دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اركستر رادیواكتیو سوئد


تیم ایمنی اتمی سوئد به همراه یك آهنگساز و یك موسیقیدان دست به ساخت اركستر رادیواكتیو زده‌اند كه بر حركات حقیقی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مبتنی است.

تیم ایمنی اتمی سوئد به همراه یك آهنگساز و یك موسیقیدان دست به ساخت اركستر رادیواكتیو زده‌اند كه بر حركات حقیقی ایزوتوپ‌های رادیواکتیو مبتنی است.

اعضای تیم اركستر رادیواكتیو به صدها ایزوتوپ گوش فرادادند تا صدای آنهایی كه به لحاظ هنری خوشنواتر بودند را پیدا كنند. در برخی موارد مانند ایزوتوپ كبالت 60، آنها از اثر طیفی گاما برای تبدیل آن به یك اثر صوتی استفاده كردند.

همه چیز در اطراف ما با انرژی رادیواكتیو جریان دارد. برای مثال، یك میز در آشپزخانه كه از میزان فراوانی از پتاسیم برخوردار است، نیروی عضلات انسان را افزایش داده و برای سلامت قلب مفید است.

كسر كوچكی از این ماده شیمیایی یا حتی بدن خود ما تابش‌هایی را ساطع می‌كند. با این حال همه مردم از چگونگی عملكرد این تابشها مطلع نیستند.

جرج هرلیتز، سرپرست پروژه اركستر رادیواكتیو اظهار كرد: در حال حاضر ما 3175 ایزوتوپ مختلف را می‌شناسیم كه هر كدام از الگوی فروپاشی خاص خود برخوردار است. ما این انرژی از بین رفته را از هر سطح گرفته و آن را به هرتز، چیزی شبیه ولتاژ كیلوالكترون برای دو فركانس، ترجمه می‌كنیم.


ویدیو مرتبط :
چگونگی پراكندگی مواد رادیواكتیو نیروگاه فوكوشیما در جو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اركستر ملی احیا می‌شود



 

 

 

اركستر ملی احیا می‌شود

 

اركستر ملی ایران كه پس از كناره گیری فرهاد فخرالدینی از رهبری آن در خرداد ماه، به حالت نیمه تعطیل درآمده بود، با برخی تغییرات همچون كاهش تعداد اعضای آن دوباره كار خود را از سر می گیرد.

 

برخی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی به همراه مشاوران هیات مدیره خانه با بررسی وضعیت فعلی اركستر موسیقی ملی در خصوص احیا و راه اندازی مجدد این اركستر تشكیل جلسه داد.



به گزارش سایت خانه موسیقی، این جلسه روز شنبه ۱۵ مهرماه با محمدرضا شجریان(رئیس شورا) ، فرهاد فخرالدینی ، مهندس كاظمی ، داوود گنجه ای ، محمد سریر و علی مراد خانی در محل موزه موسیقی تشكیل شد.



در این نشست ابتدا گزارشی از سابقه اجرایی و تعداد اعضا و وضعیت كلی اركستر ارائه شد و سپس موضوع امكان فعالیت اركستر ملی در چهارچوب بخش خصوصی و مرتبط با خانه موسیقی و یا ادامه حیات آن در وضعیت قبلی مورد بررسی قرار گرفت.



همچنین در خصوص محدود ساختن تعداد اعضای اركستر پیشنهاد شد كه در كنار فعالیت های اركسترملی یك اركستر كوچك با ۱۵ تا ۲۵ نفر برای اجرای خارج از كشور نیز در نظر گرفته شود.



در این نشست در مورد امكانات شهرداری وبرنامه های آنها جهت تشكیل یك اركستر با این شكل نیز مطرح شد و همچنین پیشنهادهای دیگری در زمینه ثبت شركت بصورت مستقل و زیر نظر یك نهاد معتبرنیز مورد بررسی قرار گرفت.



یكی دیگر از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه گفت وگو با مسئولان ارشاد بود تا امكان و خواست وزارت ارشاد برای احیا اركستر موسیقی ملی مشخص شده ومیزان تعامل با این وزارتخانه نیز تعیین گردد.


در پایان این جلسه در خصوص منابع مالی و بودجه سالانه اركستر و همین طور تعداد اجراهای اركستر برآوردهایی ارائه شد و نهایتا مقرر شد در جلسه بعدی به صورت مشخص تر در این زمینه تصمیم گیری شود.