دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آینده خودروسازی با طرح گوگل +عکس



اخبار تکنولوژی - آینده خودروسازی با طرح گوگل +عکس

آخرین طرحی که شرکت گوگل ارائه کرده است نشان می دهد علاقه خاصی برای ورود به دنیا خودروسازی دارد زیرا تصاویری از خودروهای خودکار را منتشر کرده است که نشان می دهد در آینده خودروهای بی راننده کار گوگل خواهد بود.

گوگل کار خود را با یک وبسایت ساده جستجو آغاز کرد و حالا به جایی رسیده است که در هر بخشی از زندگی روزمره ما جایگاهی پیدا کرده است. از گوشی های آندرویدی تا جستجو در اینترنت، چک کردن ایمیل ها و ... همه با گوگل در ارتباط است.

آخرین طرحی که این شرکت بزرگ و معتبر دنیا ارائه کرده است نشان می دهد علاقه خاصی برای ورود به دنیا خودروسازی دارد زیرا تصاویری از خودروهای خودکار را منتشر کرده است که نشان می دهد در آینده خودروهای بی راننده کار گوگل خواهد بود.

 

اخبار,اخبار تکنولوژی,خودروسازی با طرح گوگل,شرکت گوگل


این خودروها در آینده مسافران را به مقصد های درست می رسانند و خودشان به دنبال جای پارک می روند. در این خودروها شما هیچ گاز ترمز یا فرمانی مشاهده نمی کنید و تنها کاری که لازم است انجام دهید نشستن و لذت بردن از فضای بیرون است.

پردازنده ها و نرم افزارهای بسیار قدرتمند برای کنترل این خودرو نیاز است که در حال توسعه و رشد هستند اما هنوز قابلیت اجرایی شدن را ندارند. برای کار کردن با این خودرو تنها باید مسیر را مشخص کرد و دکمه استارت را فشرد. به نظر شما آینده خودروها با این گونه موارد چگونه خواهد بود؟

 

اخبار تکنولوژی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اینجا گوگل است، دری که به آینده باز می‌شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

5 طرح بی نظیر خودروسازان برای آینده + عکس



اخبار گوناگون - 5 طرح بی نظیر خودروسازان برای آینده + عکس

طرح های مختلف خودرو همه روزه در حال رونمایی هستند و انسان های بسیاری در دنیا این طرح ها را دنبال می کنند. شرکت های مختلف طرح های جالبی را ارائه کرده اند که اینجا می توانید بخوانید.

گویا فیلم‌های سینمایی که در دسته علمی تخیلی قرار داشتند کم‌کم در حال تبدیل به واقعیت هستند. این آثار و خلاقیت‌هایی که در آنها به کار رفته با شرایط موجود در حال ورود به دنیای حقیقی هستند.

 

این مساله در تمام جوانب زندگی مصداق دارد. از دنیای تلفن‌های همراه گرفته تا کامپیوترها و حالا هم وسایل نقلیه، خصوصا اتومبیل‌ها. کمپانی‌های بزرگ پیش از اینکه مدلی را به تولید انبوه برسانند کانسپتی از آن را ساخته و آن را در نمایشگاه‌های معتبر به نمایش می‌گذارند و بعد از اینکه هر کانسپت مراحل خود را طی کرد برای ورود به بازار آماده می‌شود.

 

در سال گذشته میلادی نمونه‌های مختلفی از سازندگان بزرگ معرفی شده که احتمال اینکه همین روزها در جاده‌ها دیده شوند، بسیار زیاد است.

 

تویوتا DAR-V

 

اخبار , اخبار گوناگون , طراحی خودرو

 

تویوتا، یکی از بهترین مثال‌ها برای خودروهای مجهز دنیای جدید است. رانندگی با این خودرو خطر تصادفات را به حداقل و دقت راننده را به بیشترین سطح ممکن می‌رساند. استفاده از صفحه نمایشی که اطلاعات گسترده‌ای چون میزان ترافیک مسیر، آب و هوا، میزان سوخت موجود در باک و دیگر اطلاعات فنی خودرو را پیش چشم راننده قرار می‌دهد تا کنترل همه‌جانبه‌ای بر رانندگی خود داشته باشد. این خودرو در همکاری با مایکروسافت به گیرنده فرمان‌های صوتی و حرکتی نیز مجهز است و در این بخش از کینکت مایکروسافت استفاده می‌شود.

 

Ford Edge

 

اخبار , اخبار گوناگون , طراحی خودرو

 

فورد با معرفی کانسپت جدید خود قصد دارد که نام بزرگ فورد در عرصه خودروسازی را در اوج نگه دارد. این نمونه جدید فورد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات رانندگان را برطرف می‌کند. بسیاری از رانندگان حتی آنها که توانایی‌های بالایی در راندن خودرو دارند هنگام پارک کردن به مشکل برمی‌خورند. این کانسپت می‌تواند بدون نیاز به راننده پارک کند. استفاده از سنسورهای مختلف در این خودرو امر پارک کردن را برای هر راننده‌ای به سادگی آب خوردن می‌کند.

 

Volkswagen CrossBlue Coupe

 

اخبار , اخبار گوناگون , طراحی خودرو

 

ماشین‌های هیبریدی در سال‌های اخیر رشد کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در ادامه نیز این روند رشد بیشتری داشته باشد. این کانسپت ساخته شده توسط فولکس یکی از نمونه خودروهای هیبریدی است. در این مدل از دو موتور الکترونیکی استفاده می‌شود که روی هم 415 اسب بخار قدرت دارند. این خودرو با باک پر و یک بار شارژ موتور می‌تواند معادل 900 کیلومتر مسافت را طی کند و تنها با استفاده از باتری می‌تواند 20 کیلومتر را پشت سر بگذارد. سرعت ایندر 5/8 ثانیه از صفر به صد می‌رسد.

 

Mercedes AMG

 

اخبار , اخبار گوناگون , طراحی خودرو

 

اغلب واقعیت سوژه و موضوعی برای ساخت دنیای مجازی بوده اما در سال‌های اخیر گویی این روند هم دستخوش تغییر شده و چه بسا الهام‌هایی که از دنیای مجازی به واقعیت راه پیدا می‌کنند. این کانسپت مرسدس بنز هم نمونه‌ای واقعی از مدلی است که برای بازی گراند توریسمو که قرار است ماه آینده برای پلی‌استیشن 4 عرضه شود. این نمونه واقعی که خاستگاه مجازی دارد قرار است در جاده‌ها دیده شود. برای ساخت این اتومبیل طراحان و سازندگان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که حال و هوای فانتزی آن کاملا حفظ شود.

 

VIA Motors XTRUX

 

اخبار , اخبار گوناگون , طراحی خودرو

 

در نگاه اول این خودرو فرق چندانی با نمونه‌های موجود در رده خود ندارد اما در واقع تفاوت‌های بزرگی وجود دارد. این خودرو از سری اتومبیل‌های هیبریدی است که قرار است در آینده از آن بیشتر بشنویم. این اتومبیل هم از دو موتور الکتریکی مجزا استفاده می‌کند که روی هم رفته 402 اسب بخار قدرت دارند. این اتومبیل به‌عنوان یکی از نمونه‌های مناسب محیط‌ زیست معرفی شده است.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران