تومان است که حدود 120 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

طبق اعلام پارس خودرو، تیانا از اواسط سال 89 در شرکت پارس خودرو تولید شده و از ابتدای تولید تاکنون به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین خودروها در کشور همواره در صدر جدول سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار دارد. /ایسنا

با پول پراید، چه خودروهایی در خارج می‌توان خرید؟

خریداران پراید در این روزها باید 15 میلیون تومان پول بدهند آنها از این قیمت راضی نیستند ...

افکار نیوز نوشت: برخی از متقاضیان خودرو در ایران برای اینکه باید ۱۵ میلیون تومان برای خودرویی مثل پراید بپردازند، رضایت چندانی ندارند و این مبلغ را برای این خودرو گران می‌دانند. درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با ۱۵ میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

اما متاسفانه در ایران، به دلایل مختلف صنایع خودروسازی هنوز نتوانسته‌اند رضایت ایرانیان را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ قیمت برآورده کنند. با توجه به اینکه صنایع خودروسازی در کشور ۳۰ سال است که تقریبا به صورت انحصاری اداره می‌شوند، کمی جای تاسف دارد که این صنایع به رشد و شکوفایی کامل نرسیده‌اند و قابلیت رقابت با برندهای مطرح جهان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

همانطور که در حال حاضر از لحاظ علمی جایگاه برتری در جهان داریم، چرا نباید با صنعت خودروسازی خود به جنگ اقتصادی با غرب برویم. این امریست که باید در این مدت اتفاق می‌افتاد و این صنایع خود را برای شرایط تحریم آماده می‌کردند که متاسفانه به دلیل سوء‌مدیریت‌ها و انحصار کامل این صنایع در مدت طولانی این اتفاق رخ نداد.

به هرحال بد نیست که نگاهی داشته باشیم به اینکه تا قیمت ۱۵ میلیون تومان در سایر نقاط جهان می توان سوار بر چه خودروهایی شد.

۱-تاتا نانو

تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است. قیمت آن در حدود ۳ هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار ۳هزار تومانی بازار آزاد، ۹ میلیون تومان می‌شود.

سرعت این خودروی هاچ بک، ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است که این سرعت کمتر از پراید ساخت ایران است. هرچند سرعت این خودروی بنزینی از پراید کمتر است، اما طراحی آن کمی شیک‌تر از پراید به نظر می‌رسد.

۲- چری QQ

این خودروی چینی همان دوو ماتیز خودمان است. برند چری در سال ۲۰۱۰، بهترین برند خودرو در چین شناخته شد. قیمت این خودروی چینی هاچ بک، ۴ هزار و ۷۰۰ دلار است که با پول ما و با درنظر گرفتن دلار آزاد، در حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود.

۳-موراتی سوزوکی آلتو۸۰۰

این خودرو نیز ساخت هندوستان است. خودروی هاچ بک ۵ در. قیمت آن 4 هزار و 500 دلار است که هم قیمت پراید ایرانی می‌شود. البته طراحی آن در مقایسه با پراید بسیار بهتر است.

۴- جیلی MR

جیلی یک برند چینی است که به تازگی نمایندگی آن در ایران افتتاح شده است. نوع Mr آن پنج هزار و 500 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا در حدود قیمت پراید سایپا می‌شود./افکارنیوز