دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آرش، سوپر اسپرت وحشی انگلیسی +عکس


ابرخودروی آرش AF8، سوپراسپرتی انگلیسی است که به لطف موتور 7 لیتری و 550 اسب‌بخار و وزن 1200 کیلوگرمی خود می‌تواند به بیشترین سرعت 322 کیلومتر بر ساعت برسد.

خبرآنلاین: ابرخودروی آرش AF8، سوپراسپرتی انگلیسی است که به لطف موتور 7 لیتری و 550 اسب‌بخار و وزن 1200 کیلوگرمی خود می‌تواند به بیشترین سرعت 322 کیلومتر بر ساعت برسد.

به لطف نمایشگاه خودروی ژنو در اواخر اسفندماه گذشته، ابرخودروهایی مانند کوئنیگزگ وان:1 و پاگانی زوندا Revolution مورد توجه ویژه مطبوعات قرار گرفتند اما در این میان خودروهایی مانند "آرش" پیش از موتورشو رونمایی شدند و در نمایشگاه حضور نیافتند. آرش AF8 ابرخودرویی انگلیسی است که از یک موتور فوق نیرومند 7 لیتری سود می‌جوید.



این خودرو دومین خودروی کمپانی است که نام آرش را به همراه دارد. مدل اول با نام آرش AF10 در سال 2010 / 1389 روی کار آمد. از این نمونه تنها یک دستگاه ساخته شد، اما کمپانی وعده داده از AF8 تعداد محدودی تولید خواهد شد.

مانند AF10، AF8 هم از یک موتور کارکرده 7 لیتری، 8 سیلندر و V شکل سود می‌جوید که در قسمت میانی جاسازی شده است. جالب توجه است که بازده موتور AF8 کمی پائین تر از مدل قبل است؛ قدرت آن 550 اسب بخار در دور موتور 6500 دور در دقیقه و گشتاورش 637 نیوتن‌متر در دور موتور 5000 دور در دقیقه است. مدل AF10 نیرویی معادل 600 اسب بخار تولید می‌کرد. موتور AF8 به کمک یک سیستم مکش کربنی از تنفس طبیعی بهره‌مند می‌شود در حالی که در سمت دیگر خودرو سیستم تیتانیومی اگزوز جاسازی شده است.

یک جعبه دنده 6 سرعته که روی ساب فریم عقب قرار داده شده، راننده را به انتخاب و تعویض دستی دنده‌ها دعوت می‌کند و هیجان قابل توجهی به سواری با AF8 می‌بخشد.



رمز موفقیت AF8 در ساختار سبک وزن آن نهفته است. صفحات فیبر کربنی بدنه و شاسی لوله‌ای ساخته شده از فولاد و فیبر کربن استحکام‌یافته، وزن کل خودرو را به 1200 کیلوگرم رسانده‌اند.

AF8 به وسیله تایرهای میشلن خلبانی که چرخ‌های آلومینیومی را در بر گرفته‌اند با زمین در تماس است. در نتیجه استفاده از این لاستیک‌ها شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.5 ثانیه به طول انجامیده و بیشینه سرعت 322 کیلومتر بر ساعت رقم خورده است. سیستم تعلیق دو جناغی دست‌اندازهای مسیر را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و دیسک ترمزهای استیل عملیات توقف را بر عهده دارند.

ممکن است سیستم انتقال قدرت AF8 کمی قدیمی باشد اما AF8 به اندازه کافی فناوری به‌روز ارائه می‌کند که هر نوع کاستی را جبران کند؛ از جمله این امکانات می‌توان به سیستم کنترل کشش آرش، سیستم لمسی سرگرمی- اطلاعاتی، شیشه جلو مجهز به سیستم حرارتی و سیستم‌های اختیاری ردیابی و ایموبلایزر امنیتی اشاره کرد. سیستم تهویه هوای مطبوع نیز در تابستان سوزان که در حال نمایش چرخ‌های عجیب و غریب خودروی خود هستید، بسیار مفید واقع خواهد شد.



آرش فربود، رییس کمپانی آرش موتور در توضیح خودروی جدید می‌گوید که طراحی خارجی AF8 از مدل AF10 و جی‌تی‌های "فربود" که پیش‌تر روی کار آمد، برگرفته شده است اما می‌توان ویژگی‌های جدید را نیز در آن مشاهده کرد. با بهره‌گیری از زوایای منحنی طراحی AF8 حساب شده تر از AF10 است اما جذابیت آن تا حد زیادی کم شده است. بعضی طراحی آن را تلفیقی از سایر سوپراسپرت‌های گذشته و حاضر می‌دانند و خصوصیت ظاهری قابل توجه آن را چراغ‌های ال.ای.دی عقب نامیده‌اند.

قیمت این خودرو 275هزار دلار اعلام شده که تفاوت چشم‌گیری با بسیاری از خودروهای هم‌کلاس آن دارد. از این مدل در مرحله اول 36 دستگاه تولید می‌شود که در رنگ زرد ارائه می‌شود. همچنین گزینه‌های متنوع دیگری نیز برای رنگ بدنه در نظر گرفته شده که مشتریان می‌توانند از این لیست رنگ موردنظر خود را سفارش دهند.













ویدیو مرتبط :
سوپر اسپرت آرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین ایرانی وارد عرصه ساخت خودرو سوپر اسپرت شد/ خودروی 275 هزاردلاری به نام «جانور»(+عکس)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در میان خودروهای سوپر اسپرت در جهان به تازگی ایرانیان خارج از کشور بسیار فعال عمل می کنند. ابتدا آرش فربد خودرو آرش را معرفی کرد و حالا فردیس رضوانیه، رضوانی موتور را تاسیس کرده که اولین محصولش هم به تازگی با نام بیست( Beast) رونمای شده است. (Beast در انگلیسی به معنی جانور است.)

قبل از فردیس رضوانی، آرش فربد اولین ایرانی در خارج از ایران بود که شرکت خود را با نام آرش موتورز برای ساخت خودروهای سوپر اسپرت در انگلستان تاسیس کرده بود . محصول آرش موتورز هم خودرو آرش AF8، است که با موتور 7 لیتری و 550 اسب بخاریش و با توجه به وزن 1200 کیلوگرمی خودرو می تواند به سرعت 322 کیلومتر در ساعت برسد. قیمت این خودرو 275 هزار دلار اعلام شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

آرش فربد در این شرکت با تلفیق موتور و اجزای خودروهای مختلف سوپر اسپرت جدیدی شرکت خود را خلق می کند.حال فردیس رضوانی هم در آمریکا دست به کاری مشابه زده است.

شرکت وی به تازگی از مدل اسپرت «بیست» (جانور) رونمایی کرده است. این خودرو اسپرت بر روی شاسی و موتور آریل اتم، خودروی اسپرت انگلیسی ساخته شده و قیمت پایه آن 165 هزار دلار است.

طراح این خودرو سمیر سادیخوف است که در  گذشته استون مارتین DBC را طراحی کرده است. طراحی خودرو در عین سادگی بسیار اسپرت و عضلانی و پر از انحنا است. چراغ های جلوی خودرو باریک بوده و شیشه جلو نیز متحرک است.

کمپانی رضوانی MOTORS در ایالت کالیفرنیا آمریکا مستقر است. فردیس  به دلیل آنکه  پدرش  یک خلبان جنگنده بوده ، عاشق هواپیماها مخصوصا جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودروی او نیز شباهت زیادی به جنگنده داشته باشد.

فردیس رضوانی کار طراحی خودرو را ابتدا از شرکت Vencer Sarthe در اروپا آغاز کرد. او از بچگی به دلیل شغل پدرش که خلبان بود عاشق سرعت و هیجان بود. وی برای همین، استعداد خود را به سمت طراحی خودرو های سوپر اسپرت سوق داد .

نشان رضوانی موتور ترکیبی از یک بال و فرمان خودرو است . بال شاید نشانه ای علاقه زیاد وی به هواپیما و پرواز باشد و فرمان نیز نشان خودرو است . البته اگر مرد وسط نشان فروهر را حذف کنید . نشان شرکت وی شبیه فروهر خواهد شد.اولین خودرو شرکت رضوانی موتور البته اصلا ارزان نیست .

قیمت پایه خودرو ۱۶۵ هزار دلار است و مشتریان باید برای شیشه جلو، صندلی‌ و فرمان فیبرکربن، سیستم صوتی، صندوق عقب مبلغ  بیشتری بپردازند . قیمت خودرو با تمامی موارد انتخابی به ۲۱۹ هزار دلار می رسد.طراحی این خودرو را سمیر سادیخف، طراح آذربایجانی انجام داده است وی پیش از این مدل، خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده بود.

 طراحی این خودرو با توجه به علاقه فردیس رضوانی بی شباهت به هواپیما جنگنده نیست حتی برخی از عکس های تبلیغاتی این خودرو هم در کنار جدید ترین جنگده ایالات متحده، اف 35 انداخته شده است.

فردیس رضوانی، مدیر رضوانی موتورز، به سایت یاهو گفته است می خواهد لذت خالص و عریان رانندگی با سرعت بالا را به مشتریانش عرضه کند بدون آنکه وسایل کنترل الکترونیکی رانندگی، این لذت را از راننده بگیرد.

وی دلیل انتخاب آریل اتم را به عنوان پایه خودرو، سبک بودن این خودرو و هیجان خالص رانندگی با این خودرو می داند.رضوانی معتقد است برخی فناوری های جدید لذت خالص رانندگی با خودرو را از بین می برد اما محصول شرکت وی همچنان لذت واقعی رانندگی با یک خودرو اسپرت را حفظ کرده است.

خودرو ساخت شرکت رضوانی با فیبرکربن ساخته شده و وزن آن تنها ۷۰۴ کیلوگرم است. طول خودرو ۴۱۴۵ میلی‌متر، عرضش ۱۹۸۱ میلی‌متر و ارتفاع آن ۹۷۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور خودرو هم ۲۳۴۵ میلی‌متر است.

در این خودرو با این ابعاد از یک موتور 2.4 لیتری 500 اسب بخاری بهره گرفته شده که می تواند با استفاده از یک سوپر شارژ و یک توربوشارژ طی مدت 2.7 ثانیه این خودرو را از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

نیرو در این خودرو به چرخ های عقب منتقل می شود و در خودرو هم از یک گیربکس 6 دنده دستی استفاده شده است.خودرو جدید شرکت رضوانی موتورز مورد توجه بسیاری از رسانه ها در جهان از جمله فاکس نیوز، بی بی سی ، یاهو نیوز ، موتر ترند، لس آنجلس تایمز و ساندی تایمز قرار گرفته است.

 

اخبار اقتصادی - اقتصاد نیوز