دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

باتری شما هیچ وقت نمی میرد !


دغدغه اصلی و مشترک تقریبا همه کاربران لپ‌تاپ‌، نگرانی از کوتاه شدن عمر باتری آن به مرور زمان است. مرگ در دنیای دیجیتال نیز هم‌چون دنیای واقعی امری بدیهی به شمار می‌رود. کارایی همه وسایل به مرور کاهش می‌یابد. باتری لپ‌تاپ‌ها نیز از این امر مستثنا نیست.



ویدیو مرتبط :
حسن زیرک صدایی که هیچ وقت نمی میرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا وقت تعویض باتری لپتاپ شما فرا رسیده است؟



 

پس از مدتی استفاده از لپ تاپ زمانی فرا میرسد که لازم است باتری دستگاه را تعویض کنید. اما دقیقا چه زمانی برای این کار مناسب است و آیا در مورد لپ تاپ شما این زمان اکنون فرا رسیده؟

 

مانند همیشه سیستم عامل ویندوز پاسخ این سوال را نیز می دهد. ابزاری ذاتی در ویندوز به شما کمک میکند که زمان مناسب برای تعویض باتری لپ تاپ خود را پیدا کنید.

 

برای شروع لازم است CMD ویندوز را اجرا کنید (از طریق جستجو در منوی استارت یا فشار دادن کلید Win + R و وارد کردن دستور CMD). وقتی این برنامه اجرا شد دستور powercfg /batteryreport را وارد کرده و کلید Enter را فشار دهید. این کار منجر به ایجاد یک فایل با گزارشی کامل از وضعیت باتری لپتاپ شما میشود. ویندوز خود به شما آدرس جایی که این فایل را ذخیره کرده است در همان CMD میدهد (معمولا جای فایل در پوشه User در درایور سیستم است):

 

رجیستری ویندوز , وضعیت باتری لپتاپ

زمان مناسب برای تعویض باتری لپ تاپ

 

حال به سراغ این فایل بروید و آن را بررسی کنید. قسمتی که برای فهمیدن وضعیت تعویض باتری باید به آن مراجعه کنید مقایسه Design Capacity باFull Charge Capacity است. اولی بیانگر وضعیت کلی شارژ باتری شما در حالت اصلی است و دومی نمایانگر وضعیت فعلی باتری. هر چه قدر این دو عدد فاصله بیشتری با هم داشته باشند، ضرورت تعویض باتری لپتاپ شما بیشتر حس می شود.
منبع:yjc.ir