دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آینده بلوتوث 1



 

 

آینده بلوتوث 1

 

کاربرد:
-ایجاد شبکه بی سیم بین کامپیوترها در محیط های کوچک که پهنای باند کمی مورد نیاز است.
- ایجاد ارتباط بی سیم با دستگاه های ورودی و خروجی کامپیوترهای شخصی، مانند صفحه کلید، چاپگر، موس و میکروفن.

- بلوتوث فروش زیادی در تلفن های سلولی داشته است که آنها را قادر ساخته که به کامپیوترها و PDAs و handsfree ها و بسیاری دیگر از دستگاه ها متصل شوند و به این ترتیب یک شبکه بی سیم LAN را ایجاد می کنند. به طوری که کنترل بی سیم ارتباط میان یک تلفن همراه و handsrree مشهورترین کاربرد آن می باشد.

-انتقال فایل (مثل عکس و voice و غیره) بین گوشی های موبایل و PDAs و کامپیوترها از طریق OBEX.

- جایگزین کردن ارتباطات سریال سیمی در :

- دستگاههای اندازه گیری و آزمایش
- ابزارهای پزشکی
- گیرنده های GPS
- وسایل کمک شنوایی
- در دستگاه های کنترل راه دور که سابقاً از تکنولوژی INFRARED در آنها استفاده می شد.
- اتومبیل و استفاده از تکنولوژی بلوتوث به عنوان free hands تلفن در آن
- کنترل از راه دور تلویزیون بجای اینفرارد
- کنترل بی سیم کنسول های بازی، مانند WII شرکت NINTENDO و PLAYSTATION سونی که هر دو قرار است در دسته های بازی بی سیم خود از این تکنولوژی استفاده کنند.

 

 

امنیت:

تهدیدات امنیتی مرتبط با فناوری بلوتوث:
با رعایت نکات ایمنی و بکارگیری پتانسل های خاصی نظیر "تائید" و یا "رمزنگاری" می توان یک محیط امین ارتباطی را ایجاد نمود که دارای شرایط ایمنی مساعدی باشد، تعداد زیادی از دستگاه هائی که از بلوتوث استفاده می نمایند از کدهای عددی کوچک موسوم به (Pin code) در مقابل رمزهای عبوری استفاده می نمایند و همین موضوع می تواند مشکلات امنیتی خاص خود را به دنبال داشته باشد. در صورتی که افراد غیرمجاز قادر به تشخیص و ردیابی یک دستگاه بلوتوث گردند، می توانند اقدام به ارسال پیام های ناخواسته نموده و یا حتی الامکان استفاده از دستگاه بلوتوث را غیر ممکن نمایند. یک مهاجم می تواند با استفاده از مکانیزم های موجود به اطلاعات موجود بر روی دستگاه مورد نظر دستیابی و حتی به آنان آسیب رساند.

 

 

حفاظت در مقابل تهدیدات:
غیرفعال کردن بلوتوث در زمانی که از آن استفاده نمی گردد. صرفاً در مواردی که قصد ارسال اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر وجود دارد، می بایست پتانسیل بلوتوث فعال گردد و از فعال نمودن آن در سایر موارد اجتناب گردد.
استفاده از بلوتوث در حال نهان، با پیکربندی دستگاه مورد نظر در حالت نهان، سایر دستگاه ها قادر به شناسائی دستگاه مورد نظر نخواهند بود. این موضع باعث نمی گردد که دستگاه های بلوتوث قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر نباشند. در چنین مواردی می توان دستگاه ها را "جفت" نمود. بدین ترتیب آنان می توانند حتی در حالت نهان نیز با یکدیگر ارتباط برقرارکنند.


ویدیو مرتبط :
راه اندازی نرم افزار ارسال بلوتوث تبلیغاتی,بلوتوث انبوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرطان طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر می‌شود



 

پیشرفت سرطان

 

 

طی ۱۰‌سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز در این مدت ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن پیشگیری كنیم.

 


مرضیه وحید دستجردی در همایش یك دهه از فعالیت‌های واحد تحقیقات قند و چربی‌های خون پژوهشكده‌ علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم كشور كه در واحد تحقیقات قند و لیپید این پژوهشكده برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: شیوه زندگی تغییر كرده است و مردم تحرك لازم را ندارند.

 


وی گفت: زندگی مردم جامعه امروز كاملا مصنوعی و صنعتی شده است. نداشتن تحرك در زندگی باعث بروز بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری قلبی- عروقی می‌شود.

 


وزیر بهداشت اضافه كرد: نداشتن تحرك باعث افزایش وزن افراد جامعه شده است و افزایش وزن یكی از مهم‌ترین فاكتور‌هایی است كه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

 


وحید دستجردی گفت: باید به سلامت مردم توجه زیادی داشته باشیم. برای سلامت مردم باید شیوه‌های زندگی تغییر كند و تغییر شیوه زندگی مستلزم داشتن تحرك، ورزش و تغذیه مناسب است و اگر این دو دستورالعمل را مردم رعایت كنند، سلامت آنها حفظ می‌شود.

 


وی افزود: امروزه مردم جامعه از غذاهای آماده بسیار استفاده می‌كنند و مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و استفاده از روغن‌های ترانس بالا باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

 


وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت برنامه‌های زیادی را برای ارتقای سلامت مردم در نظر دارد و جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر از‌جمله دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را در دستور كار خود قرار داده است و باید برای آنها برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسبی انجام شود.

 


وی اضافه كرد: تقریبا طی ۱۰ سال آینده، شیوع بیماری‌ دیابت در كشور ۲ برابر می‌شود و بیماری سرطان نیز طی ۱۰ سال آینده ۳ برابر افزایش پیدا می‌كند كه باید عوامل خطرساز آن را شناسایی و از آن جلوگیری كنیم.

 


وحید دستجردی افزود: بنابراین آموزش‌های لازم به مردم در زمینه پیشگیری و درمان را باید در پیش بگیریم. به مردم توصیه می‌شود كه نكات بهداشتی را رعایت كنند.

 


وی گفت: از ماه آینده در ۶ شهر بزرگ كشور پروژه طرح پیشگیری از دیابت اجرا می‌شود كه این كار باعث افزایش امید به زندگی و افزایش كیفیت زندگی مردم می‌شود.

 


دانشگاه‌های علوم پزشكی از این پروژه حمایت می‌كنند و درواقع این تحقیقات باعث ارتقای سلامت مردم می‌شود.