گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

آشنایی با خانه قوام الدوله


این بنای زیبا که در سال 1253 قمری در زمان محمدشاه ساخته شد، متعلق به یکی از صاحب منصبان دوره قاجار به نام میرزا محمد قوام الدوله آشتیانی می‌باشد.

این بنای زیبا که در سال 1253 قمری در زمان محمدشاه ساخته شد، متعلق به یکی از صاحب منصبان دوره قاجار به نام میرزا محمد قوام الدوله آشتیانی می‌باشد.

این خانه تاریخی از جاذبه‌های شهر تهران است که در سال‌های قبل از انقلاب توسط انجمن آثار ملی خریداری و به سازمان ملی حفاظت آثار باستانی واگذار شد و این سازمان آن را مرمت کرد.

قسمتی از بنا در تعریض کوچه میرزا محمود وزیر از بین‌رفته که به احتمال زیاد متصل‌کننده اندرونی و بیرونی به یکدیگر بوده است‌.

همچنین‌، تبدیل ایوان تابستانی به تالار آینه کاری از دیگر تغییرات بنا است که پس از توسعه ارتباط ایرانیان با کشورهای اروپایی صورت گرفته است‌.





ویدیو مرتبط :
حمام مخروبه قوام الدوله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان+عکس



کلبه سالوی در عرض 5 روز ساخته شده و مصالح ساختمانی مورد نیاز آن توسط چهارپایان به ارتفاع 3260 متری آورده شد. در سال 1966 کلبه را تعمیر کردند و در سال 1976 کلبه سالوی مجهز به تلفن شد. این کلبه کوهستانی ظرفیت 10 آدم نترس را دارد که عاشق ماجراجویی هستند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، همه ما گاهی برای یافتن آرامش دوست داریم به مکانی برویم که در آن خبری از دنیای شلوغ شهری نباشد. با زندگی کردن در خانه های دورافتاده زیر، هیچکس مزاحم آرامش شما نخواهد شد اما خانه هایی که در زیر معرفی می کنیم، کمی بیش از احساس آرامش را به شما هدیه می کند؛ چیزی مانند افسردگی و ترس!

 

جزیره وستمانایار

 

جزیره ای در جنوب جمهوری ایسلند، شمالی ترین کشور اروپایی است. این جزیره در سال 1973 با فوران آتشفشان "الدفل" شهرت جهانی یافت. فوران آتشفشان ساختمان های بسیاری را نابود و مردم جزیره را مجبور کرد ماه ها محل سکونت خود را تخلیه کنند.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

اکنون تعداد کمی خانه در این منطقه باقی مانده که با توجه به فضای بسیار زیاد اطراف آن، در حقیقت مالک آن یک جزیره اختصاصی برای خود دست و پا کرده است.

 

کلبه سالوی

 

"کلبه سالوی" در ارتفاع 4003 متری پرتگاهی واقع در"کوه ماترهورن"، در رشته کوه های آلپ در سوئیس، قرار دارد و تنها در مواقع اضطراری از آن استفاده می شود. "ماترهورن" کوهی است در آلپ پنینی با ۴٬۴۷۸ متر ارتفاع. این کوه که یکی از بلندترین قله‌ها در آلپ را دارد در مرز سوئیس و ایتالیا قرار گرفته‌است. کوه ماترهورن از کشنده‌ترین کوه‌ها برای کوهنوردان آلپ بوده‌است.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

کلبه سالوی در ماه آگوست سال 1915 و در عرض 5 روز ساخته و مصالح ساختمانی مورد نیاز آن توسط چهارپایان به ارتفاع 3260 متری آورده شد. در سال 1966 کلبه را تعمیر کردند و در سال 1976 کلبه سالوی مجهز به تلفن شد. این کلبه کوهستانی ظرفیت 10 آدم نترس را دارد که عاشق ماجراجویی هستند.

 

خانه رود سنت لورنس

 

از همسایه های مزاحم خود خسته شده اید؟ ما راه حلی برای شما داریم. تک اتاق واقع در جزیره رودخانه سنت لورنس کانادا جای کافی برای یک خانه مجردی کوچک دارد. این جزیره یکی از جزایر هزار جزیره در رودخانه سنت لورنس است.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

زمانی که آب رودخانه پایین است، ساکنین می توانند صندلی های راحتی خود را در چمن ایوان قرار دهند و آفتاب بگیرند.

 

عبادتگاه سنت کلمبان

 

زمانی که در جاده بین "رووِرتو" و "ویچنزا"، دو شهر شمالی ایتالیا رانندگی می کنید، با دیدن عبادتگاه "سنت کُلُمبان" واقع در "دره لنو" شگفت زده خواهید شد.

 

این عبادتگاه در ارتفاع 120 متری بر روی سنگ های پرتگاه طوری حک شده که انگار در حال تماشای یک اثر هنری هستید. عبادتگاه سنت کلمبان حدود 700 سال پیش و در سال 1319 به منظور مکانی برای تفکر معنوی ساخته شد و نام خود را از کشیش ایرلندی به نام "کُلُمبان" گرفته است. او در اواخر قرن شش و اوایل قرن هفت به این منطقه وارد شد و کلیسای "بوبیو" را در همان نزدیکی بنا کرد.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

بازدیدکنندگان از این مکان زیبا باید پس ازینکه از "دره تنگ لنو" عبور کردند، از 102 پله بالا بروند. بر اساس افسانه های محلی کلمبان یک اژدها را که قصد غارتگری آن محل را داشته، کشته است. این کلیسا چندین قرن پس از مرگ کشیش ساخته شد. اما مردم از اواسط قرن هشتم از آن به عنوان عبادتگاه استفاده می کردند.

 

کلیسای مته اورا

 

این صومعه واقع در یونان است. "مته اورا" معروف به "صخره های معلق در هوا" یا "آسمان های بالا"، یکی ازبزرگترین و مهم ترین مجموعه‌های کلیسای ارتدکس شرقی در یونان است که در سال 1476 بر روی صخره ای به ارتفاع 400 متر ساخته شد.

 

این ۶ صومعه روی ماسه سنگ طبیعی ستون‌هایی سنگی در شمال غربی لبه ی "دشت تسالی" در نزدیکی "رودخانه ی پاینس" و "کوههای پینداس" در یونان مرکزی ساخته شده‌اند.مته اورا در سال ۱۹۸۸ در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است. در زمان های قدیم راه دسترسی به این کلیسا از طریق نردبان های طنابی بود.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

اما امروز می توانید با بالا رفتن از 140 پله، خود را به این کلیسا برسانید. لوازم گرانقیمت و نسخه های دستنویس ارزشمند یکی دیگر از نکات جالب این کلیسا است، اما بیشتراین گنج ها در طول جنگ جهانی دوم به غارت رفتند.

 

خانه ای در استکهلم

 

این خانه مسکونی شگفت انگیز در چند مایلی شهر استکهلم سوئد واقع شده است. مساحت این بنا 137 متر است. بنای اصلی شامل یک اتاق نشیمن زیبا، اتاق پذیرایی، و آشپزخانه ای با درهای شیشه ای، و سونا است.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

البته فضای زیادی برای دویدن و بازی کردن ندارید که آن هم به زودی قابل حل نیست.

 

ستون کاتسخی

 

ستون "کاتسخی" از سنگ آهک یکپارچه است که در روستایی به همین نام در کشور گرجستان در استان "ایمریتی" قرار دارد. این کلیسا در ارتفاع 40 متری بنا شده است. گرجستان در قرن چهارم، مسیحیت را به عنوان مذهب رسمی انتخاب کرد و ستون "کاتسخی" در قرن هفتم تبدیل به کلیسای کوچکی شد.

 

دورافتاده‌ترین خانه‌های جهان

 

یک راهب گرجستانی نزدیک به 20 سال است ک در این صومعه زندگی می کند. زنان اجازه ورود به این کلیسا را ندارند. بومیان این منطقه نام این ستون را "ستون زندگی" گذاشته اند و معتقدند که سمبل صلیب مشهور مسیحیان است./مشرق