دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اونتادور، گاو خشمگین لامبورگینی


اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیبایی‌شناسی، طراحی ظاهری سوپرولوچه که یک نسخه سبک‌تر و قدرتمند از مدل ۴ ساله اونتادور محسوب می‌شود، هم ترس‌آور و هم جذاب و زیباست.

وب‌سایت پدال: کف‌پوش، عایق‌بندی صوتی، درگاه‌های USB، قابلیت ارتباط بلوتوثی با گوشی، سیستم کروز کنترل یا هر گونه سیستم‌ هشداردهنده دیگر، از جمله مواردی هستند که خبری از آنها در لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه نیست. همچنین گهگاهی که پر‌ه‌های خنک‌کننده در آن به کار می‌افتند، یک نویز مکانیکی تولید می‌کنند که کمتر از خودرویی با این سطح قیمت انتظار می‌رود. امّا شاید همه اینها اولویت‌های مشتریان اونتادور نیم‌میلیون دلاری نباشند. در واقع، کسانی این مدل را خریداری می‌کنند که علاقه زیادی به حضور در وسط صحنه دارند و در عین حال، از منابع لازم برای ماندن در این جایگاه برخوردارند.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

اونتادور SV یک خودروی عجول، گستاخ و کاریزماتیک است. از نظر زیبایی‌شناسی، طراحی ظاهری سوپرولوچه که یک نسخه سبک‌تر و قدرتمند از مدل ۴ ساله اونتادور محسوب می‌شود، هم ترس‌آور و هم  جذاب و زیباست. اگر مدل استاندارد اونتادور را نقطه عطفی در انتقال پارادایم کمپانی که استارت آن از سال ۲۰۰۱ در مورسیه‌لگو زده شده، بدانیم، این مدل SV قطعاً‌ به این روند سرعت خواهد بخشید.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

مطابق انتظار، اونتادور SV شتاب فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد و تنها ۲/۷ ثانیه زمان کافی است از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این خودرو مسیر یک‌چهارم مایل را در ۱۰/۶ ثانیه و با سرعت نهایی ۲۱۸/۹ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت، در فاصله ۴۴/۸ متر متوقف می‌شود. SV در تست لغزش در پیچ، شتاب‌جانبی‌ای معادل 1.04 g تولید می‌کند و در عین حال، بسیار فروتنانه این کار را انجام می‌دهد.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

امّا این به آن معنا نیست که اونتادور سوپرولوچه یک خودروی کامل است. در محصولات لامبورگینی، و به‌ویژه مدل‌های خاصی مانند این، خط شکننده‌ای بین «افتخارآمیز» و «پوچ» بودن وجود دارد. ولی حتی یک لامبورگینی که به تکامل نرسیده، یک ماشین وحشی است که می‌تواند به راحتی همه را سرگشته و حیران کند. در واقع، با چنین خودرویی، هیچ‌گاه نباید با نگرانی رانندگی کرد؛ چرا که واقعاً برای این کار ساخته شده است.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

SV با وزن ۱۷۵۴ کیلوگرمی‌اش، نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از آخرین نسخه استاندارد تست‌شده اونتادور است. در این مدل، بخش‌هایی مانند محفظه موتور، بال، هواکش‌ها، پنل‌ درها، دیفیوزر عقب و کالبد صندلی‌ها، همگی از جنس فیبرکربن هستند.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بزرگترین تغییر موتور ۵/۶ لیتری V-12 اونتادور در نسخه سوپرولوچه، یک سیستم اگزوز با راندمان جریان بالاتر است. همراه با کالیبراسیون جدید بین زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم مکش متغیر، خروجی این موتور به ۷۴۰ اسب‌بخار رسیده است. این در حالی است که قدرت مدل پایه اونتادور برابر ۶۹۱ اسب‌بخار است. همچنین حداکثر قدرت در ۱۰۰ دور بر دقیقه پایین‌تر، یعنی در ۸۴۰۰ دور بر دقیقه اتفاق می‌افتد. ضمن اینکه گشتاور حداکثر موتور همچنان ۶۹۰ نیوتن‌متر است که در ۵۵۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

SV بدون‌شک یک خودروی قدرتمند است و همین‌‌ موضوع احتمالاً پایگاه محکمی برای قیمت آن ایجاد می‌کنند. امّا این خودرو چندان با شرایط جاده‌های کوهستانی انطباق ندارد و شاید نسبت به برخی از مدل‌های با سطح قیمتی پایین‌تر، عملکرد ضعیف‌تری داشته باشد. به عنوان نمونه یک شورولت کوروت Z06 را در نظر بگیرید که در پیچ‌های تند، عملکرد مؤثرتری را به نمایش می‌گذارد. ولی در پیست، این نگرانی‌ها جایی ندارند و با سرعتی بیشتر از خالی‌شدن باک SV از بنزین، از نظرها ناپدید می‌شوند.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

امّا کمتر کسی در یک پمپ بنزین، متوجه این موضوع می‌شود. چیزی که بیشتر به چشم می‌آید، ابعاد و اندازه‌های لامبورگینی است. در حالی که فاصله محوری اونتادور مشابه یک هوندا سیویک و برابر ۲/۷ متر است، ولی قامت کوتاه و عریض، و همین‌طور پیش‌آمدگی‌های بزرگ در بدنه باعث می‌شود که یک خودروی تنومند به نظر برسد. در واقع، عرض SV به اندازه یک نسخه استاندارد از فورد F-250 پیکاپ است.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

همه اینها در کنار فرم و چهره ظاهری، موجب می‌شود که اونتادور سوپرولوجه شرایط چندان راحتی در جاده نداشته باشد. ضمن اینکه رانندگی در محیط شهری همیشه با ترس ساییده‌شدن یکی از چرخ‌ها به یک جدول پنهان شده در کنار خیابان همراه است. امّا در جاده‌های باز، به علت ارتفاع پایین کاپوت، نمای بیرونی بسیار وسیع است و اشراف زیادی بر حومه شهر وجود دارد؛ موضوعی که شاید شما را برای رانندگی لذت‌بخش با نهایت سرعت بیشتر تهییج کند. امّا ممکن است پس از تجربه‌کردن بازخورد فرمان، نظر دیگری پیدا کنید. در عمل، فرمان دارای وزنی متعادل است، ولی بازخورد مناسب در سطح مدل‌هایی مانند پورشه کیمن را ندارد. سیستم جدید دستیار الکترونیکی فرمان SV با یک مکانیزم نسبت متغیر در ستون فرمان عمل می‌کند. بازه حرکتی سیستم فرمان، به‌ویژه در سرعت‌های بالاتر، از گستردگی مناسبی برخوردار است، ولی ابهامات موجود در آن باعث کاهش اعتماد به نفس رانندگی می‌شود.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

امّا چیزی که در سوپرولوچه رخ نمی‌دهد، بیش‌فرمانی است. تایرهای «پیرلی پی زیرو کورسا» نزدیک به ۴ اینچ عریض‌تر از تایرهای جلو هستند و سهم زیادی در این رابطه دارند. گیربکس نیمه اتوماتیک ۶ سرعته تک‌کلاچه، یک حال و هوای «قدیمی» دارد. همچنین فاصله زیاد بین دنده‌ها در حالت «استرادا»، برای خودرویی با چنین کاراکتری، به نوعی غیرطبیعی است. در همین حال، با سوئیچ به دیگر حالت‌های رانندگی شامل «اسپورت» و «کورسا»، روند شیفت دنده‌ها سریع‌تر شده، واکنش پدال گاز بالاتر می‌رود و سختی دامپرهای سیال مغناطیسی جدید سوپرولوچه افزایش می‌یابد.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

یکی از نکات شگفت‌انگیز SV، ترمزهای استاندارد کربن-سرامیکی آن هستند که از سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، به گونه‌ای خودرو را متوقف می‌کنند که شبیه به ایستادن یک مزدا MX-5 میاتا از سرعت‌های معمول بزرگراهی است. درون کابین، فضای داخلی اونتادور تقریباً به همان شکل مدل پایه باقی مانده است؛ البته به جز چند بخش چرمی. در پنل‌ درها، تونل و کف از فیبرکربن استفاده شده و یک نمایشگر جدید و زرد رنگ برای مجموعه ابزارها، دنده‌ها و سرعت موتور را به شکلی واضح نمایش می‌دهد. در این میان، باید به ارتفاع پایین صندلی‌ها نیز اشاره کرد که هیچ‌گونه تنظیم ارتفاع یا زاویه‌ای برای آنها درنظر گرفته نشده است.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

در مجموع به عنوان یک خودرو برای لذت‌بردن از رانندگی، اونتادور در رده بسیار بالایی قرار می‌گیرد. سرعت این مدل، دیوانه‌وار است، سیستم ترمزی در کلاس جهانی دارد و چسبندگی بسیار خوبی ایجاد می‌کند. امّا برخی محدودیت‌ها باعث می‌شوند که از رقابت با  بهترین خودروهای دنیا برای رانندگان دور شود. امّا «سوپر ولوچه» هنوز هم یک خودروی خاص است و چیزی مانند منظم و نرمال بودن در آن راه ندارد؛ به عبارتی، این یک «لامبورگینی» است.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

مشخصات:

    نوع خودرو: موتور وسط، دو دیفرانسیل، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.

    قیمت مدل تست: ۵۲۴۸۹۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۹۷۸۹۵ دلار).

    نوع موتور: DOHCبا ۴۸ سوپاپ V-12، بلوک و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.

    گنجایش: ۶۴۹۸ سی‌سی.

    قدرت: ۷۴۰ اسب بخار در ۸۴۰۰ دور در دقیقه.

    گشتاور: ۶۹۰/۱ نیوتن‌متر در ۵۵۰۰ دور در دقیقه.

    گیربکس: ۷ سرعته نیمه‌اتوماتیک با حالت شیفت دستی.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

ابعاد:

    فاصله محوری: ۲/۷ متر.

    طول ماشین: ۴/۸۳۶ متر.

    عرض: ۲/۰۲۹ متر.

    ارتفاع: ۱/۱۳۵ متر.

    وزن کلی: ۱۷۵۵ کیلوگرم.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

تست‌های سرعت:

    صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۷ ثانیه.

    صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ ثانیه.

    صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۲۲/۳ ثانیه.

    استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.

    عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۰/۵ ثانیه با سرعت نهایی ۲۱۸/۸۷ کیلومتر بر ساعت.

    سرعت نهایی (تخمین خودروساز، محدودیت دراگ): ۳۴۹/۲۳ کیلومتر بر ساعت.

    مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۸۰۶ متر.

    چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت:04 g.

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

بررسی لامبورگینی اونتادور SV مدل ۲۰۱۶

مصرف سوخت:

    تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۲۱/۴ لیتر در شهر و ۱۳/۱ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.

    مصرف سوخت در تست: ۲۹/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.


ویدیو مرتبط :
لامبورگینی اوراکان، گاو خشمگین سریع السیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی + تصاویر



اخبار گوناگون - وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی + تصاویر

لامبورگینی خودروسازی است که همیشه به خشونت در طراحی محصولاتش معروف بوده. اما داستان این یکی به کلی تفاوت دارد. گویی شرکت می‌خواهد کار رقبا را یکسره کند!

خودروهای لامبورگینی نام خود را از گاوهای خشن برداشت می‌کنند و وننو هم در میان این خودروها است. در حقیقت Veneno نام یک گاو خشن در استادیوم‌های گاوبازی سال 1914 بود که توانست چندین نفر گاوباز حرفه‌ای را زخمی کند.

از نظر طراحی بدنه، وننو یکی از خشن‌ترین طراحی‌های روز را در اختیار دارد. با این‌که قبل از رونمایی این خودرو شایعات حاکی از آن بود که این محصول بر اساس اونتادور ساخته شده، اما پس از رونمایی مشخص شد که این موضوع به‌هیچ‌وجه حقیقت ندارد.

قسمت جلویی این خودرو با شکل آئرودینامیکی با دریچه‌های بزرگ هوا ساخته شده که می‌تواند باعث شود تا خودرو در سرعت‌های بالا به شکل بهتری کنترل شود. متفاوت‌ترین ویژگی بارز در طراحی قسمت جلوی این خودرو چراغ‌های Y شکل آن است که برای اولین بار در لامبورگینی به کار رفته است.

در قسمت‌های کناری و پشت خودرو نیز می‌توانید شباهت‌ها و تفاوت‌های بسیاری را نسبت به محصولات گذشته لامبورگینی بیابید. در نگاه اول به پشت خودرو چهار اگزوز بسیار بزرگ را مشاهده می‌کنید که با طراحی زیبایی در داخل بدنه قرار گرفته‌اند. از دیگر مشخصه‌های قابل‌رؤیت می‌توان به ورودی‌های هوا برای خنک نگه داشتن موتور و چراغ‌های خاص آن اشاره کرد.

تمامی قسمت‌های بدنه این خودرو با استفاده از فیبر کربن ساخته شده که به مقدار قابل‌توجهی وزن آن را کاهش داده است. این کاهش وزن باعث شده تا این محصول با اینکه از موتور چندان متفاوتی نسبت به اونتادور استفاده نمی‌کند، بتواند نسبت به آن خودرو عملکرد بسیار بهتری را ارائه دهد.

در قسمت داخلی خودرو، لامبورگینی باز هم از فیبر کربن استفاده کرده است و شما می‌تواند آن را به‌صورت کاملاً واضح مشاهده کنید. صندلی‌های به کار رفته نیز جنس کاملاً خاص و مخصوص لامبورگینی ساخته شده است.

شرکت تصمیم گرفته تا تعداد بسیار محدودی از این محصول را تولید کند. از وننو معمولی تنها 4 دستگاه تولید شد که سه نمونه آن به فروش رفت و یکی در اختیار شرکت لامبورگینی باقی ماند. از وننو Roadster، مدل بدون سقف این خودرو، نیز 9 دستگاه تولید شده است.

افراد بسیاری باور داشتند که لامبورگینی در هنگام رونمایی از وننو به مقدار کافی تبلیغات انجام نداد و به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت تا برای رونمایی از مدل رودستر آن از هیچ هزینه‌ای دریغ نکند. رونمایی رسمی این خودرو با استفاده از یک ناو هواپیمابر ایتالیایی استفاده شده که توانست به تبلیغ هرچه بیشتر این محصول کمک کند.

افراد خوش‌شانسی که توانستند هزینه چند میلیون دلاری این خودرو را پرداخت کنند از موتور بهینه‌شده اونتادور بهره‌مند شدند که می‌تواند در زمان 2.8 ثانیه سرعت این محصول را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند. توان این خودرو نیز 750 اسب‌بخار است که حداکثر سرعت این خودرو را به 355 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

افرادی که نتوانستند هزینه چند میلیون دلاری این خودرو را پرداخت کنند، درصورتی‌که بخواهند محصول مشابهی را پیدا کنند زیاد در این زمینه موفق نخواهند بود. وننو خودرویی است که تقریباً هیچ محصول مشابهی در بازار ندارد و نمی‌تواند آن را با هیچ خودروی دیگری جایگزین کرد. با این حال همچنان می‌توان امید داشت که شرکت لامبورگینی به تولید چنین محصولاتی ادامه دهد.

قیمتی که شرکت لامبورگینی برای این محصول تعیین کرده است بی‌نظیر است. مدل اولیه با سقف وننو به قیمت 3.9 میلیون دلار و مدل بدون سقف آن به قیمت 4.5 میلیون دلار به فروش رفت. بی‌دلیل نیست که شرکت لامبورگینی حاضر شد تا از یک ناو جنگی برای رونمایی از این محصول استفاده کند. 

 

لامبورگینی حاضر شد تا از یک ناو جنگی برای رونمایی از این محصول استفاده کند.  

  

نوع ساختار

موتور وسط-4 چرخ متحرک-2 سرنشین-2 در (کوپه)

نوع موتور

DOHC دارای 12-سیلندر-48سوپاپ-بلوک های آلومینیومی

حجم موتور

6498 سی سی

قدرت

740 اسب بخار در 8400 RPM

گشتاور

509 پوند بر فوت در 5500 RPM

انتقال قدرت

توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و دستی

فاصله بین 2 محور

265.7 سانتیمتر

طول

494 سانتیمتر

عرض

204 سانتیمتر

ارتفاع

115 سانتیمتر

وزن

1723 کیلوگرم

صفر تا 100

2.7 ثانیه

صفر تا 160

6.1 ثانیه

سرعت نهایی

355 کیلومتر در ساعت

پایه قیمت

3,910,379 دلار

 

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

وننو رودستر، مدل بدون سقف این خودرو، افتتاحیه ای بسیار گران تر داشت. این خودرو استفاده از یک ناو جنگی به امارات منتقل شد و مراسم رونمایی فوق العاده ای را به خود اختصاص داد.

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار,اخبار علمی,وننو؛ گاو خشمگین لامبورگینی

 

اخبار گوناگون - بازار خبر