دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

با گوشی جدید و فوق العاده HTC آشنا شوید


در حال حاضر نه تنها ما، بلکه خود HTC هم منتظر است تا ببیند بازخورد خریداران چگونه خواهد بود. ده، به تنهایی محصولی است که در آن می شود نشانه هایی از کمال گرایی تایوانی ها را دید، اما نباید فراموش کرد که همین گجت، می خواهد به جنگ محصولاتی برود که به دست سامسونگ، سونی و ال جی ساخته شده اند، و همین موضوع است که وضعیت HTC را نگران کننده تر می کند.

وب‌سایت دیجاتو - امیر مستکین: حدود یک دهه است که شرکت تایوانی HTC در حال توسعه موبایل های مختلف و فروش آنها به مشتریان خود است اما در سال های اخیر، این کمپانی با مشکلاتی، عمدتاً مالی، مواجه بوده است. از کاهش تقاضا برای محصولات گرفته تا روند نزولی ارزش سهام.

هفته پیش، اچ تی سی از پرچمدار خود برای سال ۲۰۱۶ با نام ۱۰ پرده برداشت. شرکت یاد شده تصمیم گرفت پرچمدارش را در کنگره جهانی موبایل رونمایی نکرده و توجه ها را به سوی خود در مراسمی اختصاصی معطوف کند. مراسمی که هفته پیش از سوی این برند و برای معرفی HTC 10 برگزار شد، خلاصه و کوتاه بود اما اشتباه نکنید؛ هر چه از اهمیت این دستگاه برای سازنده اش بگوییم، کم است.

در این مقاله می خواهیم به چالش های پیش روی شرکت تایوانی برای فروش همین موبایل بپردازیم و البته در نهایت نتیجه گیری را به شما واگذار نماییم.

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

HTC 10، محصول برتر شرکت تایوانی در سال ۲۰۱۶، یا با نگاهی دیگر، در نیمه اول سال ۲۰۱۶ است که دارای قدرت بسیار بوده و سازنده اش می گوید برای طراحی آن، وقت بسیار زیادی را صرف کرده است. این شرکت همچنین می گوید که به تمام جزییات، به شکل ویژه ای توجه شده است. تایوانی ها ادعا می کنند که حتی میزان کلیک پذیری دکمه فیزیکی پاور دستگاه هم مورد آزمایش قرار گرفته تا حس مطلوبی را به کاربر منتقل کند. بی راه نیست اگر بگوییم که اچ تی سی همواره تلاش داشته تا موبایل هایی با کیفیت عرضه کند اما امسال به دلیل شرایط خاص مالی که دارد، دقت خود در توسعه پرچمدارش را دوچندان نموده است.

HTC به علت شرایط خاص خود، امسال دقتی دوچندان در توسعه پرچمدارش داشته است

مشخصات سخت افزاری، کاملا برای یک دستگاه پرچمدار در سال ۲۰۱۶ قابل قبول هستند. از نمایشگر ۵.۲ اینچ با رزولوشن 2K گرفته تا اسنپدراگون ۸۲۰ و رم ۴ گیگابایتی. حافظه داخلی این تلفن هوشمند هم به ۶۴ گیگابایت می رسد در حالی که اچ تی سی بر روی دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اش، نام UltraPixel 2 گذاشته است. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی هم از سایر مشخصات سخت افزاری موبایل مورد اشاره هستند.

اما با نگاهی به ظاهر ۱۰، می توان گفت که شاهد ترکیبی از One M9 و One A9 هستیم. البته مشخصه هایی هم در موبایل مورد نظر وجود دارند که در هیچ یک از دو مدل یاد شده دیده نمی شود. حذف نوار سیاه رنگی که در بخش جلویی موبایل، لوگوی htc را یدک می کشید، اکنون کاربران را خشنود نموده، چرا که در واقع این سازنده از حاشیه اطراف نمایشگر تا حد ممکن کاسته است.

اما در این میان مشکلاتی هم وجود دارد و نمی توان چندان ساده از کنار همه چیز گذشت.

HTC در برابر طرفداران HTC

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

HTC 10 به سختی تلاش می کند تا با نسل های قبلی خود متفاوت باشد

پیش از هر چیز، شرکت تایوانی باید بتواند مشتریان وفادار و قدیمی خود را به خرید این محصول تشویق کند. در ماه های اخیر، ۱۰ پیش از معرفی رسمی با نام های مختلفی شناخته می شد. از Perfume گرفته تا One 10، از همان زمان ها، بحث اصلی علاقمندان به برند تایوانی، طراحی پرچمدار جدید بود. برخی طرفداران معتقد هستند که طراحی کنونی HTC 10 آن اصالت همیشگی را ندارد. به اندازه کافی حس جذابیت در آن دیده نمی شود و به سختی تلاش می کند تا با نسل های پیشین خود متفاوت باشد.

از طرف دیگر HTC پیش از این در مورد بروز رسانی های نرم افزاری برای موبایل های پرچمدار قبلی اش می گفت اما طرفداران این برند چندان موفق به دیدن نسخه های جدید در زمان مقرر نبودند. همین مسئله، تا حدی حس بی اعتمادی را در آنها به وجود آورده و باعث شده احساس کنند که درخواست های آنها، اهمیتی ندارد.

از طرف دیگر، هواداران اچ تی سی احتمالا می توانند ظرفیت باتری پرچمدار تازه از راه رسیده را به باد انتقاد بگیرند. یا اینکه شرکت تایوانی، همچنان در محصول برتر خود به جای استفاده از پنل AMOLED، از LCD بهره می گیرد. (نمایشگر One A9 از نوع AMOLED بود)



HTC در برابر رقبای بزرگ و کوچک

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

فرض کنید HTC 10 در سال ۲۰۱۴ رونمایی می شد. چه اتفاقی می افتاد؟ مشخصا همه کاربران دنیای تکنولوژی و بخش زیادی از افرادی که به فکر خرید موبایل جدید بودند، به داشتن همین تلفن هوشمند فکر کرده و آن را جز گزینه های اصلی شان قرار می دادند. در سال ۲۰۱۴، سامسونگ هنوز موبایل های پلاستیکی می ساخت. ال جی هم موبایلی ماژولار معرفی نکرده بود. اما حالا در آوریل ۲۰۱۶ هستیم و نوع تفکرات، به شکل گسترده ای تغییر یافته.

گلکسی S7 و S7 Edge به شکلی بی اندازه تحسین شده اند و از طرفی، حالا یک ماهی می شود که به شکل جهانی در دسترس کاربران هستند. ال جی هم به سراغ یک محصول نو رفته که جدا از تکنولوژی های کاملا جدید، در آن از طراحی ماژولار هم بهره گرفته شده و کاربر به سادگی می تواند از ماژول های دیگر ال جی در این راستا و بر حسب نیاز خود استفاده کند. این تازه ابتدای راه است و ال جی اکنون سازندگان شخص ثالث را هم دعوت می کند تا ابتکار به خرج داده و ماژول های تازه ای برای G5 بسازند.

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

سپس نوبت به رقبای کوچک تر می رسد که شمارش آنها از توان ما، و خواندن فعالیت های آنها از توان شما خارج است. صرفا به اختصار باید گفت که هوآوی، در این بازه قیمتی رقبای بسیاری قدری برای HTC 10 دارد. سونی محصولی ارائه داده که از نمایشگر 4K برخوردار است. موتورولا سخت افزارهای مشابه را با قیمت پایین تر عرضه می کند و حالا، حتی بلک بری هم محصولی اندرویدی دارد که حتی از یک کیبورد فیزیکی هم برخوردار شده. این روزها تلفن های هوشمند در صورت موفقیت در چین، می توانند به فروش مناسبی دست پیدا کنند. این در حالیست که اکنون شیائومی و هوآوی با محصولات جدید خود موسوم به Mi 5 و P9، همین بازار و طرفداران موبایل های اندرویدی را به شوق آورده اند.

HTC 10 پیش از پرداخت مالیات که البته در هر کشوری متفاوت است، رقمی معادل ۶۹۹ دلار قیمت دارد. آیا HTC با چنین قیمتی می تواند با گلکسی S7 رقابت کند؟ با محصولات شیائومی یا هوآوی چطور؟



HTC در برابر HTC

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

HTC 10 باید بتواند در عمل بر پرچمداران قبلی، برتری جوید

محصول جدید شرکت تایوانی، روی کاغذ عالی به نظر می رسد. اما نباید فراموش کرد که HTC 10 قرار است با سایر محصولات خود اچ تی سی هم مقابله کرده و پیروز شود؛ در مورد موبایل هایی مانند One M9 و One A9 صحبت می کنیم که حالا، قیمتی تعدیل یافته پیدا کرده اند.

برخی از کاربران که چندان هم به مشخصات سخت افزاری اهمیت نمی دهند، به علت طراحی کلاسیک تر One M9، شاید پرچمدار سال گذشته را بیشتر بپسندند در حالی که دیگران می توانند با خرید One A9، یک نمایشگر با پنل AMOLED به دست آورند. موبایل One A9 همچنین به سرعت بروز رسانی می شود و کاربر می تواند کمتر از ۱۵ روز پس از اینکه گوگل نسخه جدید اندروید را ارائه کرد، آن را در موبایل خود داشته باشد که چنین وضعیتی در بین سایر محصولات اندرویدی، یافت نمی شود.

این در حالیست که HTC روندی نامنظم در معرفی پرچمداران خود دارد. سال گذشته، پس از معرفی One M9، چند تلفن هوشمند دیگر از راه رسیدند که به راحتی می شد عنوان پرچمداران بعدی HTC برای ادامه سال ۲۰۱۵ را به آنها بخشید. شاید شرکت تایوانی امسال هم چینن کاری را انجام دهد و در ماه های پیش رو، محصولاتی بهتر را برای برخی مناطق دیگر در جهان ارائه کند. شاید دستگاهی با باتری حجیم تر، یا نمایشگر بزرگتر، یا حتی پنل نمایشگر AMOLED رونمایی شود. حقیقت این است که حالا، نمی توان وضعیت و ایده های بعدی HTC را حدس زد و این از نظر یک خریدار، چندان جالب به نظر نمی رسد.

بزرگ ترین سوال اکنون این است که چه بر سر خود 10 خواهد آمد. تجربه نشان می دهد که اگر HTC 10 در بازار موفق نباشد، سازنده به سرعت و به شکل مکرر قیمت آن را کاهش می دهد تا نگاه مشتریان را به آن جلب کند. همین تجربه ممکن است موجب شود تا افراد کمی تامل کرده و ببینند در ادامه چه خواهد شد.



پیش بینی

آیا HTC 10 می تواند سرنوشت سازنده اش را دگرگون کند؟

وب‌سایت دیجیاتو - امیر مستکین: در حال حاضر نه تنها ما، بلکه خود HTC هم منتظر است تا ببیند بازخورد خریداران چگونه خواهد بود. ده، به تنهایی محصولی است که در آن می شود نشانه هایی از کمال گرایی تایوانی ها را دید، اما نباید فراموش کرد که همین گجت، می خواهد به جنگ محصولاتی برود که به دست سامسونگ، سونی و ال جی ساخته شده اند، و همین موضوع است که وضعیت HTC را نگران کننده تر می کند.

آیا واقعا HTC 10 می تواند کاربری که آشنایی چندانی با برندها نداشته و وفاداری خاصی هم به هیچ یک ندارد را راضی به خرید کند؟ آیا قابلیت های آن به اندازه ای عالی هستند که همان کاربر از گلکسی S7 و هم رده های دیگرش، چشم پوشی کرده و به سراغ دستگاه مورد بحث بیاید و برای داشتن آن هزینه پرداخت کند؟

کاربری که درگیر وفاداری به برندی نباشد، به شکلی منطقی تر می تواند بررسی کرده و انتخاب نماید. HTC هم بهتر است بر روی علاقمندسازی چنین مشتریانی تمرکز کند.

شکی نیست که HTC 10، پرچمداری بی نظیر از کشور تایوان است. مشخصا همین دستگاه در برابر نسل های گذشته خود، پیشرفت های قابل توجهی در همه زمینه ها داشته است. اما سوال اصلی اینجاست: چه تعداد از مشتریان به پیشرفت ها اهمیت خواهند داد؟


ویدیو مرتبط :
با هدست واقعیت افزوده HTC از نزدیک آشنا شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس



با "پرفروش ترین گوشی جهان" آشنا شوید + عکس

فروش کل گوشی نوکیا 1100, دویست و پنجاه میلیون عدد است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.

آیا می دانستید که پرفروش ترین گوشی دنیا یک iPhone یا حتی یک Galaxy نیست. فروش کل این گوشی 250 میلیون عدد است و این رکورد متعلق به Nokia 1100 است و همین امر این گوشی را به محبوب ترین گوشی دنیا بدل ساخته است.
بهترین دلیل فروش بیش از اندازه این گوشی, قیمت مناسب آن بوده است.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,پرفروش ترین گوشی دنیا

 

جالب است بدانید که تصویر آن منوکروم بوده است و تنها توانایی خواندن 4 خط را در یک تصویر داشتید و رزولوشن آن نیز 96*65 است. نه دوربینی داشته است و نه مرورگر اینترنتی. تنها یک گوشی برای تماس صوتی و متنی بوده است. بازی نصب شده بر روی آن نیز Snake معروف بود که کماکان طرفدارهای خود را دارد.
مقام دوم پرفروش ترین ها به iPhone5s تعلق دارد و تعداد فروش آن تا به حال 100 میلیون بوده است و این رقم رو به افزایش است.مقام سوم این عرصه نیز به سامسونگ Galaxy S III تعلق دارد که در 2013, تعداد 50 میلیون از آن فروش رفت.

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران