گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

گردشگری: خوشا شیراز و وضع بی مثالش


این بنا یك بار در اوایل قرن یازدهم هجری، در زمان حكومت شاه عباس كبیر و دیگر بار، 350 سال پس از وفات حافظ، به دستور نادرشاه افشار مرمت شد. در سال 1187 ه. ق. كریم خان زند بر مقبره حافظ، بارگاهی به سبك بناهای خود ساخت.


بر سر تربت ما چون گذری همت خواه    که زیارتگه رندان جهان خواهد شد
                                                          
خواجه شمس الدین محمد شیرازی، غزل سرای بزرگ، متخلص به حافظ و ملقب به لسان الغیب و ترجمان الاسرار، در آغاز سده هشتم هجری در شیراز متولد و در سال 792 ه. ق. در شیراز درگذشت. حافظ ،قرآن را بنابر گفته خود، بر چهارده روایت، از بر بوده و از این رو حافظ خوانده شده است. وی علاوه بر جایگاه بسیار والایی که در شعر فارسی دارد، بنا بر تحقیق آنوبانینی جایگاهی بس رفیع در علوم ادب عربی نیز داراست.



ویدیو مرتبط :
غزل 279- خوشا شیراز و وضع بی مثالش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایده‌ نوروزی: خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش!


این شهر زیبا مملو از انواع باغ ها و زیبایی ها است. فصل بهار نیز بهترین زمان برای سفر به شیراز و گشت زدن در گوشه و کنار این شهر است. برای آشنایی با انواع جاذبه های شیراز با ما همراه باشید.