دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اقیانوسی درون یک سنگ +عکس



اقیانوسی درون یک سنگ +عکس

از جمله مهمترین مواردی که درون این سنگ قرار دارد میتوان به یک گونه گیاه دریایی، سنگ ریزه های اقیانوس و یک ماهی بسیار کوچک اشاره کرد.

سنگ ها هر مقدار که شفافیت بیشتری داشته باشند، بیشتر هم مورد توجه قرار میگیرند و این نکته در میان انسان ها جا افتاده است که هر سنگ شیشه ای زیباتر خواهد بود. برخی از این سنگ ها قیمت های بسیار زیادی دارند.

 

"اوپال" که یک نوع خاص از عقیق های دریایی است از جمله سنگ های شگفت انگیز دنیا است که در سواحل و نزدیکی دریا و اقیانوس می توان آن را پیدا کرد. این سنگ شیشه ای رنگ بیشتر در میان سنگ های معدنی دسته بندی میشود.

 

اقیانوس , گیاه دریایی , سنگ ریزه های اقیانوس

 

نکته خاص در مورد سنگ"اوپال" این است که 3 تا 21 درصد از آن را آب تشکیل می دهد، البته برخی اعتقاد دارند که این سنگ میتواند تا 10 درصد آب داشته باشد. میزان آب سنگ با قیمت آن رابطه مستقیم دارد زیرا خاصیت اصلی یعنی نمایش اقیانوس در آب بیشتر است.

 

یکی از جالب ترین سنگ های این نوع را خانمی به نام"چیم" در اختیار دارد. درون این سنگ شما می تواند نشانه های مختلفی از اقیانوس های پهناور را مشاهده کنید.

 

از جمله مهمترین این موارد میتوان به یک گونه گیاه دریایی، سنگ ریزه های اقیانوس و یک ماهی بسیار کوچک اشاره کرد که درون این سنگ قرار گرفته است. سنگ این خانم به "اقیانوسی درون یک سنگ" معروف شده است و از جالب ترین سنگ های دنیا به حساب می آید.

 

اقیانوس , گیاه دریایی , سنگ ریزه های اقیانوس

 

اقیانوس , گیاه دریایی , سنگ ریزه های اقیانوس

 

اقیانوس , گیاه دریایی , سنگ ریزه های اقیانوس

 

اقیانوس , گیاه دریایی , سنگ ریزه های اقیانوس

 

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
‫عمل سنگ شکنی درون اندامی و یا TUL‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جهان زیبای درون شهاب‌سنگ‌ها +عکس


صخره‌های فضایی معمولا به دلیل نمای خارجی خاکستری‌شان شهره‌اند، اما دانشمندی به نام «جف بارتون» جهان زیبای زیر این سطح خاکستری را به نمایش گذاشته است.

ایسنا: صخره‌های فضایی معمولا به دلیل نمای خارجی خاکستری‌شان شهره‌اند، اما دانشمندی به نام «جف بارتون» جهان زیبای زیر این سطح خاکستری را به نمایش گذاشته است.




وی از صدها شهاب‌سنگ 4.5 میلیارد ساله با استفاده از دوربین استاندارد، فیلتر، طیف‌نگار، نرم‌افزار ساده و همچنین یک میکروسکوپ قدرتمند جهت زوم‌کردن عکس گرفته است.



این دانشمند 66 ساله اهل تگزاس امریکا مطالعه خود بر روی بخش‌های نازکی از صخره‌ها و شهاب‌سنگ‌ها را در سال 2004 آغار کرد.



وی چگونگی شناسایی مواد معدنی موجود در بخش‌های باریک این صخره‌ها را با استفاده از شاخص اندازه‌گیری انکسار و توسط یک میکروسکوپ به خود یاد داد.



تمامی شهاب‌سنگ‌ها و بخش‌های نازک از کلکسیونرها جمع‌آوری شده بودند.



اکثر شهاب‌سنگ‌ها قطعاتی از سیارک‌ها هستند که از کمربند سیارک‌های واقع در بین مریخ و ژوپیتر سقوط کرده‌اند.



این حجم از فضا شامل بیش از یک میلیون جرم آسمانی است که اندازه‌ آن‌ها از یک متر تا 800 کیلومتر گزارش شده است.



بزرگ‌ترین شهاب‌سنگ با وزن 60 تن حدود 80 هزار سال پیش بر روی زمین سقوط کرد.



این شهاب‌سنگ در منطقه Otjozondjupa واقع در نامیبیای افریقا فرود‌ آمد و در سال 1920 توسط مالک زمین محل برخورد و حین شخم‌زدن کشف شد.