گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید


بانکوک مملو از جاذبه های گردشگری متنوع است که هر تیپ آدمی را به خود جلب می کند. از ساختمان های قدیمی گرفته، تا معماری های مدرن، دکان های قدیمی، غذاهای خیابانی، رودخانه های گل آلود، مناظر طبیعی، معابد و ...

 
 
 
 
  صبح بخیر: بانکوک مملو از جاذبه های گردشگری متنوع است که هر تیپ آدمی را به خود جلب می کند. از ساختمان های قدیمی گرفته، تا معماری های مدرن، دکان های قدیمی، غذاهای خیابانی، رودخانه های گل آلود، مناظر طبیعی، معابد و ... اما، فارغ از همه اینها که در همه جا می توانید در مورد آنها بخوانید، ما چند پیشنهاد داریم که توصیه می کنیم، حتما در سفر خود به بانکوک انجام دهید. مثلا در کلاس آشپزی شرکت کنید و  سه تا 4 نوع غذای تازه بیاموزید.

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

بازدید معابد

در بانکوک پر از معبد است و اتفاقا برخی از آنها، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی هم درست کرده اند و به مراکز گردشگری مشهور این شهر تبدیل شده اند. از جمله می توان به معبد Dawn یا  Wat Arun اشاره کرد. این معابد در ارتفاع قرار دارند و گردشگران باید 270 فوت پیاده بالای کوه بروند تا به آن برسند. از بالای این معابد، چشم‌انداز بسیار زیبایی برای شهر وجود دارد. توصیه می کنیم، به ویژه هنگام طلوع خورشید و ساعات ابتدای صبح آنجا بروید تا شاهد منظره ای خیره‌کننده باشید.

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

از آن بالا می توانید رودخانه  Chao Phraya نیز تماشا کنید. به این نکات توجه داشته باشد که برای ورود به معبد باید لباس مناسب به تن کنید و کفش هایتان را از پا در بیاورید. در این دو معبد، مجسمه های بزرگ و طلایی از بودا و نقاشی های دیواری زیبایی را مشاهده خواهید کرد.



قدم زدن در قصر بزرگ

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

قصر بزرگ و سلطنتی از قرن 18 میلادی در مکان کنونی ساخته شده است و پیشینه بسیار طولانی در تاریخ دارد. آن زمان که نام تایلند «سیام» بود، «گرند پَلِس»، معماری کامل و خیره کننده ای داشت. این ساختمان، سالن های بزرگ، پاویلیون (عمارت های کلاه فرنگی) و معبد داشته است. بزرگ ترین معبد این قصر، معبد Emerald Buddha است. در این معبد یک مجسمه کوچک از بودا قرار دارد که قدمت ان به چند قرن پیش باز می گردد. برخلاف نام این مجسمه که مفهوم زمرد دارد، از پشم ساخته شده است و در سال هم سه بار ترمیم و نوسازی می شود.

در بخش های دیگر ساختمان، هنرهای مذهبی و تزئینی متنوعی را می توان مشاهده کرد که برای گردشگران بسیار جذاب است.



خوردن غذای محلی و خیابانی

در بانکوک غذاهای خیابانی زیادی فروخته می شوند و در طول خیابان ها، چرخ های غذایی را می بینید که به اصطلاح غذاهای کثیف می فروشند. شاید بتوان گفت، بانکوک بهشت غذاهای خیابانی است. از غذاهای سوپ مانند و آبکی گرفته تا ساتاهای برشته و برنج شفته و انبه همه چیز در خیابان های بانکوک فروخته می شوند و گاهی حتی هوس‌برانگیز نیز به نظر می رسند.

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

از جمله بهترین مکان هایی که می توانید غذای خوشمزه خیابانی بخورید و خیالتان هم راحت باشد، Pak Klong Talad، بازار گل است که در قسمت شمال شهر بانکوک و در محله چینی ها قرار دارد. در آنجا نه تنها گل های زیبا می توانید مشاهده و خریداری کنید، بلکه غذاهای متنوعی همچون کرپ با آردبرنج که با خامه نارگیل پر شده و روی آن زرده تخم مرغ وجود دارد، می توانید بخورید و مزه کنید. یا قهوه تایلندی روی یخ بریزید و به عنوان نوشیدنی خنک نوش جان کنید.

از دیگر مکان های پیشنهادی ما برای خوردن غذای خیابانی در بانکوک، Sukhumvit Soi 38 است. در آنجا می توانید سالاد پاپایا میل کنید.

شام خوردن در Nahm

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

بانکوک فقط به غذاهای خیابانی اش مشهور نیست. بلکه رستوران های این شهر هم در فهرست برترین رستوران های دنیا قرار دارند. در این شهر انواع غذاهای اروپایی یا آسیایی را می توانید پیدا کنید. اما پیشنهاد ما این است که به رستوران Nahm بروید. این رستوران جایی است که هنرمندان و مشاهیر هنری تایلند به آنجا می روند و یک رستوران 5 ستاره است. سرآشپز آن  «دیوید تامپسون»  استرالیایی است و در آنجا می توانید غذاهای دریایی بسیار خوشمزه ای میل کنید. پیشنهاد ما خرچنگ آبی با سس کاری، نارگیل و لیمو و بشقاب میگو با ترشی زنجبیل و ویفرهای نارگیلی است. 

یکی دیگر از رستوران های مشهور این شهر، Bo.lan است که جزو 50 رستوران برتر دنیا دسته بندی شده است. در این رستوران مواد غذایی کاملا تازه هستند و غذاها به سبک محی طبخ می شوند.



رفتن به اسپا در کلوب Pacific City

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

برای اینکه از ماساژ تایلندی و فضای آرامش بخش اسپا و سونا لذت ببرید، پیشنهاد ما این است که حتما به کلوب Pacific City بروید. در گوشه و کنار شهر بانکوک پر است از انواع اسپاها. اما اگر کیفیت خوب مدنظرتان است، کلوبی که ذکر کردیم گزینه خوبی است. اسپا Divana نیز برای ریلکس کردن گزینه خوبی است. قیمت مناسبی هم دارد .



بازید از مراکز هنری و فرهنگی

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

هنر تایلندی ها فقط در بناهای مذهبی آنها دیده نمی شوند، بلکه مراکز هنری متعددی هم وجود دارد که می توانید انواع متنوع تری از هنر را در آنها از نزدیک ببینید. به طور مثال، مرکز هنر و فرهنگ بانکوک، جایی است که شما می توانید هنرهای دستی و هنرهای تاریخی این شهر را مشاهده کنید. در این مرکز، بیش از یکهزار اثر هنری به نمایش گذاشته شده است که سنت و فرهنگ تایلند را به خوبی نشان می دهد. 



شرکت در کلاس های آشپزی Amita Thai

بسیاری از گردشگران دوست دارند در طول سفر با تاریخچه خوراکی ها و فرهنگ کشور مقصد آشنا شوند. در بانکوک این فرصت برای مشتاقان آشپزی مهیا است که در کلاس های آموزش آشپزی شرکت کنند. با این کار، نه تنها با مردم محلی آشنا می شوید و فرهنگ و آداب آنها را یاد می گیرید، بلکه هنری به هنرهای خود اضافه کرده اید.

بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید

کلاس های آموزش آشپزی Amita Thai گزینه خوبی برای مسافران است. در این کلاس، 3 نوع غذا و یک نوع دسر آموزش داده می شود. در ضمن، در مورد ادویه ها و تکنیک های استفاده از آنها توضیح داده می شود. یا مثلا روش های سنتی برای استفاده از شیرنارگیل، کفیر یا برگ لیمو یا استفاده از فلفل در انواع شیرینی ها توضیح داده می شود. 


ویدیو مرتبط :
با اتوبوس بلدین از این کارها بکنید :))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حتما قبل از مصاحبه این کارها را انجام دهید


مصاحبه قدیمی‌ترین شکل گزینش می‌باشد و معمولاً در ارزیابی کارمند یا متقاضی ارزش زیادی دارد. بسیاری بر این باور هستند که در ارتباط حضوری بهتر از هر روش دیگری می‌توانند شخصیت متقاضی را ارزیابی کنند.

وب سایت یک پزشک - سعید ضیاء: مصاحبه کاری یکی از روش‌هایی است که شرکت‌ها و موسسات برای گزینش کارکنان خود به کار می‌برند. مصاحبه معمولاً به صورت حضوری بین دو نفر انجام می‌شود. گاه چند تن در مصاحبه حضور می‌یابند و برخی از مصاحبه‌ها از راه دور با تلفن با دیگر وسایل پیام‌رسانی مانند شبکه کامپیوتری یا تلویزیون انجام می‌گیرد.

مصاحبه قدیمی‌ترین شکل گزینش می‌باشد و معمولاً در ارزیابی کارمند یا متقاضی ارزش زیادی دارد. بسیاری بر این باور هستند که در ارتباط حضوری بهتر از هر روش دیگری می‌توانند شخصیت متقاضی را ارزیابی کنند.

۱۵ نکته مهم که ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید

برخی ویژگی‌ها از جمله رفتار و منش، آراستگی ظاهری، برخورد مناسب، و تأثیرگذاری مثبت در یک لحظه، فقط در مصاحبه می‌تواند مورد داوری قرار گیرد. همهٔ این موارد در برخی شغل‌ها بسیار مهم هستند. یک مصاحبه‌کنندهٔ هوشیار می‌تواند از مصاحبه، شواهد مبنی بر هوش، گستردگی علایق، و نگرش کلی متقاضی به کار و زندگی، را برداشت نماید. اگر مصاحبه‌کننده رییس متقاضی (در صورتی که در مصاحبه موفّق شود) باشد، می‌تواند بفهمد که آیا آن دو می‌توانند به خوبی با یک‌دیگر کار کنند یا نه.

یکی از مشکلاتی که مصاحبه به عنوان روش گزینش دارد این است که بسیاری از دیگران پیش‌داوری یا برداشت‌های قبلی دارند: «انسان‌های چاق تنبل هستند» یا «انسان‌هایی که پیشانی کوتاه دارند، نادان هستند.»

بعضی مصاحبه‌کننده‌ها آن‌قدر مهارت ندارند که بتوانند سر صحبت را با مصاحبه‌شونده باز کنند و به نحوی طببیعی با او صحبت کنند، در صورتی که از چندین مصاحبه‌کننده استفاده شود، که در مواقع مهم همین‌طور می‌باشد، مشکلات این روش به حداقل خود خواهد رسید.

گذشته از این، ثأثیراتی که متقاضی در یک مصاحبه و یا چند مصاحبه خواهد گذاشت، گاهی می‌تواند گمراه‌کننده باشد.

 کسی که می‌تواند در برخورد اول تأثیر خوبی بر افراد بگذارد، ممکن است در آشنایی‌های بیشتر آن‌طور نباشد: بعضی افراد روشفکرانه صحبت می‌کنند ولی چنان عمل نمی‌کنند. بعضی‌ها می‌توانند رفتارهای ناخوش‌آیند خود را موقّتاً پنهان کنند- بعضی‌ها که سعی می‌کنند رفتارهای گمراه کننده داشته باشند، موفق نخواهند بود- بعضی‌ها که به نظر مشوش و پریشان می‌آیند، ممکن است در یک موقعیت واقعی شغلی، بسیار سریع، مطمئن و عاقلانه عمل کنند.

۱۵ نکته مهم که ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید

۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه ی کاری می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص برای جویندگان کاری که نمی دانند با آن زمان چه کنند.

دبورا شین نویسنده ی کتاب تغییر حرفه می گوید: «آن ۱۵ دقیقه فرصتی است تا خود را در قاب ذهنی درستتان قرار دهید، و حواس و انرژی تان را روی کسی که با او دیدار دارید متمرکز کنید، روی آن چیزی که می خواهید از شما در خاطرشان بماند و چیزی که از آن ها در خواست دارید.»

اینجا ۱۵ نکته است که در ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری میبایست انجام دهید:

 آرامشتان را حفظ کنید

وقتی دچار استرس شوید، بدنتان هورمون های استرس مانند کورتیسول و اپی نفرین ترشح می کند. بر اساس مقدار استرس تان این هورمون ها می توانند کم یا زیاد قدرت تفکر را از شما سلب کنند. دیوید پارنل می گوید: « مطمئن شوید در دقیقه های پیش رو آرام، مطمئن و خونسرد می مانید، تا از گزند این هورمون ها به دور باشید و ذهنتان را پاک نگه دارید.»

تنفس

این به شما کمک می کند تا آرام بمانید. پارنل می گوید: «شمارش نفس یکی از سریع ترین و تاثیرگذارترین روش ها برای آرامش اعصابتان است» « به سادگی رو تنفستان تمرکز کنید، هر کدام را بشمارید تا ده برسید و دوباره از اول تکرار کنید»

زود برسید اما داخل نروید

چیزهای خیلی کمی وجود دارد که مانند دیر رسیدن شما را به دلهره بیاندازد، به همین خاطر همیشه زود برسید. اما در ماشینتان یا در کافه ی نزدیکی منتظر شوید. زیرا خیلی زود رسیدن می تواند فشاری غیر ضروری بر مصاحبه کننده تان وارد آورد.

ریتا فرایدمن می گوید که نباید بیشتر از ده دقیقه زودتر وارد محل شوید.

با تمامی کارمندان پذیرش و نگهبان ها صمیمی باشید

۱۵ نکته مهم که ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید

وقتی به اتاق انتظار اداره ای وارد می شوید (که باید ۱۰ دقیقه زودتر از وقت مصاحبه تان باشد) به خاطر داشته باشید که با کارمند پذیرش، نگهبان، یا هرکسی که به شما خوش آمد می گوید خوش رفتار باشید. فرایدمن می گوید: « خیلی احتمال دارد که او درباره ی رفتارتان به مدیر گزارش دهد.»

درباره ی یک یا دو چیز که می خواهید از شما در ذهنشان بماند تصمیم بگیرید

آیا مهارت ارتباط شماست؟ مدیریت پروژه تان؟ دانش؟ مصاحبه در شرکتهای خصوصی بیشتر از شرکت های دولتی اهمیت دارد. یک شرکت خصوصی بودجه خود را از طریق کسب و کار خود تامین می کند و برای جذب نیروهای مورد نیاز خود، نهایت دقت را بکار می برد تا نیرویی متخصص و ماهر در زمینه شغلی مربوطه را بیابد. در غیر اینصورت تنها متحمل ضرر خواهد شد و همینطور منابع شرکت را تلف خواهد کرد. در این میان اگر یک کارجو در بدست آوردن یک فرصت شغلی، تصمیم قطعی خود را گرفته است، باید بگونه ای خود را به شرکت معرفی کند که شرکت مزبور کاملاً در جریان توانایی های او قرار گیرد. چه بسا در این تواناییها فرصت شغلی مناسب تری برای فرد وجود داشته باشد که شرکت خود آن را پیشنهاد دهد.

تمرین را متوقف کنید

شما نمی خواهید که این وقت را به تکرار آمادگی یا تمرین پاسخ هایتان بگذرانید که گفت و گویتان را مصنوعی و از قبل تنظیم شده نشان دهد. خودتان را رها کنید و فکرتان را درگیر جمله هایی که قرار است بگویید نکنید.

بر ژستتان تمرکز کنید

وقتی منتظرید تا برای مصاحبه داخل شوید در موضع قدرت بنشینید. اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و به خودتان بگویید که مطمئنا شایسته ترین شخص برای بدست آوردن این موقعیت شغلی هستید.

 پیام های صوتی یا ایمیلتان را چک نکنید

۱۵ نکته مهم که ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید

ممکن است چیزی بشنوید یا بخوانید که احساسی تان کند. این موجب حواس پرتی تان خواهد شد و از بازی بیرون تان می اندازد که این می تواند یکی از بدترین اتفاق هایی باشد که می افتد.

اما حتما توییترتان را چک کنید

« نگاهی به فیدهای توییتر بکنید تا مطمئن شوید هیچ تغییر بزرگ یا اتفاق خاصی از زمانی که شما تحقیق کرده اید به روز نشده است» « اگر موضوع مربوطی در ساعات اخیر وجود داشت لزوما شما آن کسی نیستید که می باید  از آن صحبت کند اما برای این که خود را در ردیف آدم های مطلع قرار دهید خوب است»

به طور مختصر یادداشت هایتان را نگاهی بکنید

اتریج پیشنهاد می دهد قبل از مصاحبه روی چند کاغذ یادداشت می بایست اطلاعات مهمی از قبیل نام مصاحبه کننده، عنوان ها و ارتباط شان با جایگاه ها را داشته باشید. همچنین پاسخ سوالاتی را که آرزو دارید ازتان پرسیده نشود که این می تواند موجب نگرانی کمترتان شود.

اما هیچ تحقیق جدیدی انجام ندهید

شما باید تحقیق، آمادگی و تمرین را تمام کرده باشید. فرایدمن می گوید: « حالا وقت آن نیست که درباره ی دستاورد های اخیر شرکت یا گزارش درآمدها تحقیق کنید. نگاه به اعداد بزرگ پروژه ها در لحظه ی آخر می تواند راه خوبی برای قاطی کردن اطلاعات باشد.»

به آینه نگاه کنید

به یک دستشویی یا فروشگاه لباس نزدیک بروید و خود را در آینه ببینید. فرایدمن می گوید: «ممکن است خانه را مثل یک میلیونر ترک کرده باشید اما مثل یک بی خانمان به محل رسیده باشید»

این وقت خوبی نیز هست که دست هاتان را بشویید و اطمینان حاصل کنید ناخن هایتان تمیز و کف دستهایتان خشک است. اگر کفش های راحت پوشیده اید و برنامه دارید که عوض شان کنید مطمئن شوید که این کار را در اداره انجام نمی دهید.

کیف تان را مرتب کنید

۱۵ نکته مهم که ۱۵ دقیقه قبل از مصاحبه کاری باید انجام دهید

فرایدمن می گوید: « اطمینان حاصل کنید که رزومه تان را بدون گشتن در کیف یا درآوردن وسایل شخصی از آن می توانید از کیفتان خارج کنید.» « شما نمی خواهید وقتی درباره ی شایستگی هایتان صحبت می کنید نامرتب دیده شوید»

توجه کنید چه اتفاقاتی اطرافتان می گذرد

مشاهده کنید محیط اداره چگونه است، روی دیوارها چیست» این ها نشان می دهد که چه چیزهایی برای شرکت مهم است.

فکرهای خوب کنید

ممکن است کلیشه به نظر بیاید – اما به چیزهای خوب فکر کنید که به شما حس خوب بدهد و لبخند برلبانتان بیاورد, این کمک خواهد کرد که با ذهنی درست وارد مصاحبه شوید.