دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

انجمن خودروهای میلیون‌ دلاری‌


خودروهای لوکس و سوپر اسپرتی که در نهایت محدوده قیمت خود قرار داشته و به تعداد محدود که معمولا کمتر از 100 دستگاه بوده تولید می شوند. خریداران این خودروها نیز افرادی خاص یا همان قشر فوق ثروتمند جهان هستند.

یکی از ویژگی هایی که خریداران خودروهای لوکس و سوپر اسپرت به دنبال آن هستند خاص بودن خودرو خریداری شده است.

زمانی که یک کلکسیونر خودرو به حراجی ماشین های خاص می رود مسلما پیش بینی قیمت های بالای یک میلیون دلار را نیز کرده است. البته ممکن است در نهایت موفق به خرید خودروی مورد نظر خود نشود اما برخورداری از شانس آشنایی با مشخصات فنی و جزئیات دقیق آن خودرو که تاریخ خاصی را به آن می بخشد نیز احساس رضایت و خوشحالی را در وی ایجاد می کند.

اما تعداد خودروهایی که با برچسب قیمت میلیون دلاری عرضه می شوند، چندان زیاد نیست. خودروهای لوکس و سوپر اسپرتی که در نهایت محدوده قیمت خود قرار داشته و به تعداد محدود که معمولا کمتر از 100 دستگاه بوده تولید می شوند. خریداران این خودروها نیز افرادی خاص یا همان قشر فوق ثروتمند جهان هستند.  

مسلما این خودروها برای انجام خرید روزانه، رساندن بچه ها به مدرسه و یا رفتن به یک رستوران غذای فوری مک دونالد تولید نشده اند. بسیاری از آنها دارای موتوری با دو توربو شارژر بوده که قابلیت رسیدن به سرعت هایی بالاتر از 200 مایل بر ساعت را فراهم کرده و در کسری از ثانیه می توانند به این مهم دست یابند.  

در ادامه این مطلب نیز برخی از میلیون دلاری های صنعت خودروسازی جهان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

جاگوار هیبرید سوپر کار

قیمت: 1.1 میلیون دلار
این خودرو طی نمایشگاه خودرو پاریس در سال 2010 توسط شرکت جاگوار به نمایش درآمد. پس از همکاری با تیم بریتیش فرمولا وان و شرکت مهندسی ویلیامز گرند پری، جاگوار اعلام کرده است که هیبرید سوپر کار به تعداد 250 دستگاه و با میانگین قیمت 1.1 میلیون دلار عرضه خواهد شد. عملکرد این خودرو همانند سریعترین خودروهای بازار اعلام شده و فن آوری های پیشرفته به کار رفته در آن می تواند قیمت میلیونی آن را مقرون به صرفه جلوه دهد. کاهش انتشار دی اکسید کربن در حالی که به سرعتی بیش از 200 مایل بر ساعت دست پیدا می کنید، بسیار جالب توجه است.
 



ویدیو مرتبط :
کوچولو ۲۵ دلاری قوی تر گنده لات چند صد دلاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری



گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم 20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانس پرس نوشت: با وجود تحریمات، ثروتمندان ایرانی به خودرهای لوکس روی آورده و حاضر به پرداخت مبالغی به مانند 360 هزار دلار بابت این اتومبیل ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودور تمام پول را پرداخت می کنند که در کل 2 یا 3 برابر قیمت اصلی آن است.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، 563 مدل مختلف "پورش" در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد.

به نوشته ی فرانس پرس، هدف پورش فروش 800 خودرو در سال جدید ایرانی است.  "مازراتی" هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. "مازراتی" و "پورش" به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم  20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند 110 هزار دلار(مانند پورش باکستر) تا 360 هزار دلار(مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودور می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق 700 دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند.

بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها 40 هزار خودور در سال گذشته به ایران وارد شد.

هم اکنون، ارزیابی می شود که 14 میلیون خودرو در جاده های ایران حضور داشته باشد./انتخاب