گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

برای روستاگردی به کجا برویم؟



برای روستاگردی به کجا برویم؟

هر چند روستاها در این عصر به بكری سابق نیستند اما حال و هوای روستایی و نوستالژی شیرین پرسه در روستا، گمشده شهرنشینان است.

 روستاهای زیبا و شگفت هم در ایران كم نیستند، از معماری پلكانی روستاهایی همچون ماسوله و ابیانه و اورامان كه بگذریم نوع زندگی روستانشینان كندوان خود به‌تنهایی می‌تواند به عنوان جاذبه‌ای مهم تعریف شود. از آنجا كه طبیعت، مهم‌ترین ویژگی روستاست، بهار بهترین زمان برای سر زدن به آنجاست.
 بهشتی‌میان دود
روستای افجه در پنج كیلومتری تهران، یكی از روستاهای تاریخی و دیدنی لواسانات است و امروزه به یكی از مناطق ییلاقی تهرانی‌ها بدل شده است. بیشتر بافت قدیمی روستا براثر ویلاسازی و خانه‌سازی‌های مدرن از میان رفته است. در افجه باغستان‌ها و مزارع كشاورزی وسیعی وجود دارد. دشت هویج مهم‌ترین جاذبه طبیعی این روستاست كه در بهار و تابستان طبیعت‌گردان بسیاری را پذیراست.

روستاگردی,زیباترین روستاهای ایران

 

  از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای افجه، آبشار پسچویك، آبشار موآب و چنار 400 ساله‌ای است كه در كنار سقاخانه روستا قرار دارد. در ضلع شمالی روستا و میان باغی وسیع، ویرانه‌های كاخی وجود دارد كه متعلق به ناصرالدین شاه قاجار بوده است. قلعه سربند كه از آثار متعلق به قرن دوم یا سوم هجری‌قمری است نیز بر غنای جاذبه‌های تاریخی افجه افزوده است.
 ‌قریه‌ای به‌قدمت تاریخ
شیوند از آن روستاهایی است كه با قدمت بالا، گردشگران بسیاری را به سمت خود كشانده است. این روستا كه از روستاهای توابع ایذه است، طبق آثار باقیمانده از این روستا، قدمتش به حدود 2300 سال پیش باز می‌گردد. از آثار تاریخی این روستا می‌توان به سنگ‌نوشته‌ای باستانی و كاروانسرای صفوی اشاره كرد. شیوند در حاشیه دریاچه سد كارون 3 قرار گرفته است.

 روستاگردی,زیباترین روستاهای ایران

   در اطراف روستای شیوند جنگل‌های بلوط ایرانی وجود دارد. مناظر طبیعی فراوان، آبشار و دریاچه سد كارون 3 از جاذبه‌های این روستاست. اطراف روستای شیوند را كوهستان‌های مرتفعی در برگرفته است كه از جمله آن می‌توان به كوهستان مونگشت اشاره كرد. مونگشت هرساله كوهنوردان بسیاری را از نقاط مختلف ایران به سوی خود جذب می‌كند. شنا، قایقرانی، اسكی روی آب و ماهیگیری از فعالیت‌های تفریحی این روستا محسوب می‌شود. برای رسیدن به این روستای تاریخی، باید یك ساعت از شهر ایذه فاصله بگیرید.
 دوساری با قرارگرفتن میان كوه‌های آهكی، از موقعیت متمایزی نسبت به بسیاری از نقاط این استان برخوردار است. آب و هوای معتدل‌تر، خاك مناسب و جریان آبی كه از میان صخره‌ها به شمال روستا وارد می‌شود، موقعیت مناسبی برای باغداری و كشاورزی روستاییان فراهم آورده است
در‌جستجوی عطر بهار‌نارنج
دوساری نامی چندان آشنا نیست اما برای آنهایی كه روستاگردی را به عنوان یكی از تفریحات لذت‌بخششان تعیین كرده‌اند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. برای رسیدن به این روستا باید چمدانتان را به مقصد جیرفت ببندید. دوساری در پنج كیلومتری جاده این شهر با كهنوج قرار گرفته است.
دوساری با قرارگرفتن میان كوه‌های آهكی، از موقعیت متمایزی نسبت به بسیاری از نقاط این استان برخوردار است. آب و هوای معتدل‌تر، خاك مناسب و جریان آبی كه از میان صخره‌ها به شمال روستا وارد می‌شود، موقعیت مناسبی برای باغداری و كشاورزی روستاییان فراهم آورده است. مهم‌ترین فعالیت مردم دوساری باغداری است. در این میان بیشتر باغ‌های روستا به انواع مركبات و خرما اختصاص یافته است. براین اساس اگر در اسفند و فروردین به این روستا وارد شوید، رایحه بهار نارنج و پرتقال از هر طرف به مشام می‌رسد.
 گرمارود، روستایی سرد
در انتهای الموت روستای گرمارود قرار گرفته است. به این معنی كه در 130 كیلومتری قزوین می‌توانید مقصدتان را روستای گرمارود تعیین كنید.
گرمارود یا گرماب‌رود تقریبا نقطه پایان الموت است كه از شمال به قلعه نویذر(میمون‌دژ) و مناطق زرشك و گچلات و از جنوب به گردنه‌های اوانك محدود است.

 روستاگردی,زیباترین روستاهای ایران

   بر اساس حفریات تپه‌های اطراف این روستا مشخص شده است قدمت این روستا و شكل اولیه آن به دوران حكومت مادها برمی‌گردد. در سه قبرستان این روستا سنگ‌های قبر جالبی وجود دارد كه بیش از 200 سال قدمت دارد. این روستا دارای پنج آسیاب قدیمی است. رود الموت، رودخانه و آبشار گرمارود و دوصخره موجود در شمال‌شرقی ده موسوم به دوقلوهای كله‌قندی، از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این روستا هستند. ورزش‌های آبی چون شنا، قایقرانی و ماهیگیری از فعالیت‌های گردشگری این روستا هستند.
 پله‌پله تا‌ ملاقات روستا
دو ساعت كه از شهر سنندج فاصله بگیریم، در 65 كیلومتری شهر مریوان روستای اورامان قرار دارد كه بهار و تابستان مقصد بسیاری از گردشگران است.

 روستاگردی,زیباترین روستاهای ایران

  اورامان همچون ماسوله معماری پلكانی دارد. مصالح به كار رفته در خانه‌های روستایی، همه از سنگ بوده و از ملات استفاده نشده است. آنچه بر زیبایی بافت این روستا افزوده، قرارگیری باغستان‌ها در میان خانه‌ها به صورت پلكانی است. كو‌ه‌های سر به فلك كشیده رشته كوه‌های زاگرس، رودخانه سیروان، پوشش گیاهی غنی و چشمه‌های پرآب از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این روستای كهن به شمار می‌رود. برجسته‌ترین جاذبه تاریخی روستای اورامان، مقبره پیرشالیار است. مراسمی كه هرساله در زمستان در این مقبره برگزار می‌شود قدمتی چند صدساله دارد.
 چشم‌در‌چشم ابرها
فیلبند را سرزمین ابرها می‌نامند. علت این نامگذاری ارتفاع 2700 متری این روستا از سطح دریاست. به سبب كوهستانی بودن، این روستا در زمستان تقریبا خالی از سكنه می‌شود ولی در فصل گرما یكی از مهم‌ترین ییلاقات مازندران است كه گردشگران و كوهنوردان بسیاری را به خود جلب می‌كند. چشمه‌های آب معدنی فلئوری این روستا سبب تنومندی و قوی‌هیكلی ساكنان فیلبند شده است!

 روستاگردی,زیباترین روستاهای ایران

 چشم‌اندازهای طبیعی روستا بی‌نظیر و شگفت‌آور است؛ تاجایی كه برخی روستای فیلبند را بهشت عكاسان قلمداد می‌كنند. اگر در فصل پاییز یا بهار به این روستا وارد شوید، امكان مشاهده تمام پدیده‌های جوی از قبیل آفتاب، ابر و مه، باران و برف، تگرگ و رگبار و حتی رنگین كمان را در یك روز خواهید داشت. برای تماشای سرزمین ابرها باید به استان مازندران بروید. بخش بندپی شهر بابل محل این روستای زیباست.
 منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
ما کجا برویم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه با لپ تاپ مان به سفر برویم؟



 

 

چگونه با لپ تاپ مان به سفر برویم؟



لپ تاپ با توجه به سفرهای حرفه ای و کاری جزء جدایی ناپذیر بسیاری از سفرهای امروز هستند. همین مساله به بروز استرس و اضطراب منجر می شود که در برخی مواقع هم نتیجه آن سرقت لپ تاپ و مهم تر از آن اطلاعات شخصی است. بنابراین امنیت سفر اینجا خیلی مهم می شود. خب ماجرا خیلی هم پیچیده نیست.
اگر لپ تاپ شما در سفر به سرقت برود کار تمام است. احتمالا زندگی تان از دست خواهد رفت. از آمار سرقت لپ تاپ ها در ایران اطلاعی نداریم، اما نشان می دهد که فقط در فرودگاه های آمریکا هر هفته 12000 لپ تاپ گم می شود. 97 درصد لپ تاپ های سرقت شده هیچ وقت پیدا نمی شوند.
بنابراین اگر لپ تاپ تان را از دست بدهید، احتمالا باید با آن خداحافظی کنید. حال چه کنیم تا احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن لپ تاپ مان را کم کنیم. از کیف های لپ تاپ تابلو استفاده نکنید.
بعضی کیف های لپ تاپ بشدت نشان می دهند که آهای مردم درون این کیف یک لپ تاپ است! بیایید مرا بدزدید! این کیف ها می تواند هدف مناسبی برای سارقان باشد. به جای آن می توانید از یک کیف متفاوت یا یک کوله پشتی استفاده کنید.
لپ تاپ را درون چمدان با بقیه بار و وسایل قرار ندهید. ممکن است در حمل و نقل آن توجه کافی به کار برده نشود و به کامپیوتر شما آسیب برسد. کامپیوتر را روی پای خودتان قرار بدهید نه کنارتان یا بالای سرتان. سارقان به راحتی آن را از کنارتان بلند می کنند، بدون این که متوجه شوید. ممکن است فردی دیگر کیف را اشتباهی بردارد. بخصوص در هنگام شلوغی، استرس و فشار جمعیت.
همچنین شما باید قبل از سفر به فکر این باشید که اگر بلایی سر کامپیوترتان آمد، از قبل پیش بینی های لازم را انجام داده باشید. از اطلاعات خود پشتیبان بگیرید. اغلب افراد حال و حوصله پشتیبان گیری از اطلاعات را ندارند.
اما سفر یک ریسک بزرگ است. بنابراین قبل از سفر وقت بگذارید و از اطلاعات تان پشتیبان گیری کنید. پسوردهای قوی برای کامپیوتر انتخاب کنید تا دسترسی به اطلاعات آن سخت شود.
نام، مدل و شماره سریال لپ تاپ تان را یادداشت کنید و در جای امنی نگهداری کنید تا اگر لپ تاپ شما به سرقت رفت و پیدا شد، براساس آن بتوانید کامپیوتر خودتان را شناسایی کنید.
سارقان معمولا سعی می کنند که شکل ظاهری لپ تاپ ها را تغییر دهند تا قابل شناسایی نباشند. اگر روی کامپیوترتان علامت شناسایی ویژه ای تعبیه کنید که فقط خودتان از آن مطلع باشید از طریق آن می توانید لپ تاپ کشف شده را شناسایی کنید. همان طور که لپ تاپ ها زیادتر شده اند آمار سرقت آنها نیز بیشتر شده است. مراقب باشید که کامپیوتر و از آن مهم تر اطلاعات خودتان را به خاطر سهل انگاری از دست ندهید.