مد


2 دقیقه پیش

مدل لباس عروس جدید و زیبا

مدل لباس عروس    مدل لباس عروس دنباله دار   مدل جدید لباس عروس   مدل لباس عروس ایرانی   زیباترین مدل لباس عروس   عکس مدل لباس عروس   مدل لباس ...
2 دقیقه پیش

جدیدترین مدل لباس مجلسی زنانه

نمونه هایی از شیک ترین مدل لباس مجلسی زنانه   شیک ترین لباس مجلسی   مدل لباس زنانه   لباس مجلسی بلند زنانه   لباس مجلسی مشکی بلند زنانه   ...

انواع کاور مبل



کاور مبل,دوخت کاور مبل,مدل کاور مبل

دوخت یک دست پیراهن یا کاور مبل به نکات مختلفی بستگی دارد

 

کاور مبل یکی از بهترین روش های نگهداری از مبلمان هست. دوخت یک دست کاور مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور مبل می‌توان از جنس پارچه و یا ژلاتین استفاده کرد.

دوخت کاور مبل:

یکی از روش هایی که برای حفاظت از مبلمان منزل استفاده می شود دوخت کاور مبل است که روی مبلمان کشیده می شود و کاور مبل وظیفه محافظت از پارچه و چرم روی مبلمان را دارد.

 

البته جدیدا بعضی از مبلمان های راحتی از رویه های زیپ دار برخوردار هستند که به راحتی از فوم ابری جدا می شوند و قابلیت شستشو دارند ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که با هر بار شستشو تا حد زیادی از رنگ و کیفیت روکش مبل کاسته می شود.

 

امروزه دوخت یک دست پیراهن یا کاور مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور می‌توان از جنس پارچه و یا ژلاتین استفاده کرد.

 

انواع کاور مبل

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاور مبل,پیراهن مبل,کاور مبل ژلاتینی

مزایای کاور مبل ژلاتینی سهولت در تمیز کردن آن میباشد

 

کاور مبل ژلاتینی طلق های نرم و شفاف یا به اصطلاح شیشه ای  از جنس pvc هستند که طبق شکل مبل و صندلی شما پس از الگوبرداری برش خورده و دور تا دور آن نواردوزی می شود. شما با استفاده از پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی (طلقی یا ژله ای) ضمن داشتن تمیزی و محافظت ازمبل، نمای زیبای مبلمانتان را هم دارید و نه تنها با کشیدن کاور ژلاتینی از زیبایی آن کاسته نمی شود بلکه دو چندان نیزمی گردد.

 

از دیگر مزایای پیراهن یا کاور مبل ژلاتینی سهولت در تمیز کردن آن میباشد که توسط یک پارچه نم دار به سادگی امکان پذیر است همچنین عدم نفوذ گرد و غبار و مایعات از قبیل آب، قهوه، چای، مرکبات و غیره . . .

 

پیراهن یا کاور مبل پارچه ای:

کاور مبل,عکس کاور مبل,کاور مبل پارچه ای

از انواع دیگر کاور مبل میتوان پیراهن یا کاور مبل پارچه ای اشاره کرد

 

از آنجایی که تعمیرات و تعویض پارچه های رومبلی به  اصطلاح رویه کوبی هزینه های بالایی دارد و انجام آن حتی هرچند سال یک بارنیز برای همه خانواده ها امکان پذیر نیست و پس از انجام این کار  مجددا در مدت زمان کوتاهی دوباره مبلمان به وضعیت قبل دچار می شود.

 

 کاربرد مواد پاک کننده به کهنه شدن زودرس و از دست رفتن رنگ و لعاب اولیه پارچه و نشست کردن فوم مبل می انجامد در چنین شرایطی بهترین راه کاربرد کاور مبل است به خصوص در صورتیکه رنگ پارچه مبلمان روشن باشد.

 

ضرورت استفاده از پیراهن یا کاور مبل:

کاور مبل پارچه ای,رومبلی,کاور مبل

پارچه های کاور مبل باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند

 

در جوامع امروزی مبلمان فقط بعنوان یک کالای لوکس و تجملاتی به حساب نمی آید بلکه جزو لوازم ضروری منزل شده، تاهمین چندسال پیش اگر در خانه ای مبل وجود داشت تنها در اتاق پذیرایی یا (مهمان خانه) گذاشته می شد و در تمام طول سال نیز ملحفه های سفید رنگی روی  آن پهن می کردند طوری که اعضای خانواده حق استفاده از آنها را نداشتند مگر زمانی که مهمان غریبه ای برای آنها می آمد.

 

ولی امروزه اکثر خانواده ها اصطلاحا مبل نشین شده اند و حتی برای بعضی ها مبلمان کارکردهای دیگری نظیر میز غذاخوری، تخت خواب، میز کار و ... نیز پیدا کرده است.

 

بنابراین با توجه به وجود گرد وغبار، آلودگی هوا، دوده حاصل از پخت وپز، اسباب کشی و کثیف شدن هنگام پذیرایی از مهمان ها و همین طور با به کار انداختن سیستم های گرمایشی به خصوص شوفاژ بخاری و شومینه و آبگرمکن در خانه ها اگرچه فضای گرم و راحتی را در فصول سرد سال خواهیم داشت اما بدنبال آن معضلات دیگری هم برای خانم خانه پیش خواهد آمد.

 

در واقع گرم شدن محیط توسط این نوع منابع بخصوص شومینه، باسوختن ذرات موجود در هوا در نهایت ایجاد لایه ای از دوده روی لوازم دکوراسیون خانه همراه است که البته این مشکل در مورد بعضی از لوازم و سطوح مانند پرده ها و دیوارها که قابل شستشو بوده نگرانی خاصی به همراه ندارد.

 

ولی برای دیگر لوازم ازجمله مبلمان پارچه ای که امکان شستشو با آب و مواد شوینده به طریقه معمول وجود ندارد مجبوریم این سیاهی ها را با پارچه ای آغشته به مواد مخصوص شستن فرش و مبل تمیز کنیم که چندان کارساز نبوده و پارچه مبل به مرور زمان جلوه اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح چرک مرده می شود و این کار همچنین باعث تغییرشکل و حالت دادن فوم و اسفنج مبل و در نهایت نشست کردن آن می شود.

تمام این تفاسیر، دلایل قانع کننده ای برای استفاده از پیراهن مبل،کاور مبل یا روکش مبل به شمار می روند. درکنار همه این ها هزینه های سنگین تعمیرات و خرید، ضرورت استفاده از پیراهن مبل و کاور مبل را دو چندان می کند. حتی در صورتی که هزینه خرید مبلمان جدید برای شما مطرح نباشد باز هم شما به پیراهن مبل یا کاور مبل نیاز دارید چون همه دوست دارند که از مهمان هایشان برروی مبلمان تمیز و شیک پذیرایی کنند نه مبلمانی که حتی مدت زمان زیادی از خرید آن نگذشته ولی کثیف، لک و خراب شده است. 

 

هنگامی که موضوع پیراهن مبل یا کاور مبل مطرح می شود، ذهن اغلب افراد به کاور مبلی با پارچه های ساده و کم ارزش ملحفه ای و محیطی سرد و بی روح که حاصل کاربرد آنهاست معطوف میشود. حال آنکه شما میتوانید برای سرویس مبلمان خود پیراهن مبلی با پارچه های طرح دار، با کیفیت و شکل که به لحاظ طرح و رنگ با محیط منزل شما هماهنگی دارند استفاده نمایید.

 

اگر از پارچه ای با جنس مرغوب و زیبا برای این منظور استفاده کنید و پیراهن یا کاور مبل شما با دقت و به اندازه مبل دوخته شود شما میتوانید از آن حتی با وجود داشتن مهمان نیز استفاده کنید.  تنوع نوع و جنس پارچه ها بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشید که هر پارچه ای مناسب هر چیزی نیست.

 

پارچه های کاور مبل که معمولآ از نوع پلی استر یا تلفیقی از پلی استر و نخ با درصد مشخص یا ترمه می باشند باید مقاوم به شستشو بوده و آبرفت نداشته باشند. متاسفانه جنس های تقلبی که از لحاظ طرح و رنگ شبیه آنها هستند بسیار زیادند اما از لحاظ کیفیت بسیار متفاوتند که هر کسی قادر به تشخیص آن نیست.

 

مدل های جدید پیراهن مبل یا کاور مبل:

کاور مبل,دوخت کاور مبل,انواع کاور مبل

عکس کاور مبل

 

پیراهن مبل,کاور مبل,عکس کاور مبل

کاور مبل راحتی

 

کاور مبل راحتی,کاور مبل پارچه ای,کاور مبل

مدلهای جدید کاور مبل

 

کاور مبل,مدل کاور مبل,مدل پیراهن مبل

کاور مبل پارچه ای

 

پیراهن مبل,عکس کاور مبل,کاور مبل

جدیدترین مدل کاور مبل

 

دل پیراهن مبل,کاور مبل,مدلهای جدید کاور مبل

عکس جدید از کاور مبل راحتی

 

گردآوری: بخش مد صبح بخیر

 


ویدیو مرتبط :
ساختن انواع مبل با یک مبل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتیاد-انواع مواد،مراحل اعتیاد و...



تعریف اعتیاد

اعتیاد پاسخ فیزیولوژیک بدن است به مصرف مکرر مواد مخدر. این وابستگی از طرفی باعث تسکین و آرامش موقت و گاهی تحریک و نشاط گذرا برای فرد می‏گردد و از طرف دیگر بعد از اتمام این اثرات سبب جستجوی فرد برای یافتن مجدد ماده و وابستگی مداوم به آن می‏شود. در این حالت فرد هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روانی به ماده مخدر وابستگی پیدا می‌کند و مجبور است به تدریج مقدار ماده مصرفی را افزایش دهد.

 

 

مواد اعتیادآور

سازمان بهداشت جهانی مواد اعتیادآور را از جهت تأثیر آنها بر انسان به ۸ دسته کلی تقسیم می‌کند، که عبارت‌اند از:

*۱. توهم ‌زاها

*    2.کانابیس یا شیره گیاه شاهدانه

*3. مواد مخدر

*4. سستی ‌زاها (مسکن‌ها- خواب آورها )

*5. آرام‌ بخش‌ها

*6. چسب و مواد فرار (مواد استنشاقی )

*7. محرک‌ها

*8. الکل ، توتون و قهوه

 

مراحل اعتیاد

1. آشنایی: در این مرحله فرد از راه‌های مختلف (مثلاً از طریق دوستان خود) با مواد مخدر و نحوه استعمال آن آشنا می‌شود.

2. شک و تردید: در این مرحله، فرد سعی می‌کند با میل خود مبارزه کند.

3. اعتیاد واقعی: در این مرحله فرد دچار اعتیاد می‌شود و برای رسیدن به حالت نئشگی، هر بار بر میزان مصرف خود می‌افزاید.

 

زیان‌های جانبی

اعتیاد به مواد مخدر افزون بر زیان‌هایی که به طور مستقیم برای مصرف‌کنندهٔ آن دارد و هیچ فایده و سودی برای استفادهٔ آن تأیید نشده‌است، یکی از عوامل اصلی گسترش بیماری‌هایی چون ایدز و هپاتیت می‌باشد و همچنین زیان‌های اجتماعی و اقتصادی درخوری برای جامعه دارد که از آن میان می‌توان به از بین بردن بخشی از نیرو و مغز فعال جامعه اشاره کرد

به تازگی، برخی با مدل‌سازی اعتیاد با به کارگیری دانش اقتصاد نشان داده‌اند که درآمد و مصرف امروز مواد مخدر به چه میزان بر تقاضای مواد مخدر در آینده تأثیر خواهد گذاشت.

 

آزمایش اعتیاد

یکی از آزمایش‌های سنتی اعتیاد آزمایش ادرار است که روشی حتمی و دقیق نبوده و فرد می‌تواند با استفاده از مصرف مواد شیمیایی ویژه‌ای نتیجهٔ آزمایش را تغییر دهد هرچند که روش‌های دیگری برای آزمایش اعتیاد وجود دارد که با اطمینان بسیار بالا می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.