دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

از خواص ویتامین «ای» چه می دانید؟



 

 

از خواص ویتامین «ای» چه می دانید؟

 

 

متخصصان دانشكده علوم پزشكی دانشگاه لس آنجلس در یك مطالعه جدید تایید كردند كه مبتلایان به بیماری های كبدی می توانند با مصرف مواد غذایی و یا مكمل های حاوی ویتامین «ای» به درمان خود كمك كنند اما مصرف این ویتامین باید حتما تحت نظر پزشك باشد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان همچنین خاطرنشان كردند كه افراد مبتلا به كبد چرب نیز می توانند از این ویتامین برای بهبود بیماری خود استفاده كنند، اما متاسفانه مصرف این ماده برای بیماران كبدی كه به دلیل مصرف الكل دچار این بیماری شده اند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، دكتر آرون سانیال از دانشگاه ویرجینیا نیز متذكر شد: در گذشته ویتامین «ای» برای درمان بیماری های كبدی اصلا توصیه نمی شد و فقط افرادی كه در شرف ابتلا به این بیماری بودند، می توانستند از آن استفاده كنند اما با مطالعات جدید مشخص شد كه می توان از این ویتامین حتی برای بهبود بیماران كبدی دیابتی هم استفاده كرد.

بررسی های گسترده و بازبینی های مطالعاتی از سوی این متخصصان نشان دادند كه ویتامین ای در مقابله با بسیاری از بیماریها به بدن كمك می كند و سلول ها را در برابر انواع مشخصی از آسیب های بیولوژیك حفظ كرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد. این خاصیت ویتامین ای در طول زمان باعث كند شدن آسیب های سلولی می شود كه به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.

ویتامین ای در پیشگیری از برخی اختلالات تاثیر دارد و به درمان بعضی دیگر از بیماری ها كمك می كند. برای مثال ویتامین ای نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها شامل سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ، سینه و پروستات ایفا می كند. همچنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و دهانه رحم را كاهش می دهد.

مهمترین منابع غذایی حاوی ویتامین ای شامل آجیل ها مثل مغز بادام، فندق، و گردو، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارین، روغن سبزیجات فشرده شده خنك، شامل ذرت، گل آفتابگردان، سویا، دانه پنبه، سبوس گندم، اسفناج، كلم پیچ و سیب زمینی هستند. البته علاوه بر موارد غذایی، با تشخیص پزشك مكمل های این ویتامین نیز در صورت نیاز تجویز می شوند..... /   خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
خواص کیوی و نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از خواص قارچ چه می‌دانید؟



 

 

خواص قارچ

 

 

این گیاه اغلب در گروه سبزیجات طبقه‌بندی می‌شود در حالی که در واقع به طبقه خاص خود موسوم‌ به قارچ‌ها تعلق دارد.


هزاران سال است که قارچ هم بعنوان ماده غذایی مناسب و هم برای اهداف و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


به گفته متخصصان؛
قارچ‌ها منبع غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند.


بر اساس این گزارش،
قارچ‌ها برای تقویت استخوان‌ها مفید هستند، خستگی را رفع و کمبود ویتامین د را جبران می‌کند.


علاوه بر این، برای اینکه تمام مواد مغذی از مواد غذائی به بهترین صورت جذب شوند، بدن نیاز به ویتامین‌های گروه ب دارد و قارچ یک دسته از این ویتامین‌ها را می‌تواند، تامین کند.


به گزارش سایت "تغذیه‌ گیاهخواری"
، قارچ‌ها منبع سرشاری از ریبوفلاوین، نیاسین و سلنیوم هستند. سلنیوم آنتی اکسیدانی است که با همکاری ویتامین «ای» سلول‌ها را از تاثیرات آسیب‌رسان و مخرب رادیکال‌های آزاد در امان نگه می‌دارد. همچنین مصرف سلنیوم در مردان مسن خطر بروز سرطان پروستات را تا 65 درصد کاهش می‌دهد.


قارچ‌ها همچنین منبع مهمی از اسید فولیک هستند که ویتامین مهمی برای زنان بویژه در دوران بارداری محسوب می‌شود.


معمولا قارچ را بایستی فقط به صورت پخته مصرف کرد زیرا قارچها آلوده به موادی هستند که فقط در اثر طبخ از بین می روند.


ولی قارچ‌هایی را که در واحدهای صنعتی تولید می‌شوند، می‌توان بدون هیچ مشکلی پس از تمیز کردن مصرف کرد.

 

با وجود خواص سرشاری که این خوردنی دارد متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند؛ اشخاصی که نمی‌خواهند از گوشت استفاده کنند برای تامین پروتئین مورد نیاز بدنشان نمی‌توانند قارچ را جایگزین آن کنند چون قارچ جای گوشت را نمی‌گیرد.